Melding Hoog accu ontlading

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
U-car

Melding Hoog accu ontlading

Bericht door U-car » 06 mei 2020, 13:36

Goedemiddag,

Als de F10 langer dan anderhalve dag stil staat en op slot blijft, krijg ik de melding verhoogde accu ontlading.
Auto start verder normaal, alleen de buitenspiegels klappen niet meer open en de buitenverlichting brand niet.

Auto starten -> uitzetten en op slot -> alles weer normaal.

Er zitten geen aftermarket zaken in/op/aan de auto, behalve een dashcam. Maar dit gebeurt ook als de cam niet op het stroomnet aangesloten zit.

Iemand die dit eerder meegemaakt heeft? Ik vermoedt de IBS, maar die zijn niet goedkoop helaas.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R

ehombie

Re: Melding Hoog accu ontlading

Bericht door ehombie » 06 mei 2020, 15:33

Uitlezen met de betere software, er kan een verwijzing of een aanwijzing in staan waar je kunt zoeken. En hoeveel de "verhoging" is

Of Energie diagnose laten uitvoeren om te kijken welke module niet in slaap wilt...
bij de f series gaat die geloof ik na +/- 15min in slaap. Dus starten -uitzetten- starten geen melding --> zegt niks...

Dat je spiegels en lampjes niet aangaan is een voorzorgsmaatregel...rondom die melding

Niet gelijk ibs gaan vervangen...(kan ook de oorzaak zijn...maar dat weet je nu nog niet)

Hierbij een filmpje wat er komt kijken omtrent de stroomverzorging van de e en f reeksen...met enkele tips voor de diyer https://youtu.be/z3WTHDVQr-o
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

U-car

Bericht door U-car » 09 mei 2020, 12:15

Ik check het filmpje (duurt wel een uur -_- ) en kom er dan op terug. Bedankt voor de link!

ehombie

Bericht door ehombie » 10 mei 2020, 10:08

Hahah... ik wilde die link gewoon delen.
Enkele forumleden zouden dit wel interessant vinden denk ik.

Kan hier ook een duidelijke lap tekst neer zetten van wat ik weet en je kunt doen. Maar als je dan zegt...dat kan ik niet. Is dat ook zonde van mijn tijd.
Ik snap dat je hoopt dat iemand het je probleem zo kan aanwijzen.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

U-car

Bericht door U-car » 17 mei 2020, 15:45

Nou ik kan een hoop, maar naar gelang drukte op het werk ontbreekt het simpelweg aan tijd. Maar mocht je zin, tijd en gelegenheid hebben en een diy willen maken, wordt zeker gewaardeerd.

Straks in juli heb ik weer genoeg tijd om zaken aan te pakken, oa koplampglazen vervangen, stoelverwarming repareren en nog wat kleine dingetjes.

Fapzi

Bericht door Fapzi » 13 jan 2024, 00:55

Wat was het probleem? Heb sinds gisteren het zelfde probleem bij mijn f10

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”