DASH CAM tips & tricks voor de F10

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Vintiem
Berichten: 1434
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34

Re: DASH CAM tips & tricks voor de F10

Bericht door Vintiem » 23 aug 2017, 05:36

Dan is de aanschafprijs er inderdaad snel weer uit.
Mooi product, alleen het overzetten naar pc is wel onslachtig begrijp ik
Desalnietemin neem ik hem wel mee op mijn wish lijstje

Gebruikersavatar
Marcel535i
Berichten: 233
Lid geworden op: 25 nov 2014, 22:58
Locatie: Eindhoven omg.

Re: DASH CAM tips & tricks voor de F10

Bericht door Marcel535i » 23 aug 2017, 14:26

Vintiem schreef:alleen het overzetten naar pc is wel onslachtig begrijp ik
Desalnietemin neem ik hem wel mee op mijn wish lijstje
Is inderdaad met mijn versie camera omslachtig maar dat is in de updated "cloud" versie mogelijk wel beter.
Ik haal alleen de ernstige zaken van mijn camera en niet de dagelijkse "lol" die je tegenkomt.
I was Born to Move Wild .... BMW

m.h.
Berichten: 884
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: DASH CAM tips & tricks voor de F10

Bericht door m.h. » 31 mar 2018, 15:46

Mannen,

Ik heb ook zojuist een dashcam aangeschaft de MINI 0906, met voor en achtercamera. Het is mij ondanks de vorige posts niet helemaal duidelijk waar jullie de 2 voedingen vandaan halen?

Continu voeding
ACC voeding (contact)

Iemand tips? zijn erg welkom

Gebruikersavatar
Marcel535i
Berichten: 233
Lid geworden op: 25 nov 2014, 22:58
Locatie: Eindhoven omg.

Re: DASH CAM tips & tricks voor de F10

Bericht door Marcel535i » 31 mar 2018, 21:15

Ik heb de spanningen afgetapt van de zekeringen kast aan de rechterzijde van de achterbak.
Ik heb zelf een accu-saver en een schakelaar erbij gebouwd om ook continue op te blijven nemen met de camera en dan natuurlijk niet de accu plat te trekken. Continu zet ik alleen aan als de auto op een plek staat waar die mogelijk niet met rust gelaten wordt. Ik weet de zekering nummers niet te noemen maar dat is met google wel te vinden.
I was Born to Move Wild .... BMW

Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 821
Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:47

Re: DASH CAM tips & tricks voor de F10

Bericht door jwbakkenes » 31 mar 2018, 23:58

m.h. schreef:Mannen,

Ik heb ook zojuist een dashcam aangeschaft de MINI 0906, met voor en achtercamera. Het is mij ondanks de vorige posts niet helemaal duidelijk waar jullie de 2 voedingen vandaan halen?

Continu voeding
ACC voeding (contact)

Iemand tips? zijn erg welkom
Op YouTube staan mooie howto filmpjes, is allemaal niet zo moeilijk.
Mag ik vragen wat je betaald hebt en waar vandaan?
Met vriendelijke groet,
Jan Willem

Mijn showroom

m.h.
Berichten: 884
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: DASH CAM tips & tricks voor de F10

Bericht door m.h. » 01 apr 2018, 07:01

Oke, ik zat te denken om spanning af te tappen bij de zekeringkast RV onder het dashboard kastje. Ga ik eens proberen of ik daar een beetje bij kan komen met de spanningszoeker.

Ik heb de MINI 0906 aangeschaft via allcam, deze set beschikt over een 1080p voor en achtercamera met parkeerstand. (voor mij erg interessant aangezien ik in Belgie werk en vaak moet parkeren op plaatsen waar het bijna niet mogelijk is en dus afhankelijk ben van een ander zijn stuurmanskunsten). Camera zelf kost €140, heb nog een CPL filter, SD-kaartje en ook de continu voeding meebesteld, dus kwam op iets meer dan €200,-
Ik heb voor deze camera gekozen, omdat deze in de parkeerstand elke seconden 1 foto maakt ipv continu te filmen en zo dus minder ruimte op de SD-kaart inneemt en energie verbruikt.

Vind alleen de continu voeding er nogal "chinees" uitzien, maar is wel voorzien van een CE keurmerk, kwaliteit nog af te wachten dus. Misschien dat het toch nog een andere wordt.

Draad naar achtercamera vrij eenvoudig via dakrand en rubbers weg kunnen werken naar achteren zodat deze nergens zichtbaar is.

m.h.
Berichten: 884
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: DASH CAM tips & tricks voor de F10

Bericht door m.h. » 12 aug 2018, 06:23

Even ter info;

Ik heb de zekeringkast achter gebruikt, 2 aftakkingen met zekeringsplitter
Continu zekeringnr 177 fan (normaal)
Acc zekeringnr 155 achterklep (mini)

m.h.
Berichten: 884
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: DASH CAM tips & tricks voor de F10

Bericht door m.h. » 04 sep 2018, 11:03

Heeft er iemand nog tips voor de continuvoeding, momenteel krijg ik toch na circa 12 uur stilstand "accuspanning laag verbruikers uitgeschakeld" De CELLINK-B vind ik wel erg duur als ik eerlijk ben.

Een knopje zoals Marcel535i heeft voor de continuspanning niet altijd aan te hebben is een optie, maar vind ik toch enigzins omslachtig.

iemand nog andere ideeën?

MrPaulus
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 jan 2017, 08:49
Locatie: Hilversum

Re: DASH CAM tips & tricks voor de F10

Bericht door MrPaulus » 04 sep 2018, 21:02

Ik heb een NextBase 212 Lite en gebruik niet de parkeersensor (auto staat 95% vd tijd op de oprit) en schakelt automatsich uit na 3 minuten.
De prik haal ik via een langere USB-kabel in de USB-aansluiting vanuit het dashboardkastje.
Ondanks automatisch uitschakelen is de accu v/d camera na een paar dagen leeg (en onthoudt ie de datum etc niet).
Doe ik iets verkeerd? (krijg overigens geen melding dat de (auto)accu leeg loopt)

Ben benieuwd......
F10 (520i) met Essing tuning (235PK-325NM)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Audio, navigatie en iDrive”