Jeffrey - E46 320i

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Jeffa1994
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2019, 16:55

Jeffrey - E46 320i

Bericht door Jeffa1994 » 08 jun 2019, 17:14

Goedendag mensen. Mijn naam is jeffrey En ik kom uit oosterhout. Ik rijd al ruim 2 jaar een 320i e46 uit 1998.
Altijd keurig onderhouden(ook in het verleden) en nooit problemen gehad tot vorige week. Nadat ik de motor starte begon deze schudden en kwamen er plofjes uit de uitlaat.
Ik besloot gelijk naar de garage te rijden om hem uit te lezen.
Onderweg merkte ik dat er ook sprake was van vermogenverlies.
De conclusie op 3 cilinders een foutcode: P0303 P0302 P0301
Het personeel van de garage gaf mij het advies om de bobines en bougies te vervangen. Dit heb ik zelf gedaan maar het probleem is niet verholpen. Heeft er iemand tips of advies?
Het is zoeken naar een spelt in een hooiberg :tong:

ehombie
Berichten: 1454
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: Bmw 320i foutcode p0303 p0302 p0301

Bericht door ehombie » 09 jun 2019, 08:47

Gezien het feit dat het misfires cilinders 1,2 en 3 (bank1) zijn en zonder verdere info heb ik het VERMOEDEN dat er iets mis is met je uitlaattraject. Dit kan defecte lambda sensor(s) zijn, kat defect of een scheur uitlaattraject wat de lambda sensors.
Deze aspecten kunnen er voor zorgen dat je misfires op bank 1 krijgt.

Ik zou zeggen, breng hem naar een competente garage. Die iets verder denken. Dan kunnen ze mij inziens het exacte vervangen wat nodig is.

En even de spelregels van het forum in acht nemen...(in goede topic plaatsen en even voorstellen) men zal deze wel verplaatsen naar goede topic
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”