[F31] trekt batterij leeg door ventilatie

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
stygatf31
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2018, 11:46

[F31] trekt batterij leeg door ventilatie

Bericht door stygatf31 » 05 aug 2018, 12:07

Hallo,
Ik ben in het bezit van een f31.
Nu heb ik dit al 2x voorgehad in 6 maand tijd dat er een blazend geluid komt(zo goed als zeker van de binnenventilatie)ter hoogte van mijn voorruit die de batterij leegtrekt.Het vreemde aan de zaak is dat ik dit al 2x smorgens gehad heb als de wagen binnenstond en gesloten was.éénmaal ik het portier open stopt dit.Heb gekeken of de binnenventilatie timer uitstond dus dit kon het ook niet zijn.Heb al 2maal naar de officiële dealer geweest en ze zien idd dat er veel stroom verbruikt werd maar weten ook niet wat de oorzaak is.Iemand die zou weten wat dit kan zijn? Dank u

ehombie
Berichten: 1454
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: [F31] trekt batterij leeg door ventilatie

Bericht door ehombie » 05 aug 2018, 19:12

Als de "officiele dealer" weet dat er stroom wordt afgenomen (in rust) weten ze ook wat ze moeten doen...lijkt mij. Maar ja, ken het hele verhaal niet...

Krijg je niet de melding "verhoogde batterij ontlading"? Zo ja:
auto in slaapstand brengen --> Zekering 1 voor 1 eruit trekken en ampère meten tussen - pool en klem
Of parasitic drain test op elke zekering met een voltmeter. Dit kan jan modaal ook nog wel proberen met een voltmeter en meetpennen...
Google maar eens op parasitic drain test
DIt kost in verhouding niks als je een voltmeter hebt...

Ik weet even niet hoe de kachelventilator geschakeld is....maar de EGEL KAN wel eens de boosdoener zijn heb ik, eens gelezen...

Misschien hebben nog andere wel suggesties....en als je de oplossing hebt of gefixt hebt....even een terugkoppeling! dat wordt altijd gewaardeerd, zeker mensen die nieuw zijn op dit forum en 1 post hebben geplaatst.

succes
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

stygatf31
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2018, 11:46

Re: [F31] trekt batterij leeg door ventilatie

Bericht door stygatf31 » 05 aug 2018, 22:12

Yep melding verhoogde batterij ontlading krijg ik. Ik wacht nog even af op antwoord van de garage want nu gesloten wegens verlof. Ze hebben mij beloofd na het verlof mij op de hoogte te houden wat er eventueel te doen staat. Ik laat dit dan zeker achter op dit forum wat de oplossing was.Als ze er aan uit zijn tenminste.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Techniek”