Tunen 520i turbo

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
eddiexbmw

Re: Tunen 520i turbo

Bericht door eddiexbmw » 29 nov 2016, 09:06

@jvdv23 heb je de 520i laten tunen? Waar heb je het laten doen en wat zijn je ervaringen?

Ik zit er ook aan te denken. ik heb op dit moment een 320d ede. Ik heb in een 520i gereden en mis het koppel. Ik zou met het tunen graag in de buurt komen van de specs van een een 528i.
Ik ben dus niet op zoek om het maximale er uit te halen. Ik woon in friesland. ATM zit voor mij redelijk in de buurt, maar is die goed?

Ferry77
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2017, 21:57

Re: Tunen 520i turbo

Bericht door Ferry77 » 26 feb 2017, 22:05

Er zijn voldoende goede tuners paar hele slechte met echte onzin verhalen en slechte producten. Zelf ben ik er ingetuind bij Ventura uit Assen. Goed verhaal maar gaat nergens over. Bij eerste 520i bak problemen, tweede zou er even een update op moeten...... koppelt m aan de pc nar 9 sec zou de update erop staan...... ingebouwd en schakelt snel en in een hoge versnelling te lage toeren en schakelt niet goed etc etc. geen idee toen of er iets beters was heb toen via de dealer adres Essing performance gekregen en de box laten inbouwen bij AMS.... de bedrading was 2 x zo dik kastje woog het dubbele en ze hadden een extra aansluiting op de lucht toevoer. Hierdoor reed de auto als origineel echter met veel meer kracht. Dus was af van het niet op het juiste moment schakelen etc etc.

Inmiddels een 520d gekocht en essing neemt de kast terug zet er 520d software op 60,- nieuwe kabelboom en hup weer een top tuning. Vaklui en eerlijk. Maar goed ieder zijn eigen ding natuurlijk.... ik gewoon alleen maar problemen en, nadat ik een echte tuner zijn werk liet doen, nu helemaal blij. Oh ja de meneer van Ventura heeft ook ergens wat accounts aangemaakt en als je iets slechts zegt belt en/of mailt ie waarom je dat zegt..... hij doet blijkbaar iets met IP tracking (ook verboden trouwens).

MrPaulus
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 jan 2017, 08:49
Locatie: Hilversum

Re: Tunen 520i turbo

Bericht door MrPaulus » 27 feb 2017, 08:53

..
F10 (520i) met Essing tuning (235PK-325NM)

Slingerland
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2017, 14:51

Re: Tunen 520i turbo

Bericht door Slingerland » 18 jul 2017, 14:56

Ga naar een goede tuner......Hoe weet ik of deze goed is?

Gebruikersavatar
RZA
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 jun 2017, 08:39

Re: Tunen 520i turbo

Bericht door RZA » 19 jul 2017, 21:23

Denk dat op dit soort fora veel info te vinden is over of een tuner goed is ;)

Ik heb met m'n vorige auto's (geen BMW overigens) goede ervaringen Unlimited Tuning in Amersfoort. Hebben ook een eigen rollenbank zodat je meting voor en na kunt doen. Gaan naar mijn mening vakkundig te werk en hebben goede tips. Prijzen vind ik ook netjes. De eigenaar (Jeroen) heeft volgens mij veel ervaring met BMW's (rijdt zelf ook BMW). Verder hoor ik veel goeds over Beek Autoracing in Den Haag (club die ook de rollenbank-rubriek in Autoweek heeft). Is wel iets prijziger maar ook veel ervaring met Mini en BMW.

Maar je moet als je de verhalen leest toch incalculeren dat er ook bij een goede tuner een kleine kans is dat het niet goed gaat en de tuner niet gewoon de originele configuratie weer kan terugzetten. Ze zullen ze dan toch naar de dealer verwijzen en aangeven dat tuning voor eigen risico is. Ook een vermogensmeting waarbij de motor zwaar wordt belast brengt een risico met zich mee. Zou zelf in elk geval altijd voor 'stage 1' tuning gaan en niet voor extreme tuning waarbij echt de grenzen worden opgezocht. Succes ermee!
Binnenkort: F31 320i Touring || 2018 || :///m:-Sport Edition
Ex: F11 535i Touring || 2013 || :///m:-Sport Edition

MrPaulus
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 jan 2017, 08:49
Locatie: Hilversum

Re: Tunen 520i turbo

Bericht door MrPaulus » 20 jul 2017, 07:12

Mocht je nog (BMW-)garantie hebben, dan zou ik een externe tuning aanraden. Zoals Ferry77 hierboven schrijft, neem contact op met Essing. Ik heb ook zo'n externe tuning erop zitten en het bevalt prima. Vorige week even met een garantiegevalletje terug naar de dealer, binnen 20 seconden had ik de externe module verwijderd en alles was (niet-traceerbaar) origineel. Al met al zeer tevreden (en ja, stage 1 is voldoende. kan je ook gewoon op RON95 blijven rijden)
F10 (520i) met Essing tuning (235PK-325NM)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Performance en tuning”