Stop olieverbruik van je Bimmer.

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 3 Serie zijn hier te vinden
Martin280967
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 mei 2014, 19:59

Stop olieverbruik van je Bimmer.

Bericht door Martin280967 » 03 mei 2018, 18:42

Beste mensen, hier een oplossing voor het verbruik van olie in M54 blokken.
Vernieuw de CCV (carterventilatie), op de CCV zit een extra luchttuitje die afgedopt wordt met een rubber dop,. Gebruik een vacuumslang die vanaf de tuit naar de achterkant van het motorblok gaat. Hier zit nog een luchttuit die ook afgedopt is met een rubber dop, deze verwijderen en de vacuumslang hierop aansluiten.
Deze methode heet O2 bypass en is ook te vinden op YouTube.
Mijn 330ci had flink olieverbruik omdat de vorige eigenaar alleen maar olie bijvulde, vanwege het verbruik en verzuimde om het oliefilter en CCV te vervangen en daardoor 1 liter olie op 500km verbruikte. Na nieuwe olie, filter en CCV met de vacuumslang is het olieverbruik helemaal verdwenen.
Ik hoop jullie hiermee geholpen te hebben.
Groeten uit Californie.

Roy-teunissen

Re: Stop olieverbruik van je Bimmer.

Bericht door Roy-teunissen » 07 mei 2018, 13:41

Klopt Martin, dit noemen ze ook wel de O2 pilot mod. Is overigens al eens voorbij gekomen op dit forum. Het idee is de onderdruk in het carter te vergroten waardoor de zuigerveren meer naar buiten worden getrokken. Heb dit bij mijn BMW ook gedaan icm cold weather CCV en mijn olie verbruik is ook gigantisch naar beneden gegaan.

Martin280967
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 mei 2014, 19:59

Re: Stop olieverbruik van je Bimmer.

Bericht door Martin280967 » 10 mei 2018, 03:58

Bedankt voor je reactie, Roy.
Ik ben niet meer zo vaak op deze site dus wist ik niet zeker of dit onderwerp al eens ter sprake gebracht is.
Bij deze alsnog een duit in het zakje!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) DIY: Do It Yourself”