storingsmelding Beheerst Rijden

Voor alle technische vragen over de BMW X3
33ZLN
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2017, 20:03

storingsmelding Beheerst Rijden

Bericht door 33ZLN » 23 okt 2017, 20:17

Het is nu al de tweede keer dit jaar dat ik de storingsmelding Beheerst rijden krijg. Ik rij standaard in de Eco-pro stand. Ben een zeer rustige rijder. De BMW dealer reset deze melding, maar zou graag willen weten wat er nu precies aan de hand is. De monteur had het over een magnetisch ventiel dat niet goed werkte. Als ik volgende keer weer die melding krijg moet het vervangen worden. Wie kan het mij helder uitleggen hoe het zit?
Groet
Klaas

PJRusch
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 mei 2017, 17:41
Locatie: Uithoorn

Re: storingsmelding Beheerst Rijden

Bericht door PJRusch » 28 okt 2017, 19:37

Hallo,

Zo hebben we wel erg weinig info.
Je vermeld niet het type motor.
En weet je de foumeldings code?
Gezien ze het hebben over een magnetisch ventiel doet me denken aan de EGR klep.
Vooral als je rustig rijd vervuilt deze extra snel.

Groeten,
Peter Jan

33ZLN
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2017, 20:03

Re: storingsmelding Beheerst Rijden

Bericht door 33ZLN » 28 okt 2017, 20:41

Ik rijd een X3 2.0 Xdrive 2.0i benzine 135KW (F25 2013) De problemen met deze melding zijn begonnen rond de KM stand van 100.000.

attila66
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 mar 2016, 21:10

Re: storingsmelding Beheerst Rijden

Bericht door attila66 » 06 nov 2017, 14:23

33ZLN schreef:Het is nu al de tweede keer dit jaar dat ik de storingsmelding Beheerst rijden krijg. Ik rij standaard in de Eco-pro stand. Ben een zeer rustige rijder. De BMW dealer reset deze melding, maar zou graag willen weten wat er nu precies aan de hand is. De monteur had het over een magnetisch ventiel dat niet goed werkte. Als ik volgende keer weer die melding krijg moet het vervangen worden. Wie kan het mij helder uitleggen hoe het zit?
Groet
Klaas
in 1.5 jaar tijd heb ik twee keer deze melding gehad, het gaat om een x3 met de n47 diesel motor, bij de tweede keer had ik auto niet opnieuw gestart, en de volgende ochtend stotterde hij even alvorens het starten maar ging daarna weer als een speer. Bij de eerste keer ff stop start en het was weer goed voor 6 maanden.

ik lees ook hier en daar magnetisch ventiel bij de turbo, heeft iemand een foto hiervan of een onderdeel nummer.
Is dit de EGR? een Collega BMW rijder riep direct EGR :)


Plaats reactie

Terug naar “BMW X3 (F25) Techniek”