Resonerend geluid F11 520D 2011 AUT
Resonerend geluid F11 520D 2011 AUT
Allen,
SInds een aantal weken heb ik een F11 520D AUT uit 2011, eigenlijk tot volle tevredenheid.
Wat me opvalt maar vooral irriteert, is een soort resonerend geluid van/onder de auto bij snelheden vanaf de 100km/h.... dus vooral op de snelweg waarneembaar.
Je hoort elke seconde een soort brom, ongeacht de snelheid.. tja , hoe leg je zoiets nog verder uit.
Het eerste waar ik aan denk is aan de banden , maar dan zou het geluid bij hogere snelheden ook sneller moeten gaan ..
Uiteraard moet ik ermee naar de garage, maar ben toch meer benieuwd of meer mensen hier last van hebben cq herkennen, voordat ik allerlei onderzoekskosten ga uitgeven .
Alvast dank !
Gr
SInds een aantal weken heb ik een F11 520D AUT uit 2011, eigenlijk tot volle tevredenheid.
Wat me opvalt maar vooral irriteert, is een soort resonerend geluid van/onder de auto bij snelheden vanaf de 100km/h.... dus vooral op de snelweg waarneembaar.
Je hoort elke seconde een soort brom, ongeacht de snelheid.. tja , hoe leg je zoiets nog verder uit.
Het eerste waar ik aan denk is aan de banden , maar dan zou het geluid bij hogere snelheden ook sneller moeten gaan ..
Uiteraard moet ik ermee naar de garage, maar ben toch meer benieuwd of meer mensen hier last van hebben cq herkennen, voordat ik allerlei onderzoekskosten ga uitgeven .
Alvast dank !
Gr
Re: Resonerend geluid F11 520D 2011 AUT
Ik zou in ieder geval controleren of de bodemplaten nog allemaal goed vast zitten. Van tijd tot tijd zie je op de snelweg een auto voor je rijden met een losse bodemplaat ... dat moet een geklapper geven. Dus dat zou ik in dit geval even controleren.
F31 320DA en E88 120i cabrio
- Marcel535i
Ik weet niet wat jouw km stand is maar bij 120dkm of hoger is de cardan-as mogelijk aan vervanging toe door speling /slijtage / onbalans.
Ik heb ook een vergelijkbaar probleem gehad en had gelukkig garantie bij de dealer. De auto rijdt nu echt super na vervanging van de aandrijflijn. (ja de hele boel is vervangen) Ik hoop voor je dat je een goede garantie hebt !
Overigens word dit probleem vaak als "comfort" probleem bestempeld en kan het verder geen kwaad.
Ik heb ook een vergelijkbaar probleem gehad en had gelukkig garantie bij de dealer. De auto rijdt nu echt super na vervanging van de aandrijflijn. (ja de hele boel is vervangen) Ik hoop voor je dat je een goede garantie hebt !
Overigens word dit probleem vaak als "comfort" probleem bestempeld en kan het verder geen kwaad.
I was Born to Move Wild .... BMW
Dank voor je reactie,.. bodemplaten had ik inderdaad al gecheckt..maar het is ook geen klapperend geluid,.. het is echt een brom, als je bijv in een huis zit waar in de verte een droogtrommel oid aan staat..Wing schreef:Ik zou in ieder geval controleren of de bodemplaten nog allemaal goed vast zitten. Van tijd tot tijd zie je op de snelweg een auto voor je rijden met een losse bodemplaat ... dat moet een geklapper geven. Dus dat zou ik in dit geval even controleren.
Dank je Marcel, zal ik eens voorleggen bij de garage.. ga de van de week toch maar eens langs.Marcel535i schreef:Ik weet niet wat jouw km stand is maar bij 120dkm of hoger is de cardan-as mogelijk aan vervanging toe door speling /slijtage / onbalans.
Cardan-as-lager misschien
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
- Marcel535i
Voor hulp bij de diagnose check deze link ook even: http://www.aa1car.com/library/vibrations.htm
Dank voor de link.... daar kan ik ALLE kanten mee op
- Marcel535i
En ben je ook al de goede kant op geweest ?
Zaak is in ieder geval om inzicht te hebben in de techniek, en stap voor stap dingen proberen uit te sluiten,
het liefst zonder het vervangen van dure onderdelen maar door te redeneren. (link helpt daar bij)
Bij mij lukte dat uiteindelijk niet, of beter gezegd het lukte de dealer niet waardoor heel wat kostbare
onderdelen misschien wel voor niets zijn vervangen. (was mijn geluk)
Laat even iets weten zodat andere mensen ook iets aan hebben, daarvoor is dit forum natuurlijk ook mede voor bedoeld.
Zaak is in ieder geval om inzicht te hebben in de techniek, en stap voor stap dingen proberen uit te sluiten,
het liefst zonder het vervangen van dure onderdelen maar door te redeneren. (link helpt daar bij)
Bij mij lukte dat uiteindelijk niet, of beter gezegd het lukte de dealer niet waardoor heel wat kostbare
onderdelen misschien wel voor niets zijn vervangen. (was mijn geluk)
Laat even iets weten zodat andere mensen ook iets aan hebben, daarvoor is dit forum natuurlijk ook mede voor bedoeld.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 26 aug 2015, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Kunnen ook gewoon de banden zijn, die brengen dan iets van de auto in resonantie, dat verklaard ook dat het bij hogere snelheden niet voorkomt, dan zit de trilling boven de resonantie frequentie.
-
Ben ook benieuwd hoe het afgelopen is.......
Heb zelfde klacht bij mijn 2010 535i GT; geen trillingen maar alleen om de seconde een diep brom geluid tussen de 115 en 130 km per uur.
Heb zelfde klacht bij mijn 2010 535i GT; geen trillingen maar alleen om de seconde een diep brom geluid tussen de 115 en 130 km per uur.
-
En Gb68 , is er al iets bekend?
ts laats bezocht op 7 aug.........
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
- Marcel535i
Het zou hem sieren als hij nog een reactie zou geven !
Voor mij is het een herkenbaar probleem en nog steeds een raadsel wat het eigenlijk was.
Bij mij is "brute force" toegepast en de hele aandrijflijn vervangen.
Als het weer terug zou komen wil ik graag meer kennis hebben zodat ik het probleem dan gerichter op kan lossen.
(want dan gaat mijn knip open)
Voor mij is het een herkenbaar probleem en nog steeds een raadsel wat het eigenlijk was.
Bij mij is "brute force" toegepast en de hele aandrijflijn vervangen.
Als het weer terug zou komen wil ik graag meer kennis hebben zodat ik het probleem dan gerichter op kan lossen.
(want dan gaat mijn knip open)
-
heb op een Duits forum eens gelezen dat het lag aan de spanning op de deuren. Te weinig spanning, teveel speling op rubbers, daardoor de brom..