Vervangen rubber van de sierlijst op dak.

Voor alle technische vragen over de BMW 7 Serie
Sieds
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2017, 14:48

Vervangen rubber van de sierlijst op dak.

Bericht door Sieds » 23 okt 2017, 16:33

Sinds een paar weken de trotse eigenaar van een e38 740i individual uit 99. Auto is in prima conditie, maar er zijn een paar kleine dingen die ik op moet lossen. Zoals het rubber van de sierlijst op het dak. Ik ben vast niet de eerste met dit probleem denk ik. Ik heb al ontdekt dat het rubber niet los kan worden vervangen en dus de hele strip vervangen moet worden. Kun je die alleen origineel bij de dealer halen? Of is er een goeie after market oplossing? Iemand een tip? Alvast dank!

Dingolfing
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 nov 2019, 13:45

Re: Vervangen rubber van de sierlijst op dak.

Bericht door Dingolfing » 14 nov 2019, 17:01

.
Oude post, maar inderdaad een bekend euvel.
Is jouw probleem al opgelost? Zo ja, laat ff weten - en ook hoe je het gedaan hebt. Da's voor de anderen ook leuk en houdt zo'n forum relevant & levend..

Die sierlijsten zijn (voor zover ik weet) alleen origineel verkrijgbaar en best prijzig. Komt 'ie:

€ 196,22 ...

...excl. btw

...per kant

Voor nog géén 475 euro ben je dus weer helemaal het heertje :bang:
(Maar wie weet kun je bij de dealer nog een procent of 10, 15 lospeuteren :amen: )

Deze gast http://www.meeknet.co.uk/E38/E38_Rear_W ... cement.htm heeft er zelf werk van gemaakt en op de foto's ziet dat er best knap uit. MAAR: is de afwatering nog wel okay? En hoe zit zo'n aliExpress-rubbertje er na twee jaar uit?...

Ik heb voor de simpele oplossing gekozen en heb met een echt vlijmscherp mesje (scalpel) het oude verdroogde rubber weggesneden. De afwatering is nu zeker nog in tact, ik heb geen windgeruis opgemerkt en het ontbreken van het originele rubbertje valt eigenlijk totaal niet op.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 7 Serie (E38) Techniek”