Automatisch inschakelen PDC voor

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Gebruikersavatar
Jurgen2016
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 mei 2016, 11:18

Automatisch inschakelen PDC voor

Bericht door Jurgen2016 » 02 sep 2016, 08:13

Bij het achteruit rijden gaat het PDC automatisch aan. Bij de parkeersensor vooraan werkt het anders. Handmatig kan ik deze activeren, tenzij ik al achteruit ben gereden (dan staan ze op actief). Op mijn control display is er en checkbox om de functie op automatisch in te stellen. Alleen kan ik de checkbox niet aanvinken. Iemand enig idee hoe dit werkt? Werkt het alleen automatisch als je optie 5DP Parking Assistant hebt?

Bouwjaar F22 220i Coupé is februari 2016. De checkbox Autom. PDC kan ik niet aanvinken.

Afbeelding

davidbowie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mei 2016, 06:16

Re: Automatisch inschakelen PDC voor

Bericht door davidbowie » 02 sep 2016, 23:32

Bij mij zijn de voorsensoren automatisch aan en op mijn control display is de checkbox ook aangevinkt. Als ik op de pdf knop drukt dan gaat die uit.

Geen idee of het door de Parking Assistant komt, maar ik hem m toevallig wel ja.
Voor de nieuwsgierigheid heb ik even gegoogled maar schijnt meerdere mensen die zn voorsensoren niet automatish aan hebben.

Gebruikersavatar
Jurgen2016
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 mei 2016, 11:18

Re: Automatisch inschakelen PDC voor

Bericht door Jurgen2016 » 04 sep 2016, 10:09

Ik vraag mij af waarom ik de functie Autom. PDC in mijn control display zie maar deze niet kan activeren. Ik heb het vermoeden dat het met de module 5DP Parking Assistant te maken heeft, deze optie zit naar mijn weten niet in mijn auto. Zijn er forumgebruikers die hier meer vanaf weten?

Op de BMW dealer site lees ik het volgende (kopje Park Assistant):"Bij het langzaam naderen van een obstakel wordt de Park Assistant via de functie Auto PDC (Automatische Park Distance Control) automatisch geactiveerd."

Ik heb het aan de BMW dealer gevraagd maar ze kunnen mij geen duidelijkheid geven.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 2 Serie (F22) Audio, Navigatie en iDrive”