ruitenwisser technische problemen

Voor alle technische vragen over de BMW Z4 Serie
giandadu

ruitenwisser technische problemen

Bericht door giandadu » 19 jan 2012, 19:46

Heeft er iemand ervaring met problemen met de ruitenwisser installatie van een Z4 (2003)????

Mijn probleem is dat mijn installatie na 10-15 minuten wissen er compleet mee ophoudt. De ruitenwissers blijven in een willekeurige stand staan, Totaal geen reactie op de stand van de hendel, en ook de sproei-installatie werkt niet meer.

Als ik mijn contact helemaal uitgezet heb en weer aan gaat het systeem weer werken, maar kloppen in 1e instantie de standen niet meer. (blijft permanent wissen als de hendel bijvoorbeeld in de uit-stand staat) Pas als na heen en weer gezwengel de stand uit weer heb gevonden en hem daarna weer aanzet doet hij het weer normaal.

Ik heb reeds het relais laten vervangen omdat ik hoorde dat die nogal eens voor het probleem zorgt. Maar vandaag met weer forse regen komt het probleem weer terug.

Gaarne een reactie.

Peter

Zos
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2011, 18:12

Re: ruitenwisser technische problemen

Bericht door Zos » 15 feb 2012, 13:08

Bij mij stoppen ze soms vervelend hoog. Het is wel irritant maar gebeurt niet altijd. Het is een 2.5 uit 2005.

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: ruitenwisser technische problemen

Bericht door dw70 » 15 feb 2012, 13:26

heb je een regensensor? Dan begint daar je wisserinstallatie.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

giandadu

Re: ruitenwisser technische problemen

Bericht door giandadu » 07 apr 2012, 15:13

Probleem is opgelost, mbv Z3 forum mijn ruitenwissermotior demontage gedaan, vet eraf gehaald, en alles werkt weer perfect.

Plaats reactie

Terug naar “BMW Z4 Serie (E85 / E86) Techniek”