645ci 2004 problemen smg bak

Voor alle technische vragen over de BMW 6 Serie
Tony3103
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2015, 09:17

645ci 2004 problemen smg bak

Bericht door Tony3103 » 23 apr 2021, 17:58

Ik ben al een hele tijd aan het zoeken naar een oplossing echter schijnbaar kan bijna niemand mij helpen.

Ik heb een 645ci uit 2004 en een probleem met de bak (lijkt het op)

ik zal mijn bevindingen over wat er gebeurt hieronder eens duidelijk uit de doeken doen. en dan hoop ik maar dat er iemand is die dit probleem kent en een oplossing weet of iemand die dit probleem kan onderzoeken en uiteraard oplossen.
Inmiddels een aantal revisiebedrijven gesproken, echter niemand kan een duidelijke uitspraak doen.

weliswaar is het misschien een optie om de gerobotiseerde bak te vervangen door een volledig automaat bak, echter weet ik niet of dat mogelijk is.

Ik hoop dat iemand iets meer kan zeggen.
zie onder voor het probleem:

donderdag 24-12-2020: ritje van Hoogeveen naar Emmen (ca 30 km), ca 0,5 uur rijden ergens binnen geweest, weer weggereden zonder problemen, na ca 10 min ergens anders een parkeerplaats op willen, moeizaam met wegrijden, wilde bijna versnelling niet pakken. Daar op parkeerplaats gezet, wat inkopen gedaan, na ca 15 min weer weggereden, wederom moeizaam de versnelling pakken. na ca 5 min stilstaan bij stoplicht, wilde niet meer vooruit of achteruit. in de D gezet dan hoor je de bak continu schakelen tussen 1 en 2 (scherm info). met veel pijn en moeite weggekregen naar een stillere weg. ANWB erbij, kan niets vinden moet in de bak zitten. sleepdienst erbij, auto op transport naar Hoogeveen. In Hoogeveen deed alles het weer.
Auto bij de BMW dealer gehad, accu opnieuw in laten leren, bak laten controleren via de computers, niets geconstateerd.

Vandaag 20-2-2021 testrit gemaakt, gestart in Hoogeveen, deels snelweg, deels binnenwegen, geen problemen ondervonden. Via Amsterdam (binnenstad) verder gegaan om in principe via A'dam noord richting afsluitdijk te gaan. Helaas in Amsterdam schakelproblemen. Bleef schakelen tussen 1 en 2 (vanuit stilstand) niet weg kunnen komen. auto op de stoep geduwd, even 15 min gewacht. wilde toen in de 2 blijven en konden we wegrijden. Na 5 minuten een tegenslag doordat stoplicht op rood stond, auto wilde toen weer niet vooruit of achteruit. weer op de stoep geduwd. en na 15 min weer in de 2 gekregen en de auto op parkeerplaats gezet. de auto laten staan, wat gaan eten en na ca 45 minuten weer geprobeerd. auto wilde toen direct in de R (scherm info), auto in de 1 gezet ook deze pakte hij netjes op. Rustig weggereden en zsm via de snelweg naar Hoogeveen terug (rit van ca 1,5 uur) thuis aangekomen bleef alles het doen.

Afgelopen woensdag 10-3-2021 ben ik bij ZF in Delfgauw geweest omdat ik er vanuit ging dat het een ZF bak betrof, helaas blijkt het een SMG bak te zijn.

Op 1-4-21 heb ik een ritje gemaakt in Hoogeveen, beetje gespeeld met rijden, af en toe wat doortrekken. Na ca 0,5 uur even ergens stilgestaan en na 10 min weer vertrokken, niets aan de hand. Na 5 minuten bij een stoplicht stilstaan en wilde daarna wegrijden toen begon de bak weer te flipperen tussen de 1e en de 2e, versnelling wilde niet oppakken. Kreeg hem nog wel in de achteruit en heb de auto ergens geparkeerd. Na 40 min wilde ik het weer proberen waarbij de bak hem wel pakte in de 2de maar niet in de eerste versnelling. Auto die nacht laten staan en de volgende dag weer opgehaald. Geen problemen meer.

De BMW dealer heeft de bak dmv een computer nagekeken op inwendige lekkage en daar was volgens hun geen sprake van.

Volgens ZF denken ze dat het niet aan de bak ligt
Nou heb ik inmiddels gelezen dat er een relais en hydraulische pomp zit die dit ook zou kunnen veroorzaken
Echter suggereert de garage dat het de schakelrobot zou kunnen zijn. kosten? geschat euro 5.000

martindebelitos
Berichten: 533
Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:25

Re: 645ci 2004 problemen smg bak

Bericht door martindebelitos » 24 apr 2021, 08:12

hallo als zf heeft geconstateerd dat het niet aan de bak ligt dan kun je daar op vertrouwen. ik denk dat je jebak eens moet laten updaten. en de olie controleren en de stekkers. want hy krygt af en toe het verkeerde signaal. groet martin

Tony3103
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2015, 09:17

Re: 645ci 2004 problemen smg bak

Bericht door Tony3103 » 25 apr 2021, 16:52

wie weet een goed bedrijf om deze smg bak te laten updaten?

by the way: ZF dacht dat het geen bakprobleem is echter omdat het een smg bak betreft kunnen zij niet zo diep kijken

martindebelitos
Berichten: 533
Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:25

Re: 645ci 2004 problemen smg bak

Bericht door martindebelitos » 25 apr 2021, 19:41

gysberts in odyk kun je vragen

martindebelitos
Berichten: 533
Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:25

Re: 645ci 2004 problemen smg bak

Bericht door martindebelitos » 25 apr 2021, 20:24

je kunt ook effe het smg relais vervangen kost maar 15 tot 20 euro.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 6 Serie (E63 / E64) Techniek”