325i parts op 320i

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
twanza21
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jan 2014, 14:23

325i parts op 320i

Bericht door twanza21 » 08 jan 2014, 15:29

goeiedag ik ben twanza heb een bmw 320i.
de bmw wil ik graag een beetje mod'en
momenteel heeft de bmw
spagetti spruitstuk
simons uitlaat systeem van voor tot achter zonder cat
k&n luchtfilter
en sinds vandaag een chipje

toekomst meschien nog een ander nokkenasje

auto had zonder chip 135 pk
chip zou 14 tot 15 pk geven maar heb nog niet gecheckt of dit ook echt klopt op de testbank

maar goed klopt het dan zit er momenteel zoon 150 pk+- in

ik wilde eigenlijk nog een stap verder gaan en dat is ook de reden wrm ik hier voor info vraag aan mensen die persoonlijk ervaring ermee hebben (dus niet aan mensen die maar wat zeggen en eigenlijk niks eroover weeten)
ik heb gehoord dat ik op de 320i een inlaat kan zetten van de 325i met injectoren enz, kan dit dadwerkelijk?
en welke parts zijn het die ik van de 325 om kan zetten op de 320 om nog wat meer vermogen te krijgen.
gelieve zou ik antwoord willen van iemand die in de praktijk hiermee ervaring heeft of iemand kent die dit al een gedaan heeft (van een vriend ofzo).

het antwoord koop een 325i blok heb ik al vaker gehad dus dat hoef ik dan ook niet meer.
graag gewoon mensen die het topic serius nemen, en geen kinderpraat doen want als we eerlijk zijn,
schiet niemand daarmee op en is het forum ook neit daarvoor bedoeld.
:stupid:

Gebruikersavatar
eric-328
Berichten: 291
Lid geworden op: 06 jan 2014, 15:14
Locatie: Zuid Limburg

Re: 325i parts op 320i

Bericht door eric-328 » 08 jan 2014, 16:05

Het plaatsen van een inlaat van de m50 325i (in aangepaste vorm) werkt alleen bij de 323i en 328i (m52). Deze zijn over het spruitstuk begrensd en met de m50 inlaat (icm aanpassing software) valt hier een behoorlijk winst in pk's te realiseren. Wel gaat dit gepaard met verlies van koppel in het middengebied.
Vat het niet verkeerd op maar een m50 320i is voor normaal geld niet sneller te maken. Een chip brengt nagenoeg niets. Wil je een vermogenstoename in de praktijk überhaupt merken dan heb je een koppelstijging van minimaal 8% nodig. Dat haal je bij een atmo niet.(tenzij de software bedoeld is om een aantal andere mods op elkaar af te stellen). Wil je ondanks alles toch aanzienlijk meer vermogen dan kun je het blok gaan bewerken. Dit wordt echter zo prijzig dat het nergens meer over gaat.

Wil je hoe dan ook een snellere acceleratie dan kun je overwegen om het dif korter te laten maken. nadeel is dat je dan weer veel meer toeren draait mn op de autosnelweg.
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135

mike1998
Berichten: 279
Lid geworden op: 24 mei 2013, 18:41
Locatie: Dordrecht

Re: 325i parts op 320i

Bericht door mike1998 » 08 jan 2014, 16:47

Je gaat inderdaad weinig kunnen doen aan een atmosferisch blok zonder serieus geld erin te steken. Waarschijnlijk heb je dit al eens gehoord of al eens over nagedacht maar ik zeg het toch maar, is een turbo of supercharger niks voor je? Ik denk dat als je kijkt naar geld/pk's dat dat toch de beste keus is.

twanza21
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jan 2014, 14:23

Re: 325i parts op 320i

Bericht door twanza21 » 08 jan 2014, 18:59

alle twee bedankt jongens voor de info.
nou dan stopt het bij deze gewoon met de tuning voor de e30 320i.
moet wel zeggen met al die aanpassingen is die al een stukje sneller (wel leuk opzich)
toch merk ik het wel met al die dingen erop.
bedoel is uiteindelijk een 2,5 erin te lepelen dus maar ff spaar voor een fatsoendelijk gereviseerd 2,5 blok.
supercharger is idd al vaker in me hoofd langs gekomen maar dan voor het 2,5 liter blok.
maar weet eerlijk gezegd ook niet wat ik hier allemaal voor aanpassingen voor nodig heb dus dat word het volgende waar ik me in verdiep.
goed zoasl gezegd denk dat het hierbij blijft dan en tot we tot eind zomer ermee rijden en ons dan eens een 2,5 haalen.
jongens harstikke bedankt voor de info grt twanza

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E30) Performance en Tuning”