BMW ANDROID 10.0 NAVI of???

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
hansberkers
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2021, 15:08

BMW ANDROID 10.0 NAVI of???

Bericht door hansberkers » 02 feb 2021, 22:53

Hi, ik ben nieuw op dit forum dus weet nog niet zo goed hoe eea wwerkt. Ik heb een BMW X3 (F25) 3.5i van januari 2014 aangeschaft. Orginele voor de europese markt gemaakte auto, 40.000 km op de klok. Showroom nieuw. Heerlijke auto. Er zit een business navi in maar de auto heeft geen bluetooth. Ik heb een prijs opgave gekregen om orginele bluetooth in te bouwen. Kost €1.100. Of te upgraden naar professional navi met bluetooth. Kost €2.200. Beide vind ik nogal pittig geprijsd.

Ik heb BMW ANDROID 10.0 NAVI systemen gevonden:
- https://www.caraudiolimburg.nl/webshop/ ... e-f25-f26/. Kost met inbouw €1.100
- https://caraudioexpert.nl/bmw-x3-f25-x4 ... drive-dab/. Kost zonder inbouw €599

Ziet er gelikt uit (vind ik), zie bijgaande foto. Systeem heeft veel mogelijkheden (Android auto, volledig geintegreerd met BMW bestaande systemen, etc.. Mijn BMW dealer raad dergeliljke dingen af. Veel storingen, niet betrouwbaar, enz.

Vragen:
- Heeft iemand ervaring met een dergelijk systeem. Probleemloos? Als er problemen zijn, wat zijn die dan en zijn die op te lossen. Hoe?
- Heeft iemand ervaring met een van boven genoemde bedrijven? Zijn die positief of negatief?
-Zijn er nog andere bedrijven die interessant kunnen zijn voor een dergeliljke inbouw?
-Heeft iemand wellicht een goedkoper adres om orginele bluetooth in te laten bouwen en kan ik dan ook Spotify via mijn telefoon streamen?

Ik zie jullie reacties graag tegemoet. Bij voorbaat dank.
Groeten,
Hans Berkers
Afbeelding
Groeten,
Hans Bekers
BMW X3 (F25) 3.5i X-Drive 2014

Gebruikersavatar
mieske90
BimmerPortal Team
Berichten: 5559
Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
Locatie: Noord-Brabant

Re: BMW ANDROID 10.0 NAVI of???

Bericht door mieske90 » 03 feb 2021, 09:54

Een BMW dealer zal altijd aftermarket spullen afkraken, dit omdat het hun gewoon geld scheelt
Maar de meeste aftermarket systemen zijn wel goed doorontwikkeld dat er weinig problemen mee zijn
Afbeelding
Volgende evenement:


ehombie
Berichten: 1455
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: BMW ANDROID 10.0 NAVI of???

Bericht door ehombie » 03 feb 2021, 12:58

nadeel van deze systemen is wanneer je een audiofiel bent. geluid van deze android systemen werkt veelal OF nog steeds dmv aux. meen ik. Dmw idrive knop enkele seconden in te houden kun je makkelijk switchen tussen bmw en android.

ken de bedrijven niet. maar zie evt filmpjes wat er gedaan wordt...(ik meen plug n play)

afhankeljjk van reacties, op google youtube genoeg info over te vinden.
en ja...het is pitttig als je de "real deal" wilt. de onderdelen zelf zijn gewoon al pittig, nog evt los wat uurtarief is.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

PGranddaddy
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2021, 15:04

Re: BMW ANDROID 10.0 NAVI of???

Bericht door PGranddaddy » 01 mar 2021, 18:47

hallo, kijk eens bij bimmer supplies voor een mmi module, zit in Appelscha
BMW X3 F25 3.5 bj.2013

Plaats reactie

Terug naar “BMW X3 (F25) Audio, navigatie en iDrive”