Hemel stofferen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Gebruikersavatar
Kobus68
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mar 2017, 20:48
Locatie: Rotterdam

Hemel stofferen

Bericht door Kobus68 » 16 jun 2020, 18:03

Beste E36ers,

Mijn geliefde coupé heeft sinds een roadtrip door Slowakije onder een warm zonnetje een hangende hemelbekleding :'( Na een speurtochtje in de andere onderwerpen heb ik ontdekt dat 't eruit halen van de hemel nog te doen is, maar dat de bekleding vervangen wellicht beter door iemand met ervaring te doen is.

Ik woon in de regio Rotterdam/Rijnmond, maar ben bereid een eindje te rijden naar iemand met een goede reputatie. Als het verwijderen en terugplaatsen van de hemel ook gedaan kan worden, zou dat geweldig zijn :amen:

Heeft iemand positieve ervaringen?
E36 coupé Edition - Avusblau :driving:

Yor
Berichten: 929
Lid geworden op: 23 apr 2017, 21:49

Re: Hemel stofferen

Bericht door Yor » 18 jun 2020, 09:00

Het er uit halen is 30 min werk.

Je moet alle grepen en interieurlichtjes losmaken, a, b, c stijlen los, deurrubbers uit de rand trekken incl de raamrubbers. Daarna de voor rugleuningen plat en de hemel voorzichtig naar buiten via de rechter deur.

Ik heb het zelf gestoffeerd en de stof besteld bij een booten-stofferings zaak.

Gebruikersavatar
Kobus68
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mar 2017, 20:48
Locatie: Rotterdam

Re: Hemel stofferen

Bericht door Kobus68 » 18 jun 2020, 13:15

Super dank Yor! :fu:

Dat geeft me weer wat meer vertrouwen, dat jij het zelf hebt kunnen doen.
Dus wellicht durf ik het zelf ook aan. Met de juiste lijm, stof en geduld is het te doen.

Ik woon helaas in een appartement, waar de ruimte voor dit soort projecten snel tekort schiet. Ik had al m'n vriendin gevraagd of ik het op een zeiltje in de woonkamer mag doen 8)
E36 coupé Edition - Avusblau :driving:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”