Voorophanging 530d bonkt bij warm weer

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie

Voorophanging 530d bonkt bij warm weer

Berichtdoor Dirk530 » 14 mei 2018, 13:22

Beste forum,

Ik rij een 530d touring automaat uit 2011 (F11) en de voorophanging gaat bonken bij temperaturen boven de circa 25 graden. Het begint vanuit stilstand of nemen scherpe bocht op lage snelheid en kan lang aanhouden bij warme temperatuur. Voel dan ook het 'tokken' van de stuurkolom in mijn stuur. Bonken is echt zo luid. Bij hogere snelheden (snelweg) merk ik het niet meer, alleen snelheden tot ca 100 km/uur. Problemen ervaar ik dus alleen in zomer en zijn ontstaan na vervangen van de draagarmen aan beide voorwielen. Bij garage al draagarmen en rubbers na laten kijken op speling, stabilisatorstang gecheckt, alles in orde. Vreemde is dat het echt van de buitentemperatuur afhangt (???!!!), swinters dus nooit problemen.

Wat zou dit kunnen zijn? Heb ook al tip gekregen dat het wellicht met adaptief onderstel te maken heeft, is dat dan ook beinvloedbaar door temperatuur?

Alvast dank voor jullie meedenken en tips.

grt dirk
Dirk530

Re: Voorophanging 530d bonkt bij warm weer

Berichtdoor Source » 14 mei 2018, 23:20

Leg eens uit "adaptief onderstel".
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy || Voor het retrofitten, uitlezen, coderen, programmeren, ispa-next, software upgrades, navigatie mappen, e-sys, ncsexpert, custom software enz.
Source

Re: Voorophanging 530d bonkt bij warm weer

Berichtdoor vijfje » 15 mei 2018, 07:11

Als het ontstaan is na het vervangen van de draagarmen zou ik het ook daar zoeken. Heb zelf ook adaptief onderstel en heb nog nooit afhankelijk van temperatuur meer geluid gehoord.
F11 535i & E89 Z4 sdrive23i & F30 320i
vijfje

Keer terug naar BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek