Hier terecht gekomen omdat ik een mooi stuk las van jullie member Struikie over zijn 335D; toch het fatsoen om mij even voor te stellen.
Trotse eigenaar van een 535D E61 (touring obv), bij VVT gechipped naar +/-330PK, zonder verdere aanpassingen.
De zwarte 535D is een High exec, voorzien van nav pro, comfort seats, gehele interieur creme. Voorzien van 19" Dotz Mugello Dark 19" velgen (breedset). Mooie, luxe en comfortabele auto die gemiddeld 5000/6000km per maand wordt bereden voor woon-werk en prive.
Filmpje van Duitsland (het weekend na het chippen): https://www.youtube.com/watch?v=WaSdXjCU-4c
Filmpje van dyno bij VVT: https://www.youtube.com/watch?v=sfa0-9iL9nk
Eeuwige 5-serie rijder. Naast de 535D op dit moment ook trotse eigenaar van een '94 e34 525i die ik gaandeweg in concoursstaat aan het brengen ben. Automaat, uitgebreide boordcomputer, V8 neus (af fabriek) en relatief roestvrij (aandachtspuntje en working on it). Prachtige orientblaue uitvoering.
Op de oprit staat voor vrouw nog een Cooper S. Volledig OEM, maar +1 voor rijden in die kart.
Eerdere 5-series in de loop der jaren (en inmiddels weg);
- 525TDS e34 1992 (sedan); Mijn eerste. Krom liggen voor de wegenbelasting, goede tijden.
- 523i e39 1997 (sedan)
- 528i e39 2000 (sedan)
- 525D e39 2001 (touring)
- 525D E61 2004
- 525D E61 2005
- 545i E60 2005
- 520D E61 2006
- 520i E28 1983 (redelijk stanced; te laag)
Als ik het zo teruglees, bijna een handelaar
Mijn 535D begint stukje bij beetje een project te worden. Veel aan vernieuwd, vooral om hem technisch in topconditie te brengen. Nu mij aan het orienteren om er meer PK's uit te halen zonder de betrouwbaarheid direct op te geven. Uiterlijk is M-loos en dat laat ik zo. Een klein beetje lager (richting sportonderstel) zou ik overigens geen problemen mee hebben.
Cheers!
EDIT:
Foto's!
E28:




545i:



525D:

525D:

523i:

525TDS:

528i:

Foto's van de 535D volgen nog.