DennisV32 328i Sedan Daytona Violet: Mayor Updates P3!

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
S te fan
Berichten: 201
Lid geworden op: 17 apr 2017, 20:52
Locatie: Brabants lutjebroek

Re: DennisV32 328i Sedan Daytona Violet

Bericht door S te fan » 26 aug 2017, 11:51

Ik werk met tinypic, gaat tot op heden goed. Mooie foto trouwens
I want you to know that someone cares, not me but someone does.

e39 520i sedan
E36 318i 1994 verkocht
E36 316i edition verkocht

Gebruikersavatar
DennisV32
Berichten: 443
Lid geworden op: 19 mei 2013, 04:08

Re: DennisV32 328i Sedan Daytona Violet

Bericht door DennisV32 » 27 aug 2017, 18:53

Heb via een ander forum Flickr aangeraden gekregen en dat werkt voor alsnog goed.
Heb inmiddels bijna alle foto's weer werkend in het topic.

Laatste keer was ik druk bezig met het zoeken naar een schroefset, heb uiteindelijk rond de kerst vorig jaar een AP set gemonteerd en nog geen moment spijt gehad.

Afbeelding

Montage was uiteraard zo gebeurd.

Afbeelding

Vervolgens heb ik de auto op hoogte gezet met de contours, wat deze hoogte geeft op de zwarte style 32's.

Afbeelding

Maar vond de zwarte velgen toch een beetje onder doen voor de auto, zijn namelijk bij lange na niet netjes en met spuitbusje gespoten.
Dus dan maar die terug onder de cabrio en de grijze set onder de sedan.

Afbeelding

Verder na lang twijfelen toch de mistlampen geel gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Toen eigenlijk vooral genoten van de auto, de planning voor 2017 was eigenlijk vooral een huis kopen.
Toch kon ik weer eens iets niet laten liggen en toch maar gekocht.

Afbeelding

Afbeelding

Andere binnenspiegel van een E36 met IR zender erin voor dus de zogenaamde "dikke" sleutel in te bouwen inclusief alarm.
ZKE had ik voor de zekerheid erbij gevraagd maar de centrale vergrendeling werkt ook op de bestaande van me auto, enkel de alarm optie moet aangezet worden door middel van coderen met een ADS interface. Hier zoek ik dan ook nog iemand voor.

Alvast nieuwe sleutels besteld na nog twee sleutels gehad te hebben met de printplaat.

Afbeelding

En paar weken hierna gebeurde het, iemand liep met een aanhanger tegen de voorkant van me auto aan, gelukkig kwam de man het melden en is netjes een schadeformulier opgesteld.

Afbeelding

Afbeelding

Thuis maar even de zwarte nieren uit de kast gehaald voor tijdelijk.

Afbeelding

Volgende dag gelijk even langs Zwartepoorte Goes gereden voor schadebedrag en wat het zou kosten om de linker achterkant mee te laten spuiten wat wel beviel. Dus afpsraak gemaakt dat ik het achterscherm in zou lassen en hem dan kwam brengen.

Nu was de planning om in de caab even het woon werk verkeer te doen en me vriendin op de scooter aangezien ze 4 km van huis werkte, gebeurde er dit.

Afbeelding

Zitten twijfelen of we de cabrio naar de sloop gingen brengen of maken, dus bij Zwartepoorte geïnformeerd wat een inlas deel koste en dat viel gelijk mee €130,-.

Volgende dag gelijk maar begonnen 's avonds

Afbeelding

Weer stevig 8)

Afbeelding

En helemaal klaar.

Afbeelding

Even laten uitlijnen en toen begonnen aan me eigen auto, inlasdeel was al binnen gekomen.

Afbeelding

Tussendoor nog de CDV valve gedemonteerd na goede ervaringen bij de Coupé

Afbeelding

Fototje van de M50B25 inlaat die er nog steeds niet op zit :whistle:

Afbeelding

Deel ingelast.

Afbeelding

Hierna strak gezet en in de primer helaas geen foto van op de computer, dacht nog wel ergens op me facebook.
Maar goed auto weg gebracht en een Mini als leenauto meegekregen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heel leuke auto, kart gevoel is goed merkbaar :driving: Was wel blij toen ik weer in me eigen auto stapte want zo Mini is me toch een partij stug.

Na twee weken in de mini gereden te hebben mocht ik de auto weer gaan halen.
Dit is er allemaal nieuw opgekomen:
Voorbumper
Nierlijst
Motorkap

Verder is het linker zijscherm nog gespoten en natuurlijk achter, maar wat was die weer schitterend :shine: ben nu wel verplicht binnenkort de rest van de auto 3 stappen te polijsten om de swirls eruit te halen, maar wat een diepte in de kleur, Zwartepoorte Goes weer perfect gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet ook gelijk de normale spiegels mee laten spuiten, kapjes moest ik hier nog terug monteren het zelfde geld voor de diffusor, PDC en spatlappen.
Chromen nieren hadden ze nog niet dus hadden zo lang de zwarte terug erin gezet.
Volgende ochtend gelijk even om de nieren gereden en laten monteren, had de vorige avond de rest al gemonteerd en de contours er weer even op gezet, de zilveren 32's waren weer toe aan nieuwe achterbanden :emo:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog geen week later het koopcontract getekend voor het huis wat ik gekocht heb, genoeg ruimte in de voortuin voor de BMW's en de Civic in de garage :)

Afbeelding

Voetenverlichting toen nog ingebouwd.

Afbeelding

Achterlichten nog even compleet rood gehad, met de keuring waar die gelijk doorheen ging er weer af getrokken, wil toch weer terug naar ambers achter maar nog even een rechter met correcte pinout zien te regelen en anders een keertje bij de dealer bestellen.

Afbeelding

ATE Sportschijven met ceramische low dust remblokken (werkt echt!)

Afbeelding

En afgelopen weekend een LTW wing opgehaald, geen OEM ondanks het zoeken maar een nette imitatie van Schmiedmann, deze wil ik van de winter laten spuiten samen met een nette kofferklep en het randje onder de kofferbak, ga hem erop zetten zonder risers.

Afbeelding

Planning voor komende tijd is voornamelijk genieten en de M50 inlaat er toch maar eens op zetten.

barttigges
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 jan 2015, 16:34

Re: DennisV32 328i Sedan Daytona Violet: Mayor Updates P3!

Bericht door barttigges » 27 aug 2017, 19:27

Dennis, programmeren middels ADS van het alarm kan ik voor je doen. Ik heb dezelfde zaken ook bij mijn cabrio gedaan.
Wil je ook de knipperlichten werkend hebben?

mikespek
Berichten: 489
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:55

Re: DennisV32 328i Sedan Daytona Violet: Mayor Updates P3!

Bericht door mikespek » 27 aug 2017, 21:01

Ziet er goed uit

Die sleutels zijn toch de radio ferquenties sleutels ipv de verouderde infra rood?
Radio ferquenties heeft 3 knoppen en een hele dichte behuizing
Infrarood heeft 2 knoppen, en naast de sleutelbaard een infrarood lampje

Radio ferquentie werkt veel beter dan infrarood

Gebruikersavatar
S te fan
Berichten: 201
Lid geworden op: 17 apr 2017, 20:52
Locatie: Brabants lutjebroek

Re: DennisV32 328i Sedan Daytona Violet: Mayor Updates P3!

Bericht door S te fan » 27 aug 2017, 21:47

Dit ziet er zeker goed uit en gefeliciteerd met je huis.
Ik vind trouwens de spatlappen achter op jouw bmw wel wat hebben, keep up the good work :duim:
I want you to know that someone cares, not me but someone does.

e39 520i sedan
E36 318i 1994 verkocht
E36 316i edition verkocht

Gebruikersavatar
DennisV32
Berichten: 443
Lid geworden op: 19 mei 2013, 04:08

Re: DennisV32 328i Sedan Daytona Violet: Mayor Updates P3!

Bericht door DennisV32 » 28 aug 2017, 11:53

barttigges schreef:Dennis, programmeren middels ADS van het alarm kan ik voor je doen. Ik heb dezelfde zaken ook bij mijn cabrio gedaan.
Wil je ook de knipperlichten werkend hebben?
Knipperlichten en liefst ook signaal met openen en sluiten, wil eigenlijk ook het liefste de sensoren van een Z3 erin hebben. Heb Mparalel hier al eens een mailtje/PMs over gestuurd maar nooit antwoord gehad dus als jij hier meer info over hebt dan hoor ik het graag.
Ook heb ik de sirene nog niet, maar vraag me af of ik die van me huidige systeem niet gewoon kan gebruiken (dealer alarm)
Weet niet waar je vandaan komt maar dan kom ik zeker eens langs! (Mits ik geen goedkope laptop tegen het lijf loop met seriele poort)
mikespek schreef:Ziet er goed uit

Die sleutels zijn toch de radio ferquenties sleutels ipv de verouderde infra rood?
Radio ferquenties heeft 3 knoppen en een hele dichte behuizing
Infrarood heeft 2 knoppen, en naast de sleutelbaard een infrarood lampje

Radio ferquentie werkt veel beter dan infrarood
Je hebt gelijk, komt omdat de Amerikaanse man waar ik het mee over had ook hele tijd het een IR receiver noemt :+

mikespek
Berichten: 489
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:55

Re: DennisV32 328i Sedan Daytona Violet: Mayor Updates P3!

Bericht door mikespek » 28 aug 2017, 12:07

Heb een dell d630 voor al mijn programmeer spul, zorgen dat je de gene heb met intel videokaart(nvidea gaan allemaal kapot) en dan met een beetje zoeken heb je voor 50 euro een goede programeer laptop

Gebruikersavatar
Dcreator
Berichten: 6692
Lid geworden op: 22 jan 2011, 22:35
Locatie: Bergen op Zoom

Re: DennisV32 328i Sedan Daytona Violet: Mayor Updates P3!

Bericht door Dcreator » 31 aug 2017, 19:30

Gave e36 om te zien zo! Blijft mooi daytona! :duim:

Gebruikersavatar
DennisV32
Berichten: 443
Lid geworden op: 19 mei 2013, 04:08

Re: DennisV32 328i Sedan Daytona Violet: Mayor Updates P3!

Bericht door DennisV32 » 24 apr 2023, 01:16

.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”