Linkerspiegel klapt niet in+ div storingen

Voor alle technische vragen over de BMW X3
maartenhoksbergen
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2018, 16:37

Linkerspiegel klapt niet in+ div storingen

Bericht door maartenhoksbergen » 15 nov 2018, 10:58

Hallo allemaal,

Ik heb een bmw x3 E83 2005 3.0I met stoelgeheugen en spiegelgeheugen.
De rechterspiegel motor ( lin bus)met geheugen deed het niet goed meer, het spiegelglaskwam niet meer in de geheugenstand terug met achteruitrijdestoeprandfunctie ( de positiemeters waren ingesleten .
Deze heb ik vervangen en alles werkte toen weer goed.
Nu 2 weken later wil de bestuurdersspiegel niet meer inklappen (de rechterkant wel)
En het linker spiegelglas blijft maar zoeken als ik de spiegel wil verstellen en als ik de memoryfunctie van de bestuurdersstoel gebruik draaien het spiegelglas ook niet meer in de juiste positie
Als ik de accu loskoppel komt alles weer tot rust, en werkt de stoelmemory wel weer icm de rechter spiegel zou dus de gm5 module de boosdoener kunnen zijn?
Als ik de auto uitlees met bmw 1.4.0 scanner : ZKE error : 6c(108) No answer driver mirror.

Vrg Maarten

Gebruikersavatar
Zoef007
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:51

Re: Linkerspiegel klapt niet in+ div storingen

Bericht door Zoef007 » 25 nov 2018, 17:33

Nog gelukt Maarten?
De spiegels van de facelift e46 hebben veel dezelfde problemen bij de versie met de lint bekabeling.
Ik kom er nog niet uit, heb nu tijdelijk de witte stekker naar de linker spiegel losgetrokken om de spiegels niet meer rond te laten draaien.

maartenhoksbergen
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2018, 16:37

Re: Linkerspiegel klapt niet in+ div storingen

Bericht door maartenhoksbergen » 25 nov 2018, 19:43

Hallo,
Ik heb de linkerspiegel uit elkaar gehaald, het electromotor van de spiegel losgekoppeld.
Nu werk alles weer goed.
Ik heb de motor nog wel geprobeerd met een externe stroombron, maar reageerde niet.
En volgens mij moet je best veel uitelkaar halen om bij het motortje te komen..
Dus op dit moment geen storing meer. Alleen linkerspiegel klapt nu niet meer automatisch in.
Het lukt mij alleen nog niet om de stoelen te programmeren dat ze vanzelf in de gewenste stand gaan staan als je de auto opend met de afstandsbediening.

Vrg Maarten

Plaats reactie

Terug naar “BMW X3 (E83) Techniek”