Forumindeling

Hier vind je algemene informatie m.b.t. huisregels, mededelingen & nieuws
Rene08
Berichten: 3450
Lid geworden op: 09 mar 2008, 20:09

Forumindeling

Bericht door Rene08 » 17 nov 2012, 01:25

Vanaf heden hebben wij een iets andere indeling van het forum. Het E30 forum is bijgevoegd bij de categorie 3 series. Het M3 forum is opgesplitst naar de desbetreffende series. Dus, E30, E36, E46 en E9x. Dit omdat dat bij de 5 series ook al het geval was. Verder hebben we het de overige BWM series forum samengevoegd met het overige BMW Classics forum. Zo krijgen we een overzichtelijker BimmerPortal.

Gebruikersavatar
boink
Berichten: 229
Lid geworden op: 09 jan 2012, 22:33
Locatie: Delft

Re: Forumindeling

Bericht door boink » 20 dec 2012, 13:03

Is het misschien mogelijk een algemeen coding forum te maken? Er lopen verschillende zeer actieve topics en ik denk dat het een enorme toevoeging aan het bimmerportal is.

Gebruikersavatar
boink
Berichten: 229
Lid geworden op: 09 jan 2012, 22:33
Locatie: Delft

Re: Forumindeling

Bericht door boink » 25 dec 2012, 14:55

Geen van de mods een antwoord?

Rene08
Berichten: 3450
Lid geworden op: 09 mar 2008, 20:09

Re: Forumindeling

Bericht door Rene08 » 26 dec 2012, 21:31

Ik ga er vanavond en / of morgen eens naar kijken. En overleggen binnen het team wat we er van vinden. Wegens drukte niet eerder aan toegekomen.

Gebruikersavatar
boink
Berichten: 229
Lid geworden op: 09 jan 2012, 22:33
Locatie: Delft

Re: Forumindeling

Bericht door boink » 28 dec 2012, 11:18

Dank je wel :) Denk dat we een mooie database kunnen opbouwen en zo iedereen makkelijk van dienst kunnen zijn :)

Gebruikersavatar
boink
Berichten: 229
Lid geworden op: 09 jan 2012, 22:33
Locatie: Delft

Re: Forumindeling

Bericht door boink » 05 jan 2013, 00:03

Hoi Rene08, hier nog aan gedacht?

Rene08
Berichten: 3450
Lid geworden op: 09 mar 2008, 20:09

Re: Forumindeling

Bericht door Rene08 » 05 jan 2013, 19:59

Jazeker. En in ook besproken binnen het team.

Wij zijn van menig dat er nog te weinig vraag naar is om er een apart forumdeel voor aan te maken. Mede omdat het eigenlijk niet echt specifiek (BMW) serie gebonden moet zijn. Dus zouden we een forumdeel aan moeten maken in het Algemeen BMW forum. Dat vinden we niet nodig.

Zoals jij het BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC] hebt aangemaakt is wel erg overzichtelijk. Als we nou een paar van deze overzichtelijk topics maken en die als sticky bovenaan laten staan in het Techniek gedeelte (in de desbetreffende series), dan denk ik dat we al een stap verder zijn.

Zou je mij de linkjes van topic kunnen sturen die je graag als sticky zou willen zien (per PB). Dan kan ik daar mee aan de slag. En als je het nodig vindt om sommige (oude) topics te bundelen en daar één overzichtelijk topic van te maken hoor ik dat ook graag.

Rene08
Berichten: 3450
Lid geworden op: 09 mar 2008, 20:09

Re: Forumindeling

Bericht door Rene08 » 05 jan 2013, 20:01

Het voorstel topic is verhuisd naar de beginpagina van het forum, omdat steeds meer nieuw aangemelde leden de weg daar naar toe niet gemakkelijk vinden. Daarbij zijn de forums 'BimmerPortal Fotowedstrijden' en 'BMW of the Month' naar het Algemeen BMW forum verplaatst.

Gebruikersavatar
Marcel RSD
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37

Re: Forumindeling

Bericht door Marcel RSD » 05 jan 2013, 22:14

Rene08 schreef:Jazeker. En in ook besproken binnen het team.

Zoals jij het BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC] hebt aangemaakt is wel erg overzichtelijk. Als we nou een paar van deze overzichtelijk topics maken en die als sticky bovenaan laten staan in het Techniek gedeelte (in de desbetreffende series), dan denk ik dat we al een stap verder zijn.

Rene, diagnose is niet type gebonden. We willen juist voorkomen dat in ieder type dezelfde vraag gesteld wordt.

Waarom wordt er zo moeilijk gedaan over een extra diagnose topic in het algeneem blok ? Het is immers niet type gebonden. En als dat topic er eenmaal is zal er snel genoeg voldoende aanloop zijn. Als je liever 50 x de vraag gesteld krijgt voor dit topic, kunnen we net zo goed een poll starten. Als er dan > 50 x ja wordt gezegd, komt deze uitbreiding er dan wel ?
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

Rene08
Berichten: 3450
Lid geworden op: 09 mar 2008, 20:09

Re: Forumindeling

Bericht door Rene08 » 06 jan 2013, 01:27

Waar we naar toe willen met BimmerPortal is een overzichtelijker forum. Daarbij dus minder subforums. Zodoende is het M3 forum ook al opgesplitst.

We zijn ook aan het kijken hoe we de BMW Markt overzichtelijker krijgen. Kortom, we willen liever forums bundelen waar dat kan, en niet extra forums (subforums) bij maken.

Als ik ga kijken hoeveel leden (en topics) er over coderen en programmeren gaan dat is dat maar een zeer klein gedeelte van het gehele forum. Wat ons betreft dus niet de moeite waard om een extra forum voor te maken.

Ik begrijp goed dat veel dingen niet type gebonden zijn. Maar zo zullen er ook veel dingen wel type gebonden zijn. Hoe gaan we die dan uit elkaar houden? Gaan we die dan in het algemeen coding forum zetten met bv. [E46] tags daarbij? Of zetten we type gebonden vragen juist wel bij dat type forum neer?

Daarbij is een logische indeling van het forum ook belangrijk. Als je een probleem hebt met bv. een E60, dan ga je zoeken in het E60 gedeelte. EN dan hoogstwaarschijnlijk in het techniek gedeelte. Het ligt niet voor de hand om dat naar een algemeen BMW forum te gaan, daar door te klikken op een coding forum en dan naar een, bij een E60 voorkomend, probleem te zoeken.

Gebruikersavatar
buhrmann
Berichten: 241
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:05
Locatie: Im Osten (backcorner | hinterwinkel)

Re: Forumindeling

Bericht door buhrmann » 17 feb 2013, 17:33

Ligt het aan mij of staat de DIY sectie van e46 subforum tegenwoordig vol met vragen die in techniek thuis horen?
Volvo V70 2.5D remap 170pk (2000) *current*
Honda Vision 110 (2015) *current*
E46 320d Touring (2002) *exit*
VW Polo 1.4D Steilheck (1991) *exit*
VW Golf III Variant 1.9tdi (1997) *exit*

matheeuwissen
Berichten: 3712
Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
Contacteer:

Re: Forumindeling

Bericht door matheeuwissen » 17 feb 2013, 17:39

Nee, viel mij ook al op. Iedereen die zelf iets wil repareren plaats het in de DIY sectie. Wat dus eigenlijk niet de bedoeling is. Lijkt mij.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Anni
Berichten: 279
Lid geworden op: 24 feb 2010, 21:58

Re: Forumindeling

Bericht door Anni » 17 feb 2013, 18:03

kwestie van slecht modereren?

Rene08
Berichten: 3450
Lid geworden op: 09 mar 2008, 20:09

Re: Forumindeling

Bericht door Rene08 » 17 feb 2013, 18:34

Deels. Reden daarvan: voor ons is het ook 'werk' wat we naast de hobby erbij doen.

Wat mij ook steeds meer opvalt is dat steeds minder leden lezen. Dus o.a. de mededeling boven het DIY forum. Daar staat duidelijk uitgelegd waarvoor dat forum bedoeld is en wanneer het de bedoeling is daar een nieuw topic te openen. Net als dat forumregels niet meer gelezen worden.

Daarbij komt dat ik net terug ben van vakantie. En ondanks dat ik daar internet had, had ik niet heel erg de behoefte om het forum dagelijks te lezen. Dat carnaval is ook net voorbij. Voor mij betekent dat niks. Voor anderen binnen ons team betekent dat; niet online zijn.

Ik zal er deze week eens naar kijken en de boel opruimen.

Gebruikersavatar
bmw brian
Berichten: 882
Lid geworden op: 20 jan 2012, 22:12
Locatie: Mill

Re: Forumindeling

Bericht door bmw brian » 17 feb 2013, 18:47

ik zeg da ze nie moeten zeiken en met zen alleen iemand er even op wijzen en eventueel helpen waar ze het kunnen vinden of is da teveel gevraagd denk ik dan -_-
Mijn 318I '91
Afbeelding
BMW pure sweedness

Plaats reactie

Terug naar “BimmerPortal Informatie”