Corpse's E30 320i

Show je BMW E30. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
Corpse
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 apr 2011, 21:12

Re: Corpse's E30 320i

Bericht door Corpse » 16 jul 2011, 18:26

De E30 is vandaag getaxeerd, ben benieuwd naar het rapport. Tijdens het wachten op de taxateur begonnen met het verwijderen van de uitgedroogde motorkapisolatie

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Adriaan323i
Berichten: 168
Lid geworden op: 04 feb 2010, 20:44

Re: Corpse's E30 320i

Bericht door Adriaan323i » 18 aug 2011, 21:21

Erg mooie e30 hoor, gave kleur ook en die schijven achter lijken mij ook wel wat.
Ik ga ook eens opzoek naar zo'n setje.

Moet je hiervoor veel aanpassen? Zoals handremkabels, remslangen, steekassen of valt dit mee?

Succes met je rem-upgrade. ;)
BMW, Beste Maar Weer!!!

-BMW E34 525i Sedan
-BMW E30 323i Coupe
-BMW E34 530i Touring
-BMW E46 320i Sedan
-BMW E36 323i Touring
-BMW E36 328i Cabriolet
+BMW E36 316i Coupe
+BMW X5 4.4i V8

Gebruikersavatar
Corpse
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 apr 2011, 21:12

Re: Corpse's E30 320i

Bericht door Corpse » 19 aug 2011, 12:22

Je hoeft niet veel aan te passen, handremkabels + remslangen wisselen. Had er geen steekassen bij, heb m'n eigen weer gebruikt.
Afbeelding

Rubens
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2011, 18:12

Re: Corpse's E30 320i

Bericht door Rubens » 17 okt 2011, 18:22

Lekker kleurtje! :)

Gebruikersavatar
Corpse
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 apr 2011, 21:12

Re: Corpse's E30 320i

Bericht door Corpse » 19 okt 2011, 19:46

Anderhalf jaar geleden meegedaan aan een fotoshoot voor een stukje over de E30 in het blad Auto Motor Klassiek. Eén van de foto's die daar gemaakt is, is door de E30fansite gebruikt voor een T-shirt 8)

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Adriaan323i
Berichten: 168
Lid geworden op: 04 feb 2010, 20:44

Re: Corpse's E30 320i

Bericht door Adriaan323i » 04 nov 2011, 00:01

Ik heb een setje draagarmen gevonden!!!
Binnen nu en 3 weken gaat de motor erin van mijn e30, want mijne loopt niet echt lekker meer haha.
BMW, Beste Maar Weer!!!

-BMW E34 525i Sedan
-BMW E30 323i Coupe
-BMW E34 530i Touring
-BMW E46 320i Sedan
-BMW E36 323i Touring
-BMW E36 328i Cabriolet
+BMW E36 316i Coupe
+BMW X5 4.4i V8

Gebruikersavatar
Corpse
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 apr 2011, 21:12

Re: Corpse's E30 320i

Bericht door Corpse » 27 nov 2011, 21:10

Afgelopen vrijdagavond even bij m'n auto geweest die al in z'n winterslaap staat, had de computer verkocht die in m'n auto zat en de originele weer terug geplaatst. Even testen natuurlijk of'ie nog goed werkt, draai de sleutel om, de fan begint te draaien en ik hoor een geluid alsof er een jochie voorbij fietst met een kartonnetje+wasknijper in z'n spaken en er vliegen allemaal kleine stukjes papier + blaadjes uit m'n roosters....
Ventilator maar uit en auto even laten draaien, liep goed dus dashboardkastje maar weer dichtgebouwd.

Henk (maatje) was ook in de loods, dus onder het genot van een lekker muziekje nog even verder knutselen met vanalles en nog wat. Nog een stukje van de motorkapisolatie eraf gehaald en rond elf uur vond ik het mooi geweest. Spullen opgeruimd en een stuk papier bij de schokbrekertoren laten liggen, waar de kleursticker zo ongeveer zit.
Ik naar huis, Henk bleef want hij moest nog wat afmaken. Verder was er niemand meer op het loodsencomplex.......dacht'ie tenminste

Hij stond bij de werkbank, met de rug naar de deur en hoorde iets boven de muziek uitkomen, zonder na te denken greep Henk naar de koevoet en draait zich om.....niks te zien :s
Hij bukt en kijkt onder de auto's door of hij een paar schoenen achter een auto ziet staan....ook niks :s

Rondje door de loods gelopen, niks te zien en opeens hoort'ie het geluid weer. Het kwam onder de motorkap van mijn auto vandaan....
Henk doet de kap open en kijkt....huh?? De prop papier bij m'n schokbrekertoren is weg, met de looplamp kijkend ziet hij nog net bij het onderblok/versnellingsbak wat wegschieten.....een lange staart maar verder is het signalement nog onbekend. Wel is nu duidelijk wie het papier gestolen heeft!

Gister muizenvallen gezet en vandaag weer even wezen kijken, 1 val zat dicht maar geen muis....
Toch maar even gekeken of ik iets kon vinden, nest/slaapplaats gevonden en opgeruimd. Gezien de hoeveelheid troep die er lag zit het beest er al even. Meerdere stukken papier, blaadjes en plastic zat rond de kachel ventilator. De muizenvallen weer gezet en hopen dat ik em krijg.

Snap alleen niet waar dat beest langsgaat om in de ruitenwisserbak te komen en dan ook nog het stuk papier mee te nemen vanaf de schokbreker...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De enige tot nu toegevonden schade, heeft aan het rubber zitten vreten achter de zekeringbak

Afbeelding


wordt vervolgd...
Afbeelding

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: Corpse's E30 320i

Bericht door dw70 » 27 nov 2011, 21:50

dan praat je over een marter. En die mag je niet eens vangen, die is beschermt. Dus ga niet aan de grote klok hangen als je er een te grazen hebt.

Bij mij lustte hij wel pap van de isolatie onder de motorkap. Dat was ook het enige. Met het aanvreten van kabels en koelslangen hebben veel japanners last. De Franse automobielen idem dito. De samenstelling van hun kunststofkabels (lees; het goedkoopste alternatief) laat marters smullen.

BMW kabels lusten ze niet zo (als ze het al bereiken kunnen). Ruiken even en gaan weer weg. Daarom aten ze bij jou wel de schuimisolatie wel op.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Gebruikersavatar
Corpse
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 apr 2011, 21:12

Re: Corpse's E30 320i

Bericht door Corpse » 14 dec 2011, 12:52

Het is geen marter, er is een kale lange staart gezien. Na het opruimen van het nest en het zetten van 4 vallen is er niks meer vernomen van de kleine viervoeter. Aangezien mijn luchtroosters nu vol zitten met papiersnippers en de lucht die eruit komt als je de fan aanzet ook niet bepaald 'Brise one touch dennenbos bij zonsopgang' is, ga ik alles schoonmaken. Ook een mooie gelegenheid om alle aangeknepen stekkers van de radio te verwijderen en dan solderen + krimpkous.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Holographic91

Re: Corpse's E30 320i

Bericht door Holographic91 » 03 jan 2012, 20:39

Ik heb je topic eens uitgebreid doorgelezen. Echt een mooi project, en nog altijd een van de mooiste modellen die BMW ooit gemaakt heeft.
Hoe heb jij je E30 preventief tegen roest beschermd?
Heb jij ervaring met bepaalde producten? Ik lees altijd tegenstrijdige berichten op internet.
Ik gebruik zelf voor een E46, Brunox Epoxy, en Tectyl ML voor holle ruimtes.

Gebruikersavatar
Adriaan323i
Berichten: 168
Lid geworden op: 04 feb 2010, 20:44

Re: Corpse's E30 320i

Bericht door Adriaan323i » 04 jan 2012, 18:28

Haha Holographic91 een BMW e46 roest niet hoor ;) , tenzij hij schade heeft gehad en er een winparts scherm aan is gezet.

De BMW e46 zijn kwalitatief de beste 3ers die er zijn.
En als je toch wil tektieleren zou ik Tectyl ML inderdaad gebruiken deze blijft lang flexiebel en is makkelijk aan te brengen.
BMW, Beste Maar Weer!!!

-BMW E34 525i Sedan
-BMW E30 323i Coupe
-BMW E34 530i Touring
-BMW E46 320i Sedan
-BMW E36 323i Touring
-BMW E36 328i Cabriolet
+BMW E36 316i Coupe
+BMW X5 4.4i V8

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: Corpse's E30 320i

Bericht door dw70 » 04 jan 2012, 19:31

Tectyl ML aanbrengen op een zeer warme zomerdag in de knallende zon. Dan vloeit het spul in iedere naad. Daarna rustig een dag (of 2) laten stollen in een iets koudere garage met veel kranten rondom de auto heen. :P

Met dit spul moet je wel goed ventileren tijdens het rijden, vandaar dat de zomer het beste is. Dan kunnen de ramen helemaal open. Airco zou ik zeker niet gebruiken!

Er is namelijk ooit een militair om het leven gekomen bij een verkeersongeval vanwege de bedwelmende dampen van zijn fris getectyleerde leger bus. Het is link spul wat dat aangaat. Je ruikt het vanzelf als je het goed gedaan hebt... :shine:
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Holographic91

Re: Corpse's E30 320i

Bericht door Holographic91 » 05 jan 2012, 01:01

Bedankt voor de info!
Nou er is zeer zeker aandacht aan besteed om de e46 te beschermen tegen roest. Alleen heb bij de mijne bijvoorbeeld in het kofferbak roest. Bij het reservewiel de naden, en de balken waar de kofferbakplaat op ligt en waar de kunstof bakjes aan de zijkant op rusten. (deze hebben liggen schuren tegen de lak en daar is roest ontstaan. Het was niet ernstig, maar heb het toch afgeschuurt, en in de brunox gezet met lak erover. Daarbij zijn er nog een paar zwakke plaatsen zoals deurlijsten/instaplijsten/motorkap vanwege steenslag, eigenlijk overal waar twee verschillende onderdelen tegen mekaar aan liggen te schuren.
Het viel me ook op in het motorcompartiment dat er een naad loopt waar oranje "spul" uit is gevloeid (bijrijderskant), Heb dit op meerdere foto's gezien. Volgens mij is dat zo'n zelfde tectyl soort wat ze origineel hebben aangebracht.

Gebruikersavatar
Corpse
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 apr 2011, 21:12

Re: Corpse's E30 320i

Bericht door Corpse » 15 jan 2012, 09:32

Of google eens op Dinitrol.

Ondertussen is er niks meer gebeurd aan de E30.....de daily gaf de geest en is inmiddels vervangen alleen hebben we daar ook maar 1 dag plezier van gehad. Nou ja eigenlijk ietsje meer, vier avonden puzzelen en sleutelen had ik niet meegerekend, maar die doet het nu ook weer. Hoop komende week weer wat aan de E30 te kunnen doen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Corpse
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 apr 2011, 21:12

Re: Corpse's E30 320i

Bericht door Corpse » 15 mar 2012, 13:08

Na lange tijd maar weer rustig beginnen met inbouwen, lastig om te herinneren welke schroefjes waar zaten als je het er drie maanden eerder uitgehaald hebt....

Afbeelding

De radio die ik er in had komt niet weer terug, kan volgende week deze ophalen:

Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E30) Showroom”