Electronica langzaam aan het "sterven"?

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
BMWillem58
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 nov 2015, 22:50
Locatie: Zwaag

Electronica langzaam aan het "sterven"?

Bericht door BMWillem58 » 23 dec 2016, 20:30

Ben sinds vorig jaar trotse bezitter van een wat oudere maar mooie E83 met weinig vlieguren (gekocht met ca.58.000km nu 78.000km en ben er erg tevreden mee handling, comfort, bruikbare ruimte echt super maar ik ben bang dat de electronica in de auto minder betrouwbaar is dan ik verwacht had.
Sinds een half jaar doet het panoramadak het niet meer, resetten heeft geen zin, het gaat nu met schokjes dicht.
Nu hebben we de spiegels die, als je de CV. met de afstand bediening opent naar binnen draaien; als je dan in de auto zit en het knopje van de spiegels in/uitklappen bediend gebeurt er meestal niets na vaak drukken wil het wel eens gebeuren dat ze weer naar buiten draaien heb nu twee keer contactolie in de schakelaar gespoten met lucht maar dit heeft geen effect.
Gezien het aantal kilometers kan dit toch geen "normaal beeld" zijn? kom uit Volvo's met zeer hoge kilometerstanden en daar had je deze ongein nooit mee.
Kortom mijn vraag is: komt dit vaker voor?
Kan iemand mij nog een tip geven om naar te kijken?
Als dit zo doorgaat denk ik dat ik deze mooie fijn rijdende maar onbetrouwbare auto maar weer inruil voor een........

Terug naar “BMW X3 (E83) Audio, navigatie en iDrive”