Afslaan Motor.

Vragen en antwoorden.
Gebruikersavatar
martin318
Berichten: 254
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:45
Locatie: Valthermond

Re: Afslaan Motor.

Bericht door martin318 » 25 nov 2011, 11:13

Wat ik me trouwens dan wel afvraag als de kleppen enzo verbrand zijn hoe is het dan mogelijk dat ie wel goed op gas loopt ? Behalve dan als de verdamper bevriest :gek: En ik heb wel een reserve blok liggen maar er zitten helaas geen pluggen in alle gaatjes dus dat word dan wel schoonmaken of helemaal uit elkaar slopen of hij moet uit elkaar voor donor onderdelen en dan op de een of andere manier de timing goed krijgen -_-

Gebruikersavatar
martin318
Berichten: 254
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:45
Locatie: Valthermond

Re: Afslaan Motor.

Bericht door martin318 » 25 nov 2011, 14:39

Nou de carburateur pakking zit erin nu weer verder met de benzine tank en dan duimen maar :duimen:

Gebruikersavatar
martin318
Berichten: 254
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:45
Locatie: Valthermond

Re: Afslaan Motor.

Bericht door martin318 » 25 nov 2011, 20:04

Heb vandaag de rand waar de benzine tank opligt geschuurd en schoongemaakt daarna roest oplosser op de laatste stukjes roest gesmeerd en dan kan er zondag menie op en daarna natuurlijk lakken.

Gebruikersavatar
martin318
Berichten: 254
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:45
Locatie: Valthermond

Re: Afslaan Motor.

Bericht door martin318 » 29 nov 2011, 17:49

Ik ben er vandaag ook achter gekomen dat de 1802 is overgespoten. Ik had al dat vermoeden maar in mijn zoektocht naar de juiste kleur om plekjes bij te werken heeft iemand bij de verfzaak eens onder de microscoop gekeken naar een schroefje uit de auto en er zit een reflecterende witte laag onder met daaronder primer dus hij is vroeger wit geweest.
Want primer is namelijk dof dus dan zou de middelste laag niet reflecteren maar goed heb nu lak laten maken dus ben benieuwd of het erop gaat lijken.

Heeft iemand trouwens enig idee of en hoe je kunt navragen welke kleuren een auto allemaal heeft gehad ? Of is dit ontraceerbaar ?

Mvgr,
Martin

Gebruikersavatar
martin318
Berichten: 254
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:45
Locatie: Valthermond

Re: Afslaan Motor.

Bericht door martin318 » 14 dec 2011, 18:07

Hoi allemaal.

Weer een tijdje geleden maar bij deze weer een update en een stel vragen over mijn vooruitgang met de 1802.
Ik heb vandaag eindelijk de benzine tank er weer in kunnen gooien. Alle slechte lak eruit gehaald in de menie gezet en weer gelakt en gekit.
Daarna tank even uitgespoeld met benzine alles weer aangesloten en gevuld met GELODE benzine en gestart en weggereden.
En allereerst leek het alsof het probleem van vermogen wegvallen er nog in zat maar nadat ik de choke ongeveer op de helft zette ging die echt als de brandweer !
Ook het remmen voelde een stuk een beter aan dus het terugslagklepje werkt zeker DW70 !
Maar toen die dus eenmaal als de brandweer ging moest ik natuurlijk ook afremmen voor de bocht en uit voorzichtigheid heb ik eerst maar de koppeling ingetrapt en daarna geremd maar ja hoor ! hij sloeg weer af en kon hem daarna niet meer starten omdat de accu nog niet echt 100% is.
Dus maar afgesleept met hulp van de buurvrouw haha gelukkig was ik niet ver.

Dus hoop dat jullie nog ideeën hebben want de pakking van de carburateur is ook al vervangen en het hele ding is ook schoongemaakt.
Zou het misschien nog het brandstof filter zijn ? Maar dat verklaart volgens mij niet waarom hij opeens afslaat dan zou die helemaal niet moeten lopen !

Ik zat nog te denken aan de kleppen speling of problemen met de choke ? Wanneer is het eigenlijk wijsheid om hem op de helft te zetten of helemaal uit te doen en heeft die direct zo`n erg effect als je het verkeerd doet ?
En mijn laatste idee leidt in de richting van de accu en dynamo maar dat ga ik nog even nameten morgen vroeg.

Hoor graag iets terug en met vriendelijke groet,
Martin

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: Afslaan Motor.

Bericht door dw70 » 14 dec 2011, 22:13

Martin, jij kent niemand in de buurt die (iemand die op zijn gehoor, dus iemand in de hogere leeftijdsklasse) jouw carburateur kan afstellen en je kleppen stelt? Waarschijnlijk kan je vader je bij het vinden van een vakman helpen.

Dat is een klusje voor iemand die dit dromen kan. Ik denk dat je dan al een heel stuk verder bent. Waarmee ik wil zeggen dat je niet alles hoeft te kunnen. Afstellen van carburateurs is een precisie werkje. De benzine/lucht verhouding bepalen zonder dme is oldstyle handwerk. Kan hij gelijk kijken of je ontsteking op het juiste tijdstip staat met een stroboscoop. Ook dat moet nog gechecked worden.

Maar je accu moet top zijn en je dynamolaadspanning op zijn minst boven de 13,6 Volt.

En niet gelijk gaan gassen met een oud beestje. Ik haal jou ook niet uit je bed om gelijk de 100m te sprinten.

Remmerijproblemen opgelost..mooi. Zo iets simpels.
So far so good.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Gebruikersavatar
martin318
Berichten: 254
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:45
Locatie: Valthermond

Re: Afslaan Motor.

Bericht door martin318 » 14 dec 2011, 22:37

Nee ik ken zo gauw niet iemand die dat voor mij zou kunnen doen. Maar kan altijd opzoek natuurlijk !

De accu en dynamo ben ik steeds vergeten door te meten maar zal er zo gauw mogelijk eens naar kijken.

En zo hard heb ik ook niet gereden hoor maar ik wou natuurlijk weten of hij nog steeds zo erg terug hield bij het optrekken wat dus niet het geval is. En helaas kan ik niet zomaar voor de lol 30 km gaan rijden want als ik gedoe met de politie zou krijgen ben ik gelijk mijn baan als chauffeur kwijt en al helemaal bij het bedrijf waar ik nu werk.

Ja en inderdaad nogmaals bedankt voor de hulp met de remmen !! Ben blij dat dit nu eindelijk goed is :)

Maar ik zal eens een oproepje doen voor hulp welk forum deel is hiervoor geschikt ? Gewoon het voor alles en nog wat forum denk ik ?

Mvgr,
Martin

AdE39
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2011, 19:48

Re: Afslaan Motor.

Bericht door AdE39 » 16 jun 2012, 01:56

Hallo beste Mannen,

Ik zat het allemaal eens zo te lezen.
Ik weet dus ook niet of het nog nodig is om te reageren, of dat het probleem inmiddels al verholpen is, gezien de datum van de laatste reacties.
Maar beter laat gereageerd, dan helemaal niet.

Als de verdamper bevriest, dan kan het zijn dat het vloeistofpeil van het koelsysteem te laag is.
Of dat de slangen van het koelsysteem verkeerd om zitten aangesloten op de verdamper.

Zolang de verdamper bevroren is, zal hij op benzine ook niet starten, het motortje is dan echt verzopen, en schakelt u dan ook nog bij overmaat van ramp over op benzine, dan krijgt dat arme motortje ook nog een teveel aan benzine, beter even een paar uur laten staan, en draai er dan de bougies even uit, zet de schakelaar van de brandstofkeuze op neutraal, er komt nu geen brandstof meer vrij, en start zonder even door zonder bougies.
Nu is alle brandstof uit de motor, en draai de bougies terug in de motor, zet de keuze schakelaar nu op benzine.
Zorg nu dat de motor goed gaat draaien en stel zonodig alles af.
Ga nu verder met het afstellen van de gas stand.

In de wintertijd kan het gas systeem iets nukkiger zijn door de koude, schakel dan beter over als men een gangetje heft van 80 km/h.
Zorg dat de aanzuigbuis die vaak op de luchtfilter, die vanaf de grille naar de luchtfilter verwijderd is, als de auto op LPG rijd!
Zorg dat de juiste bougies zijn gemonteerd.
Zorg dat de vacuümslangen allemaal in goede staat verkeren.

Succes.

Met vriendelijke groet,

Ad

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: Afslaan Motor.

Bericht door dw70 » 16 jun 2012, 08:56

AdE39 schreef:Zorg dat de aanzuigbuis die vaak op de luchtfilter, die vanaf de grille naar de luchtfilter verwijderd is, als de auto op LPG rijd!
Ad
Echte auto's hadden hier al een klepje inzitten met zomer- en winterstand! Even dichtschuiven a.u.b. in de winter. :duim:

En een stuk boardkarton voor de radiateur... :ja:
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Gebruikersavatar
martin318
Berichten: 254
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:45
Locatie: Valthermond

Re: Afslaan Motor.

Bericht door martin318 » 17 jun 2012, 17:46

Mijn auto`s doen dat allebei automatisch al toch ??

Plaats reactie

Terug naar “Overige Series Techniek”