inbouwen 18 knops obc vanaf 8 knops

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 3 Serie zijn hier te vinden
Gebruikersavatar
DennisV32
Berichten: 443
Lid geworden op: 19 mei 2013, 04:08

Re: inbouwen 18 knops obc vanaf 8 knops

Bericht door DennisV32 » 27 jan 2015, 18:30

In dat geval is het meeste al voorbereid en hoef je minder aan te leggen.
Je kan hetzelfde schema gebruiken, alleen zoals eerder gezet zit er in de BC hendels wel eens verschil in de draadkleuren.

Gebruikersavatar
deepbass909
Berichten: 212
Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:44
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: inbouwen 18 knops obc vanaf 8 knops

Bericht door deepbass909 » 18 mar 2015, 13:15

bjschotanus schreef:Mijn excuses. Inderdaad nieuwe kabels getrokken. Van de zwarte OBC stekker pin 6 naar pin 26 van de blauwe odometer stekker (check control signaal krijg ik nu, werkt niet want geen module) en van zwarte OBC stekker pin 9 naar blauwe odometer stekker pin 4 (verbruik/snelheid etc.)

Ik trek waarschijnlijk die draad van check control weer los, aangezien het toch niet werkt in mijn bmw en ik er elke keer bij het starten en uitdoen van de auto aan herinnerd word.

Rest mij nog 1 vraag: mijn verbruik en snelheid veranderen heeeel langzaam... In het begin staat er 39 l. p100 km en dat zakt na enkele kilometers naar 11 l p 100 km. Zelfde voor de snelheid, moet kilometers lang een vaste snelheid rijden voordat het juist op de OBC in beeld komt.

Is/was dit bij jullie ook het geval? Is hier ook een oplossing voor, qua kalibratie ofzo?
Thanks :duim:
Beetje late reactie, maar binnen een jaar ;)

De snelheid die je zit als je op het knopje "SPEED" of "GESCHW" drukt, is de gemiddelde snelheid, niet de actuele. Voor de actuele snelheid moet je in het servicemenu, optie 08.

Hetzelfde geldt voor het verbruik, het actuele verbruik is op te vragen in het servicemenu optie 02.
Executive cabrio schreef:Is het van 11 knops naar 18 knops dezelfde schema ?
Ook voor de bc handle.
En als ik het goed lees heb je de witte stekker ook nodig,kan je deze ook bij de dealer halen als deze niet bij de obc zit ?
Conversie van 11 naar 18 is eenvoudiger, je hebt bijna alle bedrading al liggen. Alleen de draden voor de witte stekker moeten nog getrokken worden.
Work in progress
Complete restauratie van de E36 323i cabrio

imranspd
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2015, 01:01

Re: inbouwen 18 knops obc vanaf 8 knops

Bericht door imranspd » 21 dec 2015, 00:25

Beste leden,

Ik heb vandaag ook een 18 knops obc ingebouwd, alleen zit ik met een probleem
vanuit me blauwe stekker achter me cockpit zie bij pin nr 10 geen draad?!?!

Hoe kan ik hierin een kabel op aansluiten?

Wat ik tot nu toe heb gedaan :

Zwarte stekker OBC pin 18 ----> Witte stekker OBC pin 8
Zwarte stekker OBC pin 17 ----> Witte stekker OBC pin 13
Witte stekker OBC pin 5 ----> Witte stekker (cockpit) pin 12/ wit paarse draad
Witte stekker OBC pin 6 ----> Witte stekker (cockpit) pin 21/ zwart witte draad
Witte stekker OBC pin 7 ----> Witte stekker (cockpit) pin 11/ wit gele draad

Enigste wat de obc laat zien is mijn buiten temperatuur..

Gr
Imran

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) DIY: Do It Yourself”