Mark - E60 is een E39 geworden

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
markiemark14
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2018, 19:31

Mark - E60 is een E39 geworden

Bericht door markiemark14 » 16 jan 2018, 23:21

Hallo Allen


Inmiddels een E39 530D uit 2002 touring. Handbak. Special edition. Schiefergrün matallic en Steingrün leer. DSP en automatische achterklep (in 2002!). Foto's volgen. uitdagingen: roest en schades, interieur trim hout vervangen door zwart of metallic, airco aan de gang krijgen, hydraulische olie kofferbak bijvullen, leer schoonmaken en scheurtje repareren.




ik kijk al een tijdje mee maar het is tijd om me voor te stellen. Sinds eind 2017 ben ik bezitter van een E60, 530D uit 8/2003. Pre LCI maar met xenon, electrisch stuur en warme billen. En vooral een kleur waar ik direct door verkocht was: Olivin metallic. Liefde op het eerste gezicht. 300k maar dealeronderhouden en motorrevisie bij 248k dus denk dat ie wel tot de 500k doorkan :-) knock on wood

Hiervoor een e46 touring 320D. Ook prima maar anders.

Inmiddels gedaan: nieuwe achterlichten (hella smoked), HID lampen en 6000k grootlicht en mistlampen, van 16 naar 17 inch m velgen (spinneweb, 127 volgens mij) en deetje duf maar echt een vooruitgang: Bosch aeroblade ruitewissers. Damn 300% beter (geluid, zicht en interval werking)

Uitdagingen en <> oplossingen
- spotify en gesprekken galaxy s7 over de boxen krijgen. Nu nog via een FM transmitter werkt eigenlijk prima <zo gelaten>
- haperende afstandbediening (Openen werkte eerst wel en nu nog zelden) sluiten geen punt, kofferbak ook niet <niet te voorspellen en niet op te lossen>
- kofferbak die te hard openschiet <> aan gewend graakt
- Licht linksvoor (nieuwe ballast bestelt) <zelf gerepareerd dus>
- Binnen 5 minuten in contactstand: accuwaarschuwingen: ga een beter accu bestellen GSGold bij de accu unie lijkt een mooie deal. <> Zwaardere accu van 110AH en via Carly for BMW geprogrammeeerd. Zelf
ee\
Vragen
- waarom trekt die automaat zo enorm door naar de 4500 toeren bij kickdown, terwijl de actie voor mn gevoel tussen de 2000 en 3000 toeren ligt. Is dat bij te stellen? <. Dit opgelost met een Pedal Box, agressievrer gas respons maakt het eerste stukje naar de Turbo merkbaar korter. Als je wilt. Anders zet je m uit.
- Wat te doen met die hoofdsteun: ik krijg de stoel niet zo dat ik achterover kan leunen, is er een truc? Geen comfort of sportstoelen, wel met twee memorystanden. <> Heb ik ergonomische opzetstukken voorgehangen.

So far so good

Mooie auto, mooie techniek, rijdt als een droom. Elke keer als ik erin stap ben ik blij. En als ik de power kan aanspreken na 20 minuten warmdraaien superblij. Op naar de M5 dus

Mark
Laatst gewijzigd door markiemark14 op 18 sep 2018, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.

BmwE36Touring
Berichten: 436
Lid geworden op: 16 mar 2014, 05:41

Re: Mark - E60 530D 2003

Bericht door BmwE36Touring » 17 jan 2018, 23:22

Welkom op het Bimmerportal Forum.

Zoals je misschien wel gelezen hebt zijn wij dol op foto's van een nieuwe Bimmer op het forum,zowel van het exterieur als het interieur zijn wij zeer benieuwd naar, als je er nog een paar hebt zien wij deze maar al te graag tegemoet.

Mocht je nog vragen hebben over iets dan kan je altijd terecht bij een van de moderators
Zoek je iets, probeer dan altijd eerst even de zoekfunctie rechtsboven!


PS heb het onderwerp aangepast om het overzicht te behouden.
BMW E30 318i Sedan 1989, Zelfgemaakte kleur blauw. [X]
BMW E30 316i Coupe 1985, Champagne kleur [X]
BMW E36 323i Coupe 1995, Zwart [X]
BMW E36 318i Touring 1997, MontrealBlauw[X]
>Bmw E36 325 TDS Touring Automaat 1998 M-Techniek CosmosSchwartz<

Gebruikersavatar
mieske90
BimmerPortal Team
Berichten: 5559
Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
Locatie: Noord-Brabant

Re: Mark - E60 530D 2003

Bericht door mieske90 » 21 jan 2018, 18:15

Welkom Mark,

klinkt als een leuke wagen, 3L diesel is niet niks.
De modificaties die je hebt gedaan zullen hem zeker goed hebben gedaan
Laat die foto's maar komen ;)

Succes met de uitdaging om die op te lossen ;)

Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.

Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E60 een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:


Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”