BMW X1 problems

Voor alle technische vragen over de BMW X1

BMW X1 problems

Berichtdoor Jan58 » 28 mei 2017, 12:05

Beste mensen,

Ik heb het voornemen tzt onze Qashqai te verkopen.
We willen toch graag weer een SUV/hoogzitter.
En onze voorkeur gaat ook uit naar een automaat.
We hebben 2 auto hiervoor gehad met een automaat en missen dit toch wel.
Nu gaf ik laatst bij de garage waar we de Nissan in onderhoud hebben,geen merkdealer maar een vakgarage,
dat onze keus misschien wel bmw zou kunnen worden.
De verkoper rade mij een bmw af ivm hoge reparatie kosten .
Toen ik vroeg wat de Bmw problemen dan waren kreeg ik als antwoord:
We zijn nu met 2 bmw s aan het sleutelen waren 3 series maar dezelfde motor ligt ook in de x1 werd mij verteld.
1 3 serie verbruikte veel olie en 1 van de 3 series kreeg een nieuwe ketting die al bij een laag km stand
vervangen moest worden.
En de kosten van vervanging logen er niet om, blijkbaar moet de hele motor er uit????
De ketting blijkt bij de versnellings bak te zitten!

Oh ja even voordat ik het vergeet,weet niet of dit in de goeide plek staat want zover ben ik nog niet geinformeerd.
Ik zie bmw X1 met een E84 en Bmw X1 met een F 84 motor?
Wat is het verschil?
Gezien de prijs van een X1 zal het een bj 2010/2011 worden.
Zijn er nog tips voor aanschaf van een X1

Zijn er nog meer specifieke X 1 problemen wat motor of carroserie betreft?

Hoor graag van jullie,weet niet of er hier monteurs van bmw ook op dit forum meelezen.
Graag ook jullie reakties en ervaring.

Alvast bedankt voor je antwoorden en tips.

Groet Jan
Jan58
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 28 mei 2017, 11:31
Mijn BMW: bmw X1

Re: BMW X1 problems

Berichtdoor Reks » 28 mei 2017, 18:51

E84 is het model dat loopt vanaf 2009.
F48 is de opgewaardeerde x1 die daarna dus kwam volgens mij.
Avatar gebruiker
Reks
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 08 mei 2017, 19:34
Woonplaats: Helmond
Mijn BMW: X1 E84

Re: BMW X1 problems

Berichtdoor Dutchie » 30 mei 2017, 09:43

onderdelen hoeven over het algemeen niet duur te zijn, maar het zijn vaak de uren die het duurst zijn (nou is een uurloon van een specialist vaak al minder dan de helft dan dat van de dealer)

Of de distributie aan de achterzijde van de motor zit durf ik niet te zeggen, maar als dit wel zo is dan moet inderdaad de motor eruit.

olie verbruik is wel weer typisch BMW, maar er zit een verschil tussen olie verbruiken (versleten klepseals of zuigerveren), of olie lekken (carterpan, oliefilterhuis, enz.).

Het is vaak een voordeel als je veel zelf kunt, dan kost het geen drol, alleen tijd. maar als je afhankelijk bent van een garage dan is het over het algemeen wel duurder.
Afbeelding

316i E36 Compact | Stanced daily
330i E46 Sedan | Sideways project
X5 4.4i E53 | Workhorse*

*Parents' daily
Avatar gebruiker
Dutchie
BimmerPortal Team
 
Berichten: 3022
Geregistreerd: 15 feb 2012, 18:05
Woonplaats: Helmond
Mijn BMW: E46 330i | E36 316i

Re: BMW X1 problems

Berichtdoor Reks » 30 mei 2017, 11:45

Problemen gaan volgens mij over n47 motoren.
Meestal rek op de distributieketting of hoekjes breken af van de geleiders.
Met name auto's gemaakt rond 2008-2010 (heb ik me laten vertellen )
Avatar gebruiker
Reks
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 08 mei 2017, 19:34
Woonplaats: Helmond
Mijn BMW: X1 E84

Re: BMW X1 problems

Berichtdoor Jan58 » 02 jun 2017, 20:12

Oke, de n47 motor.
Zit deze ook in de X1 dan?
En is de n47 motor een diesel?

Jan
Jan58
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 28 mei 2017, 11:31
Mijn BMW: bmw X1

Re: BMW X1 problems

Berichtdoor Reks » 02 jun 2017, 21:33

Voor zover ik weet is dat idd een diesel.

Zoek maar eens op met google op problemen distributieketting.

https://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?t=31693
Avatar gebruiker
Reks
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 08 mei 2017, 19:34
Woonplaats: Helmond
Mijn BMW: X1 E84


Keer terug naar BMW X1 (E84) Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten