Mission Performance N63TU

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
rexpontius

Mission Performance N63TU

Bericht door rexpontius » 01 jul 2018, 10:04

Hoi allen,

Ik rijd sinds een half jaar in een F06 650xi gran coupe, waar ik tot op heden erg tevreden over ben.
Vanaf het begin merkte ik dat de motor over enorme reserves beschikt waardoor ik besloten heb de auto te laten remappen.

Na lang zoeken ben ik uitgekomen bij Mission Performance (https://missiontuning.com).
Zij bieden naast een remap van de motor ook een remap van de versnellingsbak aan.

De transformatie is enorm, de motor levert nu tot ruim over 6.000 rpm vermogen, waar hij origineel een beetje inzakt vanaf 5.000 rpm. Zeker in combinatie met x-drive is het benutbaar vermogen stukken groter dan bij een achterwielaangedreven variant.

Kortom absolute aanrader wat mij betreft.
groeten
Michel

Gebruikersavatar
Witte F11M
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 dec 2011, 22:46
Locatie: Houten

Re: Mission Performance N63TU

Bericht door Witte F11M » 10 feb 2020, 21:02

Mooi om te lezen dat dit blok je bevalt. Ik heb de overtreffende trap van dit blok ik mijn Alpina B6 Biturbo liggen. De Alpina motor is gebaseerd op het blok uit de 650iX maar dan dan voorzien van andere zuigers, drijfstangen, grotere turbo's, aangepast in- en uitlaatsysteem en grotere en meer radiatoren. Hoeveel pk/Nm levert jouw motor nu? Alpina haalt er 600 pk en 800 Nm uit en hij trekt ook als een lier tot 6000 min-1. Ik vind hem alleen helemaal onderin bij, onder 1500 min-1 een beetje nukkig. Vanaf 2000 min-1 gaat komt hij langzaam op stoom en boven 3000 min-1 is er geen houden meer aan.
Mijn auto's: Alpina B6 Biturbo Gran Coupe (F06), BMW 118i (F21), BMW Z4 3.0i (E85), Citroën DS19H Pallas 1965

Plaats reactie

Terug naar “BMW 6 Serie (F06 / F12 / F13) Performance en tuning”