535i uitlaat op 523i
535i uitlaat op 523i
Ik heb altijd al het uiterlijk van twee pijpjes links rechts mooier gevonden dan de twee links.
Nu heb ik de mogelijkheid om een originele 535i uitlaat te kopen en ik vroeg me af of ik ik deze op mijn auto kan zetten.
Voor zover ik zie liggen de kanalen er wel maar mist er echts een hitteschild en zit het op wegvak te diep. Na wat research zag ik dat dit relatief goedkoop was.
Wat ik nu denk dat er dan vervangen moet worden:
- achterbumper
- uitlaat midden + einddempers
- opbergvak naar de kleine versie
- hitteschild
Als ik het doe wil ik het dus ook zo oem mogelijk maken.
Nu vroeg ik mij vooral af of het gebruik van de 535i dempers geen problemen geeft met mijn 523i. Het en Der lees ik wat over tegendruk verschillen die minder goed voor de motor zijn.
Ook ben ik benieuwd naar het verschil wat betreft het geluid. Met de huidige setup ben ik daar best tevreden mee, iets sportiever mag wel maar hoeft totaal niet. Het gaat vooral om het uiterlijk (maar wel functioneel, aftakking of losse pijp vind ik niet mooi)
Ook ben ik niet echt fan van aftermarket, hoewel ze goed zijn heb ik het graag helemaal proper onder mijn auto. Dat is dus incl hittenschilden etc.
Nu heb ik de mogelijkheid om een originele 535i uitlaat te kopen en ik vroeg me af of ik ik deze op mijn auto kan zetten.
Voor zover ik zie liggen de kanalen er wel maar mist er echts een hitteschild en zit het op wegvak te diep. Na wat research zag ik dat dit relatief goedkoop was.
Wat ik nu denk dat er dan vervangen moet worden:
- achterbumper
- uitlaat midden + einddempers
- opbergvak naar de kleine versie
- hitteschild
Als ik het doe wil ik het dus ook zo oem mogelijk maken.
Nu vroeg ik mij vooral af of het gebruik van de 535i dempers geen problemen geeft met mijn 523i. Het en Der lees ik wat over tegendruk verschillen die minder goed voor de motor zijn.
Ook ben ik benieuwd naar het verschil wat betreft het geluid. Met de huidige setup ben ik daar best tevreden mee, iets sportiever mag wel maar hoeft totaal niet. Het gaat vooral om het uiterlijk (maar wel functioneel, aftakking of losse pijp vind ik niet mooi)
Ook ben ik niet echt fan van aftermarket, hoewel ze goed zijn heb ik het graag helemaal proper onder mijn auto. Dat is dus incl hittenschilden etc.
Re: 535i uitlaat op 523i
Het is al eventjes geleden maar het is gelukt!
Ik ben door 3 revisies heen gegaan maar uiteindelijk is het dit geworden:
- origineel 550i achterbumper (geen m versie)
- origineel 550d tips (550i heeft 2 gaten)
- origineel 535i einddempers
- origineel 535i middendemper
- origineel 535i bakje voor in de kofferbak
- origineel 535i hitteschild
- origineel uitlaat hangers voor links
- custom x pipe tussen de NOx cats en middendemper
De meeste onderdelen heb ik nieuw gekocht. De bumper niet, maar die is opnieuw gespoten.
Had eerst een magnaflow systeem waar ik het geluid too much vond.
Daarna de middendemper van 535i en een set originele m performance einddempers voor de 535i nieuw uit amerika laten importeren.
Ook dat vond ik toch iets too much.
Heb een set normale einddempers gevonden en daar ben ik zeer tevreden mee.
Nu is het dus 100% origineel als je van onder kijkt, op de x pipe na.
Ik ben door 3 revisies heen gegaan maar uiteindelijk is het dit geworden:
- origineel 550i achterbumper (geen m versie)
- origineel 550d tips (550i heeft 2 gaten)
- origineel 535i einddempers
- origineel 535i middendemper
- origineel 535i bakje voor in de kofferbak
- origineel 535i hitteschild
- origineel uitlaat hangers voor links
- custom x pipe tussen de NOx cats en middendemper
De meeste onderdelen heb ik nieuw gekocht. De bumper niet, maar die is opnieuw gespoten.
Had eerst een magnaflow systeem waar ik het geluid too much vond.
Daarna de middendemper van 535i en een set originele m performance einddempers voor de 535i nieuw uit amerika laten importeren.
Ook dat vond ik toch iets too much.
Heb een set normale einddempers gevonden en daar ben ik zeer tevreden mee.
Nu is het dus 100% origineel als je van onder kijkt, op de x pipe na.
Re: 535i uitlaat op 523i
Leuk om te lezen dat het je gelukt is.
Heb je foto's? Ben wel nieuwsgierig hoe je dat heb opgelost met de NOX sensor en zo.
Merk je verschil (voordeel/nadelig) met een 535i uitlaat op een 523i.
Ik heb zelf een 528i en zat er ook aan te denken om te gaan aanpassen naar bv ook een uitlaat van een 535i
Heb je foto's? Ben wel nieuwsgierig hoe je dat heb opgelost met de NOX sensor en zo.
Merk je verschil (voordeel/nadelig) met een 535i uitlaat op een 523i.
Ik heb zelf een 528i en zat er ook aan te denken om te gaan aanpassen naar bv ook een uitlaat van een 535i
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +32 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Re: 535i uitlaat op 523i
Heb nog geen foto’s maar zal ze binnenkort maken.
Met het magnaflow systeem had ik het idee dat de auto daar niet blij mee was. Nu met de 535i onderdelen loopt hij als voorheen. Geen problemen/storingen.
Wat betreft de NOx sensor, ze hebben een gat aan de zijkant in het midden van de x pipe gemaakt.
Zo leest hij netjes beiden kanten uit.
Had al wel research gedaan voor het geval er toch meldingen kwamen. In dat geval zou ik een NOXEM sensor kopen.
Maar zoals ik zij; geen enkele problemen en ben er vooral heel blij mee dat het zo OEM als mogelijk is.
Met het magnaflow systeem had ik het idee dat de auto daar niet blij mee was. Nu met de 535i onderdelen loopt hij als voorheen. Geen problemen/storingen.
Wat betreft de NOx sensor, ze hebben een gat aan de zijkant in het midden van de x pipe gemaakt.
Zo leest hij netjes beiden kanten uit.
Had al wel research gedaan voor het geval er toch meldingen kwamen. In dat geval zou ik een NOXEM sensor kopen.
Maar zoals ik zij; geen enkele problemen en ben er vooral heel blij mee dat het zo OEM als mogelijk is.
Re: 535i uitlaat op 523i
Al tijd gehad om foto's te maken?
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +32 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Re: 535i uitlaat op 523i
Ziet er mooi uit
Waarom is er voor een x pijp gekozen?
Waarom is er voor een x pijp gekozen?
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +32 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Re: 535i uitlaat op 523i
Aha oké.
Heb je door de x pipe ook een ander uitlaat geluid?
Heb je door de x pipe ook een ander uitlaat geluid?
Was daar een speciale reden voor?
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +32 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Re: 535i uitlaat op 523i
Auto wil gewoon niet graag bij mij zijn heb ik het idee.
Zonder gekkigheid, de auto had veel olieverbruik. Dus daar moest een nieuwe motor in. Plus nog een aantal andere dingen waarvoor hij steeds terug moet. Zo is hij nu al weer een week bij de garage omdat de carterpan lekte.
Heb hem recent naar Gijbertsen gebracht voor een volledige check-up. Daar gaat hij binnenkort weer naar toe voor de dingen die niet onder garantie vielen.
Het voelt een beetje als een alfa. Als hij niet bij de garage staat is het een geweldige auto.
Re: 535i uitlaat op 523i
Carterpanpakking daar moet ik ook nog een keer aan geloven
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +32 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.