Startmotor vervangen

Voor alle technische vragen over de BMW X3
MartinE83
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 apr 2021, 09:30

Startmotor vervangen

Bericht door MartinE83 » 03 mei 2021, 12:26

Hallo allemaal, de startmotor van mijn E83 draait moeilijk rond. Volgens de "kenners" is dit een teken dat deze er binnenkort helemaal de brui aan gaat geven. Ik wil daar niet op wachten. Mijn vraag is: hoeveel tijd mag een garage ongeveer rekenen voor het vervangen van zo'n startmotor? Alvast bedankt voor jullie reactie!

MartinE83
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 apr 2021, 09:30

Re: Startmotor vervangen

Bericht door MartinE83 » 04 mei 2021, 12:28

Ik heb inmiddels begrepen dat 2-3 uur voor uit/inbouw gemiddeld genomen wel voldoende is. Nu de startmotor zelf nog kiezen. Via de garage kunnen ze een exemplaar bieden van ca. € 250,- incl. terwijl ik op Internet een nieuwe Bosch (voor mijn 3.0 si) kan vinden voor de helft...( https://www.auto-onderdelen24.nl/bosch/7282616 )....wat is wijsheid? Iemand ervaring met nieuwe startmotor v.w.b. merk-/type ?

ehombie
Berichten: 1455
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: Startmotor vervangen

Bericht door ehombie » 04 mei 2021, 16:41

Als je de reparatie niet zelf doet. Zorgen dat degene die het doet de juiste diagnose en garanties biedt en het juiste spul inbouwd. De supplier van die garagist leverd immers hem vaak ook enkele garanties

Ga jij onderdelen kopen, ben je mijn inziens zelf verantwoordelijk voor.

De aftermarket scene gericht op particulieren KAN tegengevallen op dit onderdeel. Ik weet overgens niet of alles "nieuw" is bij die sites of als "nieuw gereviseerd". Ik spreek dan hier ook over startmotoren en dynamo's. levertijd van autodoc of onderdelen24 is vaak wel wat langer...

Of de autodocs, winparts, onderdelen24s etc..allemaal uitspoken op dit gebied geen idee. Maar als je garantie gaat claimen...

Wbt MERK...geen idee. Zelfde merk terugplaatsen of OEM gaan en bestellen bij ekris of duitse conculegas van ekris.

Duss..food for thought
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

MartinE83
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 apr 2021, 09:30

Re: Startmotor vervangen

Bericht door MartinE83 » 05 mei 2021, 07:43

@ehombie, ja precies wat je zegt, dat is ook mijn dilemma. Een startmotor vervangen doe je niet elk jaar dus wellicht beter toch die extra euro's uitgeven en dan bij evt. garantieclaim geen problemen hebben maar gewoon terug naar degene die de motor heeft geleverd én geinstalleerd. Ik neem aan dat ik er dan weer 10 jaar tegenaan kan... :duimen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW X3 (E83) Techniek”