Het gaat hier om een geïmporteerde 95'er 2 liter 6 cilinder met 150 pk. De kleur is fjordgrau metallic en helaas heeft het exterieur zijn beste tijd al gehad. Zeer veel steenslag op de motorkap, een roestblaasje rechtsvoor, roest op het achterscherm rechtsachter, wat deuken bij de kofferbak en helaas veel krassen/krasjes rondom. Het is jammer, maar voor het geld wat ik er voor betaald heb, had ik ook geen super strakke bak verwacht.
Ik heb wel een schuif/kanteldak, een optie die ik stoer vind, maar mijn twijfels heb of ik die winters wel ga gebruiken.
Enkele afkeurpunten:
- Alle remleidingen
- Stuurhuis heeft teveel speling
- Schokbreker voor lekt olie (misschien verlagen d.m.v. schroefset en anders twee nieuwe schokdempers voor)
- Aantal vacuumslangen zijn lek waardoor de viergasmeting niet goed is
- Bussen versleten in het subframe
Punten die ik zelf nog goed wil hebben voordat hij de weg op gaat:
- Rechter koplamp vervangen, door water is de schaal van de lamp gaan roesten
- Andere tellerbak. Bij 245k begaf de originele snelheidsmeter had waardoor er een andere tellerbak in is gekomen. Grote kans dat deze uit een 4 cilinder is gekomen waardoor de toerenteller afwijkt. Het schijnt dat niet alle tellerbakken passen, dus het zal even zoeken zijn naar een goede vervanger.
- In het voorruit passagierszijde zit een scheur. Deze wil ik dan ook graag vervangen, maar moet nog even kijken naar de mogelijkheden.
- Volgens mij is de temperatuursensor buiten stuk/slecht contact. Hier ook even naar kijken.
- Alle vloeistoffen checken/vervangen.
Dan nu eerst maar wat foto's, volgende keer maar met een echte camera. Heb hem zojuist even snel in het hok gezet, helaas begon het net te regenen dus morgen weer even naar buiten om hem op te laten drogen en dan maar eens noteren welke onderdelen er allemaal nodig zijn.
Thuis naast zijn broertje (en een koekblik op de achtergrond)
Binnen, wat neemt zo'n 5 serie een ruimte in beslag
Mooie halflederen interieur
Achterbank
De 6 in lijn
Genoeg ruimte voor een v8

Iemand misschien een idee waar dit stekkertje voor is in de motorruimte? Zat nergens op aangesloten en kon ook niks vinden waar het op aangesloten kon worden...