Kleurcode lak klopt niet?

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
STX
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 apr 2021, 08:04

Kleurcode lak klopt niet?

Bericht door STX » 13 jul 2021, 16:02

Tijdens de koop van mijn BMW (2014 F11n) constateerde ik met de verkopende partij een aantal krasjes. Afspraak was om een lakstift te bestellen en deze te laten bijwerken en polijsten. Op basis van VIN is de kleur gecheckt (zelf ook gecheckt: sophisto-grau brillant metallic). Tot 2x toe gaf deze partij echter aan dat de kleur die ze kregen afweek van mijn lakkleur.

Daarna afgesproken dat ik zelf via de BMW dealer de lak zou regelen en dat zij dan verder het herstelwerk deden. Nu laatst bij Van Poelgeest geweest, daar de lak laten bestellen en....weer een lak die niet past bij mijn kleur.
De kleur op het potje is wel sophisto-grau brillant metallic (A90/B90), maar is veel dieper zwart dan de kleur die mijn auto is (zie foto, zwarte dotje is een beetje van de betreffende lak na drogen, door de lichtinval is de kleur van de eigen lak wat slechter te zien)
Afbeelding

Ik snap nu even niet wat hier mis gaat? De theorie nog overwogen dat de auto ooit eens helemaal overgespoten is, maar dat zou je dan nog wel op plekken moeten zien (gecheckt met de jongen die al het polijst werk doet) aan de binnenkant van portieren, onder rubbers etc maar de auto zit toch echt helemaal in de originele lak zo lijkt het.
Ook op de stickers aan binnenzijde deur staat kleur code A90.

Ik wil nog even langs bij Van Poelgeest om eea voor te leggen, maar ben even benieuwd of hier nog suggesties zijn?

Thijs_F11
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2020, 22:14

Re: Kleurcode lak klopt niet?

Bericht door Thijs_F11 » 14 jul 2021, 07:50

da's best bizar, het lijkt wel een compleet andere kleur.
Is het geen mogelijkheid om de kleur op je auto te laten scannen? Dan kan op basis daarvan de lak gemaakt worden.

hier zomaar een voorbeeld dat Google vond. Geen idee of het in jouw regio is, maar dit zal echt niet het enige bedrijf in het land zin dat dit doet:

https://www.autospeciaal.nl/autolakken/kleur-meten-
F11 M Sport :///m:

www.glimgarage.nl

Gebruikersavatar
U-car
Berichten: 650
Lid geworden op: 08 jun 2010, 09:43
Locatie: Rotterdam

Re: Kleurcode lak klopt niet?

Bericht door U-car » 14 jul 2021, 08:31

Lak op kleur laten scannen. Elke zichzelf respecterende spuiterij heeft zo'n apparaat.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R

STX
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 apr 2021, 08:04

Re: Kleurcode lak klopt niet?

Bericht door STX » 16 jul 2021, 08:50

Korte update: bij Van Poelgeest geweest, jongen van de spuiterij gesproken. Blijkbaar een zeer lastige kleur. Vertelde me dat als ze een heel deel spuiten de kleur echt op maat moeten maken.
Lakstift heeft hij nog wel even goed gemengd (getaped aan een boor :) en daarmee kwam de kleur na polijsten toch wel een stuk dichterbij. Voldoende voor putjes ed.

Enfin - kleur klopt dus wel degelijk, maar lastig goed te krijgen dus.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Styling”