Ervaringen bootmod3 voor N20 motor

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
redslow
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jun 2019, 15:05

Ervaringen bootmod3 voor N20 motor

Bericht door redslow » 05 jul 2020, 07:16

Goedemorgen,

Zoals de titel al zegt. Ik kwam op internet en YouTube filmpjes tegen over bootmod3 één applicatie op de laptop of telefoon.

Waarmee je je motor kan chippen zoals dat ook gebeurd bij een tuner. Met het verschil dat je dit geheel zelfstandig thuis kunt doen dmv een laptop en obd2 controller.

Hierbij kan je kiezen tussen standaard map voor E95 of E98, of voor een map speciaal naar jouw wensen of een van de standaard mappen als je bv een catpipe heb gedaan etc.

Daarnaast worden je oude OEM bestanden opgeslagen en kun je wisselen tussen standaard map en de chip mappen.

Mij spreek dit heel erg aan. Vooral het feit dat ik de map weer terug gaan zetten naar fabriek.

Nu is alleen mijn vraag, hebben er mensen ervaring mee hier op het forum? Zo ja, hoe is die?

Tweede vraag, terugzetten naar fabriek instellingen kan BMW zien dat ik aan de ECU heb gezeten middels Software?

Daytonawim
Berichten: 854
Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24

Re: Ervaringen bootmod3 voor N20 motor

Bericht door Daytonawim » 05 jul 2020, 16:12

Als je naar een “goede” tuner gaat doet die wel iets meer dan effe software overschrijven.

Persoonlijk heb ik niks met apps of stekkers, vragen om problemen m.i. Zeker als je auto nog onder een of andere garantie valt.

Als je met brokken staat, moet je je de vraag stellen of je nog wel in de computer kan komen om software terug te schrijven.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2847
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: Ervaringen bootmod3 voor N20 motor

Bericht door Source » 15 jul 2020, 09:23

Op de site staat het genoemd mbt garantie.
Als je auto nog in de garantie van BMW zit dan zou ik het niet doen. Als die er buiten valt ja waarom zou je het dan niet doen?
Als een auto eenmaal uit de garantie is dan boeit het BMW totaal niet wat er met de auto wordt gedaan.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Performance en tuning”