e36 cabrio water aan bijrijders kant

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Jort_E36
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 nov 2019, 12:01

e36 cabrio water aan bijrijders kant

Bericht door Jort_E36 » 17 nov 2019, 12:11

Hi,

Ik ben al een aantal maanden eigenaar van een e36 cabrio. nu ben ik er achter gekomen dat de bijrijders kant zeik nat was...
Alles er uit gehaald en ben er achter gekomen dat er van uit het chassis water in loopt. heeft iemand dit probleem eerder gehad of een idee waar het water er inkomt?

De plek waar het water inloopt heb ik rood omcirkeld.

met vriendelijke groet,

Jort

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
E36 318i cabrio 1997 project
F20 116i 2014 daily

Gebruikersavatar
BMWf20 2.0d
Berichten: 1341
Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23

Re: e36 cabrio water aan bijrijders kant

Bericht door BMWf20 2.0d » 17 nov 2019, 19:35

Denk dat het eerder bij een raamrubber oid vandaan komt, en via geleiding daar uitkomt.

Testen door met een dicht dak de auto te besproeien terwijl er iemand inzit, kan die zien of en waar er iets lekt.

Vespaman
Berichten: 99
Lid geworden op: 24 dec 2018, 12:07

Re: e36 cabrio water aan bijrijders kant

Bericht door Vespaman » 19 nov 2019, 17:56

Onder de motorkap zit een afdeklijst tegen de voorruit aan. Als je die los haalt zie je links en rechts gaatjes waar het water door weg moet stromen bij Regen etc. Die kanalen zitten nog wel eens verstopt door bladeren die verpulvert zijn. Hoeft maar klein beetje verstopt te zitten en het loopt niet meer onder je auto weg en blijft dus in je chassis zitten. Met luchtslang die eens goed doorblazen wil vaak de oplossing zijn.

Gebruikersavatar
deepbass909
Berichten: 212
Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:44
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: e36 cabrio water aan bijrijders kant

Bericht door deepbass909 » 01 dec 2019, 22:55

Hoewel beide punten zeker kunnen kloppen, zet ik mijn geld op de afwatering in je dorpel. Onder de auto zitten daarvoor kleine kanaaltjes dit makkelijk verstopt kunnen raken. Toen ik mijn cabrio net had, stond er bij mij water links achterin in de dorpel. Na doorprikken van één van die kanalen kwam er minuten lang water uit lopen. De roest achter het voorscherm versterkt mijn vermoeden

Bij de cabrio een ander risicopunt is de aansluiting tussen dak een voorruitstijl en waar het deel met de spiegel aansluit. Beide plekken kan makkelijk een lekje ontstaan maar zie je het water niet naar binnen komen.
Work in progress
Complete restauratie van de E36 323i cabrio

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”