BMW E21 316 1977

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Joey_NM

BMW E21 316 1977

Bericht door Joey_NM » 12 jul 2013, 16:42

Hoi,

Aan deze ben ik al een klein jaartje bezig, en het eind van de grotendeelse restauratie is in zicht!

Al de roest die ik ben tegengekomen (en dat viel vrijwel goed mee), heb ik aangepakt. Andere carrosserie-onderdelen die kapot en/of versleten zijn, worden vervangen (ondermeer rubbers -_- ).

Verder worden alle leidingen (elektrisch, hydraulisch, evenals voor de brandstof) door nieuwe vervangen.

Aan de motor en de aandrijving heb ik op de carburatie na niets moeten doen, aangezien deze nog steeds na 36 jaar in orde zijn (heeft nog geen 100 000 kms gelopen).

Volgende week gaat ie naar de carrosserie voor laswerken, een nieuwe verflaag, en er worden eveneens onderstel/ophangingsonderdelen vervangen.

Ondertussen heb ik ook heel wat reserve-onderdelen liggen, voor het geval dat er een "onkundig" persoon tegen mijn wagen rijdt -_-

Nu vraag ik me af hoe je best een SOLEX 32/32 DIDTA afstelt (deze is volledig uitgekuisd, gepolierd en gereviseerd) voor ik hem start.

En aan alle anderen zijn die me tips ivm een E21 kunnen geven; SHOOT! ;)

Greetz

Joël

Terug naar “BMW 3 Serie (E21) Techniek”