E65 730i BenzoS

Show je BMW E65 / E66. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
BenzoS
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 mei 2020, 08:00
Locatie: Spijkenisse

E65 730i BenzoS

Bericht door BenzoS » 31 jul 2020, 11:02

De E60 heeft alweer plaats moeten maken voor een E65...niet helemaal de planning maar soms lopen dingen zoals ze lopen 8)

Zat er al een tijdje naar te loeren maar de hoeveelheid problemen met dit model hielden me enigszins tegen en dan met name met de V8 en V12 motoren...wat een ellende kan je daarmee hebben!
Maar voor een veilige keuze gegaan en 'op zoek' naar een 6 in lijn en dus een 730, deze zijn behoorlijk dun gezaaid en het gros wat er aangeboden wordt is V8 en als ik ergens geen zin in heb is het om een half blok uit elkaar te moeten trekken omdat er een keerring van 2 Euro is gaan lekken of om rookgordijnen te trekken vanwege lekkende klepsteelrubbers.

Een net exemplaar vinden is ook nog een kunst trouwens, voor de grap eens een 760 Li met Individual pakket bekeken, wat een een teleurstelling was dat!! Zag er op de foto's prachtig uit met wit lederen bekleding en alcantara hemelbekleding, koelkast en aparte AC units achter. Echt een hele dikke rijkeluisbak, helaas rook ik meteen de rooklucht al toen ik de deur opende en ook de bekleding had z'n beste tijd gehad. Maar snel weer omgekeerd!

Uiteindelijk een op de foto's nette 730i gespot, niet zo aso luxe maar wel ontzettend netjes en bijna als nieuw, hij ruikt zelfs als een BMW (typisch luchtje).
Wel een importauto, dat hield me in eerste instantie tegen omdat de herkomst dubieus kán zijn. Gelukkig was dat hier niet het geval. Een nieuw kenteken op een oude auto vindt ik overigens ook geen gezicht maar dat went vanzelf. Eigenlijk niets op aan te merken, alles werkt...zelfs de SOS knop die ik natuurlijk weer moest testen en dus wel echt 112 aan de lijn kreeg :jack:
Mega ouderwetse handset in de auto (die is helaas defect), de telefoonunit zelf werkt wel gewoon maar wel met een eigen SIM-kaart (die ik nog had liggen) dus lekker ouderwetsch een autotelefoon.
Wel even wennen aan het niet echt gebruiksvriendelijke iDrive, dat was in de E60 wat gebruiksvriendelijker maar die was ook wat jonger.

Wat rijden betreft is het echt een totaal andere auto dan de E60 en ook niet te vergelijken met m'n W220. Je hebt echt het gevoel in een tank te rijden.
Waar de E60 wat sportiever afgesteld is, is de E65 puur op comfort gericht en dan heeft de mijne nog niet eens luchtvering en een adaptief onderstel (gelukkig en redelijk zeldzaam), kan t ook niet kapot.
Voor mijn rijstijl is het perfect zo maar als je van doorrijden houdt is ie wellicht wat onder gemotoriseerd met 'slechts' 231 PK.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
BMW F02 760Li High Executive '10
Afbeelding
BMW G30 530i High Executive '17
Afbeelding

Gebruikersavatar
e39-528i
Berichten: 327
Lid geworden op: 03 mar 2010, 21:02
Locatie: spijkenisse

Re: E65 730i BenzoS

Bericht door e39-528i » 31 jul 2020, 14:04

Mooie bak, jij blijft bezig ;)

Gr.Joop
BMW E39-528I /Sold
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967

Gebruikersavatar
BenzoS
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 mei 2020, 08:00
Locatie: Spijkenisse

Re: E65 730i BenzoS

Bericht door BenzoS » 31 jul 2020, 14:17

Thnx!

Ja, beetje een rare tic van me....
BMW F02 760Li High Executive '10
Afbeelding
BMW G30 530i High Executive '17
Afbeelding

Gebruikersavatar
BenzoS
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 mei 2020, 08:00
Locatie: Spijkenisse

Re: E65 730i BenzoS

Bericht door BenzoS » 06 aug 2020, 19:10

Gisteren is ie getaxeerd voor de youngtimerverzekering, dat viel zéker niet tegen!
Nadeel is dat m'n premie wel hoger wordt :jack:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met z'n concurrent...

Afbeelding
BMW F02 760Li High Executive '10
Afbeelding
BMW G30 530i High Executive '17
Afbeelding

Gebruikersavatar
BenzoS
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 mei 2020, 08:00
Locatie: Spijkenisse

Re: E65 730i BenzoS

Bericht door BenzoS » 08 aug 2020, 19:40

Vorige week even een servicebeurt (olie etc.) gegeven, de interieur- en luchtfilters waren wat vertraagd dus heb ik ze alsnog geplaatst.
Afbeelding
En gereset!
Afbeelding
Krijg dezelfde dag de navi-update binnen, kaartmateriaal dat erin zat was van 2008....
Afbeelding
Binnenkort even tijd en mogelijkheid zoeken om de auto een nachtje bij @Source achter te laten voor een software-update.
Best wel gedateerd zeg maar....
Afbeelding
Ook nog even 2 gasveren van de motorkap vervangen gezien ik deze in mijn nek kreeg.... :roll:
De wielbouten komen nog aan de beurt, ze zijn mij te roestig en dat doet afbraak aan de auto, ventieldopjes al vervangen voor RVS exemplaren.
BMW F02 760Li High Executive '10
Afbeelding
BMW G30 530i High Executive '17
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 7 Serie (E65 / E66) Showroom”