Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
LtCoolerooney
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27

Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic

Bericht door LtCoolerooney » 07 feb 2018, 18:02

Afgelopen dagen al druk in de weer geweest. Ten eerste m'n eigen achterlichten gemonteerd. Zien er hetzelfde uit, maar die ik met de auto kreeg zat er folie over het witte gedeelte, de mijne zijn lichtelijk getint van zichzelf.
Afbeelding
Ze is ontiegelijk vies, wat ze ook nog wel ff blijft zolang t vriest, maar de achterlichten zitten iig lekker strak.

D'r zijn een aantal dingen wat ik bij de auto mee kreeg: nieuw gaskleppenhuis, originele koplampen en witte (licht getinte) pinkers, nieuwe remblokken voor achterop (voor was recentelijk al vervangen, achter nog niet nodig), en al het papierwerk van de import tot reparaties, enz.

Zo heb ik de behuizing van de originele koplampen die ik erbij kreeg gebruikt om mijn eigen originele te fixen. Ook deze behuizing is niet meer 100%, maar mijn eigen waren nog maar 20% goed en eigenlijk niet meer te monteren.

Afbeelding
Je ziet er niet aan af dat het 2 samengevoegde setjes zijn, natuurlijk.

Afbeelding
Houd je wel een teringbende op je kamer over, van alle rotzooi en afgebroken deeltjes.

Afbeelding
Ze zitten erin, nu nog een keer ambers regelen, wat veel mooier staat bij een blauwe auto. Dan binnenkort ook nog ff de xenon die ik uit de 316 heb getrokken installeren, is m'n lichtbeeld ook weer een stuk groter en mooier.

Afbeelding
Alles werkt ook, gelukkig.

Afbeelding
Wel is het verlengstukje van de ratel ergens tussengevallen, waardoor de voorbumper er even af moest. Heb je gelukkig binnen 2 minuten gedaan (wat ook de reden is dat ie er zo makkelijk af te jatten is :| )

Afbeelding
Ook heb ik rondom nog wel behoorlijke kieren tussen de lampen en de nierhouder zitten. Fix dit van de week wel een keer, vond t te koud worden :P

2 lange posts op een dag. Moest even wat inhalen van de afgelopen maanden, maar het is iig duidelijk dat ik nog leef, en heel veel plezier ga hebben! :gekdoen:

mikespek
Berichten: 489
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:55

Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way

Bericht door mikespek » 08 feb 2018, 20:19

Heb je je instelbare ruitenwisser interval al ontdenkt?
Aangezien je koplampsproeiers hebt moet je interval ook kunnen instellen.
Ik vind het ideaal

Yor
Berichten: 929
Lid geworden op: 23 apr 2017, 21:49

Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way

Bericht door Yor » 08 feb 2018, 23:19

Like!

Afbeelding

Gebruikersavatar
LtCoolerooney
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27

Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way

Bericht door LtCoolerooney » 09 feb 2018, 00:57

mikespek schreef:Heb je je instelbare ruitenwisser interval al ontdenkt?
Aangezien je koplampsproeiers hebt moet je interval ook kunnen instellen.
Ik vind het ideaal
nee nog niet gevonden. ook nog geen weer gehad om de ruitenwissers te moeten gebruiken, maar denk dat ik er uberhaupt niet aan ga zitten. had met de 316 geen probleem met de intervals, zal bij deze vast niet heel anders zijn

Gebruikersavatar
LtCoolerooney
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27

Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way

Bericht door LtCoolerooney » 13 feb 2018, 19:53

Vandaag mijn eigen speakertjes weer geinstalleerd. Is een setje Crunch DSX693, wat 6x9" speakers (heb de adapters uit m'n 316 getrokken) zijn met op zich een prima geluid voor de prijs. Moesten de originele er natuurlijk wel eerst uit:

Afbeelding
Iemand die toevallig geïnteresseerd is in originele Nokia speakers? Mogen weg voor een prikkie.

Ik heb met de bedrading van de nieuwe best wel een zooitje gemaakt. De blauwe bedrading loopt als het goed is naar de rechterkant, maar speaker deed het niet toen ik deze hier op had aangesloten. Uiteindelijk beide maar gewoon aan de gele vastgemaakt. Werkt op zich ook gewoon prima.
Afbeelding

Nog ff met de radio gebalanceerd dat achter harder speelt dan voor, zodat de speaker bij mn voeten niet zo kraakt bij de lage tonen, maar de muziek wel op een leuk volume kan.

Gebruikersavatar
LtCoolerooney
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27

Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way

Bericht door LtCoolerooney » 15 feb 2018, 21:54

even een vraag aan allen wat betreft die kieren rondom de koplampen. ik begrijp dat je met die zwarte kunststof "moeren" achter het bevestigingspunt van de lamp zelf de unit naar voren of achter kan verplaatsen. nu heb ik daar van de week mee zitten prutsen, maar ik blijf nog steeds die kieren houden, voornamelijk aan de bestuurderszijde. ook komt aan die kant achter het knipperlicht een grote kier als ik de unit verder naar voren wil. iemand hier tips & tricks voor?

Gebruikersavatar
LtCoolerooney
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27

Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way

Bericht door LtCoolerooney » 16 feb 2018, 22:53

Vandaag de goede Hankooks van de M Contours over laten zetten op de gouden Style 24's. Daarnaast 3 uur bezig geweest met de auto wassen, poetsen en zuigen. Denk dat ik de plaatjes de rest laat vertellen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Weet nog niet zo goed of ik fan ben van dit stickertje. (GI Sportz is een groot leverancier van paintballs wat bij mn werk als paintball marshall past)
Afbeelding
Ze zijn weer goud :D

Als ik tijd had gehad, had ik een mooie locatie gezocht en ff de spiegelreflex van mn pa meegenomen voor wat mooier plaatjes. Maar het wordt zo iig duidelijk dat Montreal ook wel een hele mooie blauw kan zijn :love:

P.S. De 17" M Contours (zonder banden) zijn trouwens te koop. Kan ze wel op fb/mp zetten, maar misschien dat een echte liefhebber hier er in geïnteresseerd is.

Yor
Berichten: 929
Lid geworden op: 23 apr 2017, 21:49

Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way

Bericht door Yor » 17 feb 2018, 10:33

Hoe is de staat van de m contours? En prijs? Mag in pm..

Gebruikersavatar
LtCoolerooney
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27

Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way

Bericht door LtCoolerooney » 17 feb 2018, 16:58

Yor schreef:Hoe is de staat van de m contours? En prijs? Mag in pm..
Ik zet de foto's van de contours ff hier neer. Kunnen anderen ze ook zien mocht je ze toch niet willen kopen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoals je ziet hebben 2 velgen (vgm allebei de achterste) wat boorduurschade, maar prima te fixen op zich. Heb eerlijk gezegd geen idee wat ik er voor kan vragen.

Gebruikersavatar
LtCoolerooney
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27

Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way

Bericht door LtCoolerooney » 17 feb 2018, 17:06

Toen ik laatst in het donker reed, mistte ik de xenon die in de 316 zat toch wel. Had deze natuurlijk wel gedemonteerd want dat lichtbeeld is 1 groot feest :gekdoen:

Vandaag dus maar aan de slag om ze in de 328 te plaatsen. Maar eerst even het vochtprobleem (wat ik na het wassen zag) in de rechter koplamp oplossen. Unit geopend, wetende dat het wel iets met het afsluitende rubber binnenin moest zijn. En inderdaad, die was best wel droog en op:
Afbeelding
Bedank iPhone, dat je weer niet wilde focussen.

Is overigens heel makkelijk te vervangen, voor degenen die t willen weten. Gewoon ff een schaar of schroevendraaier eronder zetten, en als hefboom het rubber omhoog wippen. Nieuwe erin doen is gewoon een kwestie van er tegenaan leggen en aandrukken tot ie lekker strak zit. Lenzen er weer op klikken en klaar.

Xenon er in steken is ook niet zo moeilijk, het past eigenlijk allemaal maar op 1 manier.
Dan schuif je je ambers van de 316 er bij in en dan krijg je dit plaatje :love:
Afbeelding

Morgen een mini-meet met Michel, Kevin en Wouter. Zo durf ik mezelf tenminste weer te vertonen :P

Binnekort als er weer geld is maar ff een M bumper (en twisted skirts) scoren bij Michel, dan begint het helemaal weer ergens op te lijken, maar nu ben ik ook alweer helemaal verliefd :love:

Yor
Berichten: 929
Lid geworden op: 23 apr 2017, 21:49

Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way

Bericht door Yor » 17 feb 2018, 20:04

Ik sla ze even over :) !

Gebruikersavatar
S te fan
Berichten: 201
Lid geworden op: 17 apr 2017, 20:52
Locatie: Brabants lutjebroek

Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way

Bericht door S te fan » 18 feb 2018, 15:35

Naar mijn weten sluiten de koplampen sowiezo al niet zonder kieren aan, wat je eventueel zou kunnen proberen(wel op eigen risico) is de speling op de montage beugels(die altijd kapot gaan) vergroten, enigste nadeel is wel dat als je knipperlichten nu goed aansluiten met je zijschermen dan zal dat daarna niet meer zo zijn....
I want you to know that someone cares, not me but someone does.

e39 520i sedan
E36 318i 1994 verkocht
E36 316i edition verkocht

Gebruikersavatar
LtCoolerooney
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27

Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way

Bericht door LtCoolerooney » 19 feb 2018, 00:29

probleem is al zo goed als gefixt na het terugzetten van de units toen ik de xenon er in zette <:

Gebruikersavatar
LtCoolerooney
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27

Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way

Bericht door LtCoolerooney » 19 feb 2018, 13:34

Voor degenen die nog onderdelen nodig mochten hebben, ik heb ff de 316 (in) onderdelen opnieuw te koop gezet op facebook. Is hier (en op meerdere bmw verkooppagina's) te vinden https://www.facebook.com/groups/3540393 ... 6482429001

Gebruikersavatar
LtCoolerooney
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27

Re: Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way

Bericht door LtCoolerooney » 28 feb 2018, 15:02

Gister weer een lekker lang stuk in de heerlijke wagen mogen rijden om op bezoek te gaan bij Jesse en Rob. 150km voelt alsof het niks is. Helemaal met zo'n automaat. :driving:

Bijkletsen, nieuwe wagen showen en lekker knutselen. 3 vliegen in 1 klap. Was een zeer geslaagde dag.

Hier ga ik wss genoeg haat van jullie voor krijgen, maar ik vind t leuk:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is echt een kutwerk om die dingen netjes te plaatsen. 200% geduld en een korte pauze om ff stoom af te blazen zijn een vereiste, maar ze zitten zo goed als ik ze kon krijgen. Valt bijna niet op dat ze net niet helemaal 100% goed zitten. En als ik ze ooit zat wordt kijk k of ik ze dr vanaf kan trekken, en anders koop ik wel een nieuwe plaat.

Daarna ook nog een discussie gehad over verpootbruggen bij een 6pitter met ASC. Rob zegt dat ik een ASC delete moet doen om een veerpootbrug die recht over het blok loopt te kunnen plaatsen, maar op het oog lijkt er net genoeg ruimte te zijn om hem te kunnen plaatsen. Enfin, voorlopig maar ff de Wiechers Sport teruggeplaatst, maar heeft iemand hier toevallig een 6pitter met ACS en ervaring met een rechte brug?
Afbeelding
(ACS zit net onder de oliepeil op de foto)

En dan kom je om half 2 's nachts thuis met vlinders in je buik van zo'n gezellige dag en die heerlijke wagen. Krijg alweer helemaal zin in het lekkere weer en alle BMW-meets-to-come. :gekdoen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”