528i X-Drive 2012 station
528i X-Drive 2012 station
Op zoek naar ideeen.......
Ik heb 2 maanden top in deze wagen gereden(gekocht met 140000 km) en maar ik reed naar de alpen voor mijn eerste poedertripje dit seizoen.
Lekker doorgetuft en toen rustig rijdend verkeer ingereden(ik begrijp dat onze wagens daar niet echt voor gemaakt zijn ) plingggg.........Waarschuwing aandrijflijn- volle motorvermogen niet beschikbaar. rustig rijden. via de idrive een dealer in Duitsland gezocht. ...Motor loopt goed zeiden ze(na uitlezen...een verhaal over nokkenas timing, slijtage en hoekveranderingen daardoor). ik als simpele gymdocent en fysiotherapeut accepteer dat en laat zoals hun voorstellen de software updaten-paar uurtjes werk maar na 3 uurtjes cultuur gesnoven te hebben en 270,- euries lichter waren we weer onderweg. Problem solved.....helaas toch niet bleek bij thuiskomst in Nederland.
Pling.....Waarschuwing aandrijflijn- volle motorvermogen niet beschikbaar. rustig rijden. Dus naar de dealer in NL...
vanosmodule......dus vaak als we de ventielen vervangen is het probleem opgelost zo niet zullen we dieper de motor in moeten en zal het uiteraard een duurdere reparatie worden. Na vervanging(ong.400 euro dacht ik?) binnen een week weer eenzelfde melding. Hun de auto gehouden en mee gereden....top wagen en rijd als nieuw... niets kunnen ontdekken en gewoon naar italie rijden(met twee kinderen die wat beperkt zijn heb ik liever geen troubles....
je raad het al.....ik rijd de file in bij Milaan na een heerlijke nacht de potentie van deze wagen gevoeld te hebben.....Pling-Waarschuwing aandrijflijn- volle motorvermogen niet beschikbaar. rustig rijden. rustig doorgereden naar Parma en daar naar de dealer gebracht. vanosmodule...(ik heb die wagen toch nodig en bovendien rijd ik het liefst in mijn eigen wagen). hun de ventielen de centrale vanos(as)module en wat olie vervangen en de nokkenas schoongemaakt(900,- euro). vanuit Parma naar de Brenner gereden en daar twee dagen gerouleerd. Vol vertrouwen op zondag de rit naar huis begonnen. helaas werd dat vertrouwen snel beschaamd......2 maal resette de auto zich na een bak koffie. de derde niet meer. (met 100 km/u + pauzes is het wel een lange rit zeg.
Dus maar weer naar de dealer.....men denkt het nu te weten! Melding op de nokkenassensor uitlaatzijde. dus de inlaat en uitlaatzijde omgedraaid om te zien of de melding meedraait. Ik de auto meegenomen maar die middag was de melding er wederom op de uitlaatzijde van de nokkenassensor. Men heeft deze vervangen(kostenberaming rond de 1200 euro). Echter de storing was direct weer terug. Online uitlezen via Bmw Nederland heeft nog niets opgeleverd.
Samengevat (en nog wat zaken die opvalllen):
#Melding lijkt met kortere tussenpozen terug te komen( wijst dit meer op ergens slijtage? Spanning ketting in vanos? al denk ik dat ze dat wel inspecteren)
#Melding lijkt op te komen als de wagen lekker gereden heeft en de file in rijd(metingen luchtmengsel?)
#mijn vrouw klaagt (en inmiddels ervaar ik het ook) als ik doortrek de toeren in ruiken we de uitlaatgassen in de auto(lijkt mij vreemd...niet te horen) trouwens ook als we in de file staan maar dan is het meer te begrijpen.
#kinderen verdacht rustig in de auto op langere trips vrouw en zelfs ik wat hoofdpijn(heb inmiddels een co metertje gekocht Als de auto er is ff checken)
# hoe meer er is vervangen, hoe sneller het lijkt terug te komen.(voor mijn gevoel zit de wagen straks vol met nieuwe componenten maar nog steeds die vervelende ...Plingg)
Ik las iets over een bedrijf in Delfgauw? of zijn die meer van de versnellingsbakken? en is dit meer een of andere sensor(electronika)
Eigenlijk ben ik op zoek naar iemand die hier iets herkenbaars in ziet of nog ideeen heeft? De dealers rondom Europa lijken een beetje out of options te geraken.
Alle betrokken partijen beginnen dit een erg vervelend verhaal te vinden en ik wil nog een langdurig betrouwbaar huwelijk met deze wagen aangaan.
Groet Ron
Ik heb 2 maanden top in deze wagen gereden(gekocht met 140000 km) en maar ik reed naar de alpen voor mijn eerste poedertripje dit seizoen.
Lekker doorgetuft en toen rustig rijdend verkeer ingereden(ik begrijp dat onze wagens daar niet echt voor gemaakt zijn ) plingggg.........Waarschuwing aandrijflijn- volle motorvermogen niet beschikbaar. rustig rijden. via de idrive een dealer in Duitsland gezocht. ...Motor loopt goed zeiden ze(na uitlezen...een verhaal over nokkenas timing, slijtage en hoekveranderingen daardoor). ik als simpele gymdocent en fysiotherapeut accepteer dat en laat zoals hun voorstellen de software updaten-paar uurtjes werk maar na 3 uurtjes cultuur gesnoven te hebben en 270,- euries lichter waren we weer onderweg. Problem solved.....helaas toch niet bleek bij thuiskomst in Nederland.
Pling.....Waarschuwing aandrijflijn- volle motorvermogen niet beschikbaar. rustig rijden. Dus naar de dealer in NL...
vanosmodule......dus vaak als we de ventielen vervangen is het probleem opgelost zo niet zullen we dieper de motor in moeten en zal het uiteraard een duurdere reparatie worden. Na vervanging(ong.400 euro dacht ik?) binnen een week weer eenzelfde melding. Hun de auto gehouden en mee gereden....top wagen en rijd als nieuw... niets kunnen ontdekken en gewoon naar italie rijden(met twee kinderen die wat beperkt zijn heb ik liever geen troubles....
je raad het al.....ik rijd de file in bij Milaan na een heerlijke nacht de potentie van deze wagen gevoeld te hebben.....Pling-Waarschuwing aandrijflijn- volle motorvermogen niet beschikbaar. rustig rijden. rustig doorgereden naar Parma en daar naar de dealer gebracht. vanosmodule...(ik heb die wagen toch nodig en bovendien rijd ik het liefst in mijn eigen wagen). hun de ventielen de centrale vanos(as)module en wat olie vervangen en de nokkenas schoongemaakt(900,- euro). vanuit Parma naar de Brenner gereden en daar twee dagen gerouleerd. Vol vertrouwen op zondag de rit naar huis begonnen. helaas werd dat vertrouwen snel beschaamd......2 maal resette de auto zich na een bak koffie. de derde niet meer. (met 100 km/u + pauzes is het wel een lange rit zeg.
Dus maar weer naar de dealer.....men denkt het nu te weten! Melding op de nokkenassensor uitlaatzijde. dus de inlaat en uitlaatzijde omgedraaid om te zien of de melding meedraait. Ik de auto meegenomen maar die middag was de melding er wederom op de uitlaatzijde van de nokkenassensor. Men heeft deze vervangen(kostenberaming rond de 1200 euro). Echter de storing was direct weer terug. Online uitlezen via Bmw Nederland heeft nog niets opgeleverd.
Samengevat (en nog wat zaken die opvalllen):
#Melding lijkt met kortere tussenpozen terug te komen( wijst dit meer op ergens slijtage? Spanning ketting in vanos? al denk ik dat ze dat wel inspecteren)
#Melding lijkt op te komen als de wagen lekker gereden heeft en de file in rijd(metingen luchtmengsel?)
#mijn vrouw klaagt (en inmiddels ervaar ik het ook) als ik doortrek de toeren in ruiken we de uitlaatgassen in de auto(lijkt mij vreemd...niet te horen) trouwens ook als we in de file staan maar dan is het meer te begrijpen.
#kinderen verdacht rustig in de auto op langere trips vrouw en zelfs ik wat hoofdpijn(heb inmiddels een co metertje gekocht Als de auto er is ff checken)
# hoe meer er is vervangen, hoe sneller het lijkt terug te komen.(voor mijn gevoel zit de wagen straks vol met nieuwe componenten maar nog steeds die vervelende ...Plingg)
Ik las iets over een bedrijf in Delfgauw? of zijn die meer van de versnellingsbakken? en is dit meer een of andere sensor(electronika)
Eigenlijk ben ik op zoek naar iemand die hier iets herkenbaars in ziet of nog ideeen heeft? De dealers rondom Europa lijken een beetje out of options te geraken.
Alle betrokken partijen beginnen dit een erg vervelend verhaal te vinden en ik wil nog een langdurig betrouwbaar huwelijk met deze wagen aangaan.
Groet Ron
Re: 528i X-Drive 2012 station
Oefff dat klinkt niet zo mooi en is al flink in de papieren gelopen zo te lezen!
Volgens mij hebben de meeste al een soort angststoornis voor als de bekende 'pling' gaat....in deze tijd gaat hij bij mij erg vaak af ivm de 3gr grens (nog niet uit kunnen coderen) .
Waarschijnlijk bedoel je ZF in Delfgauw, dat is de fabrikant van de automaatbakken (zelf al 1x geweest voor onderhoud). Weet niet of zij iets kunnen met dit probleem en/of het met de automaat te maken heeft maar je kunt ze altijd even benaderen natuurlijk.
Als je geen garantie hebt + geen vertrouwen meer in de dealer zou ik eerder naar een specialist gaan. Ik weet niet waar je vandaan komt maar qua omgeving Utrecht kan ik Gijsbertsen aanraden (meerdere denk) en noordelijker Offenga (ook goeie ervaring mee).
Succes ermee
Volgens mij hebben de meeste al een soort angststoornis voor als de bekende 'pling' gaat....in deze tijd gaat hij bij mij erg vaak af ivm de 3gr grens (nog niet uit kunnen coderen) .
Waarschijnlijk bedoel je ZF in Delfgauw, dat is de fabrikant van de automaatbakken (zelf al 1x geweest voor onderhoud). Weet niet of zij iets kunnen met dit probleem en/of het met de automaat te maken heeft maar je kunt ze altijd even benaderen natuurlijk.
Als je geen garantie hebt + geen vertrouwen meer in de dealer zou ik eerder naar een specialist gaan. Ik weet niet waar je vandaan komt maar qua omgeving Utrecht kan ik Gijsbertsen aanraden (meerdere denk) en noordelijker Offenga (ook goeie ervaring mee).
Succes ermee
Re: 528i X-Drive 2012 station
De dealers concentreren zich met name op de foutmeldingen maar of deze foutmeldingen nu terecht zijn of symptomen van een ander probleem is vaak door hen niet goed te beantwoorden.
Zoals Quadrantz al aangeeft, ga bij voorkeur naar een BMW specialist die net even die stap verder wel kan maken en met een gedegen onderzoek de oorzaak achterhaald zonder onnodig onderdelen te vervangen. Uurtarief is bij de BMW specialist ook beduidend vriendelijker dan bij de BMW dealer.
Zoals Quadrantz al aangeeft, ga bij voorkeur naar een BMW specialist die net even die stap verder wel kan maken en met een gedegen onderzoek de oorzaak achterhaald zonder onnodig onderdelen te vervangen. Uurtarief is bij de BMW specialist ook beduidend vriendelijker dan bij de BMW dealer.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
- Marcel535i
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 25 nov 2014, 22:58
- Locatie: Eindhoven omg.
Re: 528i X-Drive 2012 station
Laat dit ook even checken door de eerst volgende BMW 'specialist'
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=937288
Wel balen voor je ... vorig jaar ook eens een keert in noodloop terecht gekomen ... natuurlijk niets gevonden door de dealer (in garantie) nadien nooit meer voorgekomen dus ik hou het op een "vuiltje" ergens.
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=937288
Wel balen voor je ... vorig jaar ook eens een keert in noodloop terecht gekomen ... natuurlijk niets gevonden door de dealer (in garantie) nadien nooit meer voorgekomen dus ik hou het op een "vuiltje" ergens.
I was Born to Move Wild .... BMW
Re: 528i X-Drive 2012 station
Ik sluit me aan bij de vorige reacties en kan Gijsbertsen in Odijk ook aanbevelen, maar weet niet waar vandaan je komt.
Erg balen voor je dit, vooral ook de kosten die je gehad hebt, en die waarschijnlijk vermeden hadden kunnen worden.
Erg balen voor je dit, vooral ook de kosten die je gehad hebt, en die waarschijnlijk vermeden hadden kunnen worden.
Re: 528i X-Drive 2012 station
HEyyy, daar ben ik weer.
Dank voor de reacties, ideeën en aanbevelingen. Ik kom trouwens uit Pijnacker en moet nog even uitzoeken hoe ik hier foto's kan uploaden.
Vandaag contact gehad met de dealer en de auto in de wacht laten zetten.
Na het vervangen van de uitlaatzijde nokkenassensor was de melding direct terug..... oja het is inmiddels ipv. 1200 euro ipv. 2000 euro geworden. Men gaat het vinden probleem oplossen is hun stellige mening ......misschien moeten we nu de nokkenas wel vervangen....en dan maar kijken of de melding terugkomt. Voor mij wordt het nu te vrijblijvend al twijfel ik totaal niet aan hun integriteit.
Niets meer dan lof vooralsnog voor het bedrijf wat de Bovag verleent en zich tot nu toe uitstekend opstelt. Ik wilde eerst met hun overleggen voordat ik de Bmw dealer een vrijbrief tot reparatie geef en daarom de auto in de wacht laten zetten. Inmiddels zit er een goede 3500 euro in met uitzicht op...niemand die het weet.
Ik heb derhalve bij de partij die de wagen aan mij verkocht heeft geopperd dat het nu wel storend begint te worden en hun ook niet weten waar ze aan toe zijn. Zoeken we een specialist(bedankt voor de tips!!), gaan we door als we nu doen. Zelfs door laten schemeren dat terugbetaling van de aankoopsom ook een optie kan zijn mijnerzijds(met pijn in mijn hartje weliswaar).
The story continues...........
Groet Ron
Dank voor de reacties, ideeën en aanbevelingen. Ik kom trouwens uit Pijnacker en moet nog even uitzoeken hoe ik hier foto's kan uploaden.
Vandaag contact gehad met de dealer en de auto in de wacht laten zetten.
Na het vervangen van de uitlaatzijde nokkenassensor was de melding direct terug..... oja het is inmiddels ipv. 1200 euro ipv. 2000 euro geworden. Men gaat het vinden probleem oplossen is hun stellige mening ......misschien moeten we nu de nokkenas wel vervangen....en dan maar kijken of de melding terugkomt. Voor mij wordt het nu te vrijblijvend al twijfel ik totaal niet aan hun integriteit.
Niets meer dan lof vooralsnog voor het bedrijf wat de Bovag verleent en zich tot nu toe uitstekend opstelt. Ik wilde eerst met hun overleggen voordat ik de Bmw dealer een vrijbrief tot reparatie geef en daarom de auto in de wacht laten zetten. Inmiddels zit er een goede 3500 euro in met uitzicht op...niemand die het weet.
Ik heb derhalve bij de partij die de wagen aan mij verkocht heeft geopperd dat het nu wel storend begint te worden en hun ook niet weten waar ze aan toe zijn. Zoeken we een specialist(bedankt voor de tips!!), gaan we door als we nu doen. Zelfs door laten schemeren dat terugbetaling van de aankoopsom ook een optie kan zijn mijnerzijds(met pijn in mijn hartje weliswaar).
The story continues...........
Groet Ron
Re: 528i X-Drive 2012 station
BeZoek SPBA in ‘s Gravendeel eens. Een echte specialist.
Op de dealer ga je leeglopen, die hebben gewoon echt niet meer de kennis, het is Uitlezen en dan protocol volgen. En klakkeloos vervangen. Gezond nadenken zit er bij die monteurs veel te weinig in. Kan je ze ook niet kwalijk meer nemen want het wordt ook niet meer van hen verwacht. Arrogantie van hun baas.
Los daarvan, ik gok dat je een 4 cilinder exemplaar hebt en deze motoren zijn niet de beste, dus snel actie is hopelijk nog niet te laat
Op de dealer ga je leeglopen, die hebben gewoon echt niet meer de kennis, het is Uitlezen en dan protocol volgen. En klakkeloos vervangen. Gezond nadenken zit er bij die monteurs veel te weinig in. Kan je ze ook niet kwalijk meer nemen want het wordt ook niet meer van hen verwacht. Arrogantie van hun baas.
Los daarvan, ik gok dat je een 4 cilinder exemplaar hebt en deze motoren zijn niet de beste, dus snel actie is hopelijk nog niet te laat
Re: 528i X-Drive 2012 station
Ook jij bedankt @Vintiem voor je reaktie.
Inderdaad. het lijkt het op geprotocolleerd werken bij de dealer zonder tot de kern te komen.
Ik heb zometeen een auto waaraan de helt nieuw is
Nu wordt alles nog onder garantie bij de dealer vervangen , mochten de storingen niet worden opgelost dan neem ik je tip zeker in overweging.
Wat de motor betreft, het is een N20B20A. zover ik weet hebben die geen problemen met de distributiekettingen die nogal eens voor troubles zorgen bij de n57 modellen. Waar zouden de problemen binnen deze 4 cilindermotor volgens jou liggen.
Inderdaad. het lijkt het op geprotocolleerd werken bij de dealer zonder tot de kern te komen.
Ik heb zometeen een auto waaraan de helt nieuw is
Nu wordt alles nog onder garantie bij de dealer vervangen , mochten de storingen niet worden opgelost dan neem ik je tip zeker in overweging.
Wat de motor betreft, het is een N20B20A. zover ik weet hebben die geen problemen met de distributiekettingen die nogal eens voor troubles zorgen bij de n57 modellen. Waar zouden de problemen binnen deze 4 cilindermotor volgens jou liggen.
Re: 528i X-Drive 2012 station
Ah, onder garantie vervangen is alleen maar goed. Zoveel mogelijk. Krijg je daar in ieder geval geen last meer van.
Je hebt de auto bij een BMW dealer gekocht of een universele dealer. Deze laatste willen wel eens niet originele onderdelen gebruiken ivm de prijs. Daar zou ikzelf wat minder gelukkig mee zijn
Ik ga eens even de info opduikelen bij welke 4 cilinders de problemen liggen. Kan zijn hoor dat deze er niet bij hoort maar wordt vervolgd
Je hebt de auto bij een BMW dealer gekocht of een universele dealer. Deze laatste willen wel eens niet originele onderdelen gebruiken ivm de prijs. Daar zou ikzelf wat minder gelukkig mee zijn
Ik ga eens even de info opduikelen bij welke 4 cilinders de problemen liggen. Kan zijn hoor dat deze er niet bij hoort maar wordt vervolgd
Re: 528i X-Drive 2012 station
Ik heb hem bij een niet bmw-dealer gekocht en mag hem van hun bij de bmw dealer laten repareren. Wel erg netjes van dat bedrijf.
Zover ik weet zijn er bij deze wagen weleens problemen met de turbo en de luchtbalg(vaker linksachter?) maar deze waren allebei al vervangen.
Ik hoor graag wat jij opduikt.
Zover ik weet zijn er bij deze wagen weleens problemen met de turbo en de luchtbalg(vaker linksachter?) maar deze waren allebei al vervangen.
Ik hoor graag wat jij opduikt.
Re: 528i X-Drive 2012 station
Dat is zeker heel netjes van hen, kan ze wel lelijk opbreken
Maar goed dat is het risico van autoverkoper zijn. Voor jou alleen maar goed
De turbo wist je al zie ik. Wordt vervolgd
Maar goed dat is het risico van autoverkoper zijn. Voor jou alleen maar goed
De turbo wist je al zie ik. Wordt vervolgd
Re: 528i X-Drive 2012 station
Distributieketting bij de N20 motor is wel degelijk een probleem,google maar eens.
Bij mijn auto uit 2012 is vorige week de distributieketting en oliepompketting vervangen bij een kilometerstand van 45.000.
Deels coulance van BMW .
Bij mijn auto uit 2012 is vorige week de distributieketting en oliepompketting vervangen bij een kilometerstand van 45.000.
Deels coulance van BMW .
Re: 528i X-Drive 2012 station
Je leest inderdaad regelmatig dat motoren voor de 100.000 km al vervangen zijn.
Hier ook wat meer info over de n20 motor: https://bmwtechnician.com/tag/n20/
Hier ook wat meer info over de n20 motor: https://bmwtechnician.com/tag/n20/
Re: 528i X-Drive 2012 station
Even langs geweest bij de dealer vandaag. heerlijke nieuwe 530i mline high executive 2018 meegekregen.....heeft er al 2000 km erop staan. Is toch wel een heel andere dynamiek dan in mijn autootje. Heerlijke wagen!!!
Ze gaan naar de nokkenas kijken, motor lag open en was een beetje vuil vanbinnen. vooralsnog niets speciaals
Niets speciaals?????
Distributie stond 1 tand verkeerd(?wat dat ook mag betekenen en hoe zou dat kunnen gebeuren?). klinkt mij wel speciaal
Advies : gelijk de injectoren vervangen na verwijdering omdat terugplaatsen niet geadviseerd wordt. Dit door de kracht die men moet gebruiken om ze te verwijderen.......
Ik heb dadelijke en nieuwe wagen als het zo door gaat..............
Ze gaan naar de nokkenas kijken, motor lag open en was een beetje vuil vanbinnen. vooralsnog niets speciaals
Niets speciaals?????
Distributie stond 1 tand verkeerd(?wat dat ook mag betekenen en hoe zou dat kunnen gebeuren?). klinkt mij wel speciaal
Advies : gelijk de injectoren vervangen na verwijdering omdat terugplaatsen niet geadviseerd wordt. Dit door de kracht die men moet gebruiken om ze te verwijderen.......
Ik heb dadelijke en nieuwe wagen als het zo door gaat..............
Re: 528i X-Drive 2012 station
Dus toch ook je distributieketting, de beruchte jongen.
Die injectoren vervangen is echt de grootste flauwekul die je kan verzinnen, maar prima voor jou. Krijg je een half gereviseerd blok retour. En daar weer garantie op. Kon allemaal slechter voor je
Geniet voor nu even van de leenauto. Helemaal niet verkeerd
Die injectoren vervangen is echt de grootste flauwekul die je kan verzinnen, maar prima voor jou. Krijg je een half gereviseerd blok retour. En daar weer garantie op. Kon allemaal slechter voor je
Geniet voor nu even van de leenauto. Helemaal niet verkeerd