Rempedaal 1802 gaat nog steeds te ver omlaag.

Vragen en antwoorden.
Gebruikersavatar
martin318
Berichten: 254
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:45
Locatie: Valthermond

Rempedaal 1802 gaat nog steeds te ver omlaag.

Bericht door martin318 » 11 sep 2011, 18:34

Hoi allemaal.

Nog even een vraagje over de remmen van mijn 1802.
Het volgende heb ik nu gedaan:
Hoofdrem cilinder vervangen.
Nieuwe wielcilinder rechter achter trommel.
Stukje nieuwe remleiding bij dezelfde trommel.
2 keer ontlucht. Een keer handmatig en 2de keer met een speciaal apparaatje dat er druk op zet na de 2de keer remt die al heel wat beter.
Het probleem is nu alleen nog dat je het pedaal echt helemaal tegen de vloer moet trappen voordat ie echt hard remt.
En het lukt me ook nog net niet om de remmen te blokkeren wat wel mogelijk moet kunnen zijn toch ?
Dus wat zou het probleem kunnen zijn volgens jullie ? Het ontluchten is volgens mij goed gelukt ik heb alle onderdelen volgens beschrijving gemonteerd dus hoor graag wat jullie ervan denken.

Mvgr,
Martin

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: Rempedaal 1802 gaat nog steeds te ver omlaag.

Bericht door dw70 » 12 nov 2011, 14:42

terugslagklepje defect? Zit bij de meeste auto's voor de rembekrachtiger in de toevoerleiding van de lucht. Maar het kan ook in de rembekrachtiger zelf zitten (zoals bij bijvoorbeeld enkele types VW).

Hier zie je varianten en uitvoeringen http://www.google.nl/search?hl=nl&sugex ... a=N&tab=wi

Geeft vaak phantom storingen: remmen blijven hangen, of weigerende functie van de rembekrachtiger. Komen en gaan storingen in de remmen.

Membranen gaan ook wel eens defect bij een lange stilstand. Zeker bij oldtimers.

Gewoon een nieuwe plaatsen. Zal toch niet de wereldprijs hebben en voor de zekerheid mag het wel.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Gebruikersavatar
martin318
Berichten: 254
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:45
Locatie: Valthermond

Re: Rempedaal 1802 gaat nog steeds te ver omlaag.

Bericht door martin318 » 12 nov 2011, 21:55

Hoi DW70.

Zal het eens uitzoeken hoe dat bij de 1802 zit dan !

Mvgr,
Martin

marcel 7470
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 dec 2011, 21:10

Re: Rempedaal 1802 gaat nog steeds te ver omlaag.

Bericht door marcel 7470 » 19 jan 2012, 18:48

Hallo.
Ik weet niet of het topic nog van toepassing is gezien de datum,maar ik las het zojuist en heb ook een paar van die 02tjes vandaar.
Ik heb 3 suggesties
--De hoofdremcyl.is niet v.h.juiste type waarbij de ingaande zuiger te kort is(het gedeelte dat uit de hrc.steekt aan de kantv.d.rembekrachtiger) waardoor de slag te lang wordt.Aangezien je hem vervangen hebt met blijvende klacht niet het meest voor de hand liggend maar toch.
--De remstang die vanaf de pedaal vertikaal omhoog gaat naar rembekrachtiger kan je uitdraaien/langer maken waardoor je de slag kunt wijzigen,contramoer lossen en verdraaien.
--Of het met de originele kan weet ik niet zeker maar er worden op de 02 ook wel eens niet BMW remklauwen gemonteerd voor meer rempower(oa.Volvo)waarbij de linkse en de rechtse verwisseld kunnen zijn en dan zitten de ontluchtigsnippels aan de verkerde kant.Met de(ze) remklauwen is verder niks mis.

Hopelijk heb je er (nog) wat aan,verder heel leuk spul die 02.
Gr.Marcel.

Gebruikersavatar
martin318
Berichten: 254
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:45
Locatie: Valthermond

Re: Rempedaal 1802 gaat nog steeds te ver omlaag.

Bericht door martin318 » 19 jan 2012, 20:53

Hoi Marcel.

Bedankt voor je reactie ! Ik heb het belangrijkste probleem al wel gevonden met de remmen ! De terugslagklep zat er niet meer op en sinds ik die er weer op gezet heb remt ie weer perfect :)
Maar toch bedankt voor de tips en ben het helemaal met je eens de 02 tjes zijn wel leuk om aan te sleutelen en mee te rijden he :)

Met vriendelijke groet,
Martin

Plaats reactie

Terug naar “Overige Series Techniek”