Na lange tijd niks meer van me gehoord te hebben is er eigenlijk best 'veel' gebeurd .. soortvan
Voor de mensen die me volgden en nog steeds volgen een kleine update:
De V8 monster heb ik weer de deur uit gedaan bij gebrek aan een handbak, voor een normale prijs.
We zijn inmiddels een M50B25 non vanos aan het bouwen geweest al die tijd, en dat staat er nu zo voor :
Nu heb ik alleen wat hulp nodig van de kenners die al eerder een 4 cilinder om gebouwd hebben naar een 6 cilinder.
Waar moet ik op letten en wat moet ik hebben/aanschaffen om alles erin te krijgen om mezelf alvast voor te bereiden ?
Denk aan motorsteunen, radiateur, gaskabel (heb ik inmiddels als), etc etc. Ik weet dat ik uiteraard nog veel dingen zal tegen komen tijdens de inbouw, maar kan alvast beter goed voor bereid zijn dan steeds op het laatste nippertje maar overal achter komen right ?!
Hieronder alvast een kleine impressie van de voortgang. let niet op de auto zelf .. deze is inmiddels niet meer zo mooi als dat die was. Maar geen nood, dat zal al erg snel veranderen zodra ze weer begint te rollen !
Ik ben een BMW freak die een E36 coupe bezit waar ik zelf een Mosselman turbo op gebouwd heb.
Mijn BMW is nevernooit klaar, aangezien ik bijna alles zelf kan doen, spuiten, schade, motor, enz enz.
Nu ging er helaas iets behoorlijk fout toen ik me motorkap er weer op zette, de punt was helemaal uitgebogen van de motorkap in de hoek waar die schijnbaar tegen het zij scherm aan kwam
Dus maar weer recht geslagen en ik laat het gewoon zo zitten aangezien ik er geen tijd meer voor heb om t weer mooi en strak te maken ..
En hier een paar pics van de gehele geschuurde auto :
Hier een rijtje fotos .. in eerste instantie ging iedereen mee naar de cabine. want voor iedereen was het een lang afgewacht moment.
Dus uit eindelijk met 3 man sterk en 2 vrouwelijke schoonheden de auto afgeplakt en vervolgens de auto gespoten.
Op de laatste foto kom ik net aan in me straat, de hele buurt kwam er ff bij kijken haha
Bumper steunen, aangezien de oude beetje rot waren naar de crash
Kentekenplaat houder
Tijdelijke originele M3 18 inch breedset gekocht
Nieuwe deur panelen in uitmuntend goede staat zonder losse leer delen . helemaal blij dus nu kon ik verder zoeken naar een interieur !
Leuk interieur gevonden
Binnenkant bijna af, dus tijd voor een nieuwe radio !
Me mooie Alpina pookje er weer in
Nieuwe achterlichten
Nieuwe hangertjes
Weer nieuwe bandjes om me Breyton velgen !
Nieuwe schijfremmen rondom, geboord, gegroefd en geventileerd. Echter was het niet de bedoeling dat achter geventileerd had moeten zijn, dit was een fout van de leverancier !
Even een goede set woofers aangeschaft, kicker !
Bijpassende versterker erbij, welke 2500 watt RMS is op 1 ohm, 1600 op 2 ohm en 1000 op 4 ohm ~!
Jajaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa motor upgrade !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
laagliggen oogt wel stoer! hoe je m over de drempels krijgt vind ik een prestatie of is het lage alleen voor foto's? omdatie het op 1 foto niet heeft? maar zeker geen lelijk auto!
al zitten er een paaar puntjes aan die ik zou veranderen, meer smaakgericht denk ik
Ziet er goed uit en ik hou ook wel van dat lage alleen zoals bjorn zegt de achterlichten, booskijkers en voor mij ook de chrome nieren is ook niet echt mijn smaak. Maar goed ieder zijn ding En we willen foto's van het blok! Haha
Vind de wagen persoonlijk niet erg mooi, maar zo'n mosselman turbo is erg leuk.
Net even specs opgezocht, als alles gezond is levert zoiets 150pk en 218nm.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Ach deze 316i heeft anders leuke presaties door de mosselman turbo, hij zal zelfs ietsje sneller zijn dan een 320i.
Dus ik begrijp het wel, en daarbij mosselman maakt erg betrouwbare producten.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
haha ja maar een turbo kost wss meer dan dattie gewoon een 325i kocht ofzo en met een 325i heb je mee vermogen dan met een 316i turbo (die met een 318is te vergelijken is) dus vandaar dat ik dat vroeg