Toon audio, deel ervaringen of vraag om advies

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Bill_Splate
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2017, 13:51

Toon audio, deel ervaringen of vraag om advies

Bericht door Bill_Splate » 10 mar 2017, 11:37

Bij het afstruinen van de showroom topics, merk ik dat het lastig is om specifiek te zoeken naar audio upgrades. Wellicht kan dit topic dienen als verzameltopic.

Ik ben zelf in de markt voor een nieuwe autoradio voor een E36. Dit wordt hoogstwaarschijnlijk een 1 din radio, aangezien ik de look van climate control en de 11 knops OBC wel authentiek vind. Daarnaast zijn 2 din audio's vaak behoorlijk prijzig. Verder ben ik gecharmeerd van het merk Alpine, waardoor ik niet snel een budget 2 din radio overweeg. Al lijkt het mij weer erg interessant om bv Android Auto te kunnen draaien. Lekker tegenstrijdig ook allemaal.

Zoals gezegd ben ik gecharmeerd van Alpine. Ik vind de klank fijn en verder vind ik de bediening van Alpine fijn. Draaien aan de knop verandert de volume. Druk de volumeknop in en je kan achtereenvolgens treble e.d. aanpassen. Dat zijn zaken die ik vaak aanpas. Bij Pioneer merkte ik dat ik toch wat dieper het menu in moest duiken. Maar deze ervaringen zijn gebaseerd op oudere autoradio's. Wellicht is dat nu helemaal anders.

Wat ik zoek is een radio met 3 pre-outs. Verder moet de bediening eenvoudig zijn. Ik heb geen MFL stuur en deze komt er ook niet in. Integratie met Spotify is fijn. Verder moet er sowieso bluetooth streaming mogelijk zijn. Ook een usb stick aansluiten moet kunnen. Nu zie ik dat veel radio's in het iets duurdere segment ook DAB+ aanbieden. Moet hiervoor de antenne worden vervangen en is dat veel werk? Op zich heb ik een voorkeur voor Alpine, maar ik sta open voor andere merken.

Ik vind het lastig om zelf een goed beeld te vormen. Uit de site van bv Alpine wordt ik niet echt wijzer wat nou de verschillen zijn tussen de specifieke modellen. Verder vind ik het ook lastig om een site te vinden die goede reviews plaats van autoradio's. Snap ik op zich ook wel: veel nieuwe auto's hebben zo'n radio niet nodig. Ik dus wel en jullie aanbevelingen zijn dan ook van harte welkom.

Gebruikersavatar
LtCoolerooney
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27

Re: Toon audio, deel ervaringen of vraag om advies

Bericht door LtCoolerooney » 10 mar 2017, 16:59

Wat een vragen allemaal. Misschien is het handig om contact op te nemen met een speciaalzaak; Autoshop De Tunnel bijvoorbeeld. Zitten in Nijmegen (weet niet of dit in de buurt is voor jou), maar anders kan je ook contact met ze opnemen via facebook of http://www.tunnel.nl. Heb geen ervaring met ze, maar wat er op fb langs komt ziet er allemaal strak uit.

mikespek
Berichten: 489
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:55

Re: Toon audio, deel ervaringen of vraag om advies

Bericht door mikespek » 10 mar 2017, 18:08

Dubbel din past niet zonder in je verwarmingshuis te zagen.

Bij dab+ komt er een extra antenne bij, die je ergens kan verstoppen.

Radio is echt persoonlijke voorkeur

Zou een alpine zoeken die aan je eisen voldoet.
En gewoon audio zaken in lopen en een paar uitproberen ter plaatsen, vind met veel radio's de bediening niet echt makkelijk

PerfektOne

Re: Toon audio, deel ervaringen of vraag om advies

Bericht door PerfektOne » 24 okt 2018, 16:04

Ik heb zelf gekozen voor de Kenwood KMM-BT304. Deze heeft Spotify integratie, is single DIN, 3 pre-outs, Bluetooth, USB. Eventueel verkrijgbaar met DAB ondersteuning en antenne.

Op Amazon.de het voordeligst - scheelt ongeveer 20€ met Nederlandse aanbieders en je kan betalen via iDeal

https://www.amazon.de/gp/product/B076HW ... Asin_Title

Armazia
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 jul 2016, 14:23

Re: Toon audio, deel ervaringen of vraag om advies

Bericht door Armazia » 18 dec 2018, 14:37

Ik heb via Usedproducts een Pioneer Z7000DAB op de kop kunnen tikken voor 250,- Euro. Hier een DAB antenne bij aangeschaft en een Pioneer TS-WX710A subwoofer in de kofferbak gegooid. Subwoofer past helaas net niet lekker tussen de wielen in :bang: .

Op de radio kun je favoriete instellingen bewaren waarmee je dus geluids instellingen snel mee kunt bedienen. Helaas niet één druk op de knop. Ook kun je elke luidspreker afzonderlijk afstellen, of zelfs je gehele installatie zelf in laten stellen met een speciale microfoon die je kunt bestellen.

Uiteindelijk heb ik met deze combi en een paar nieuwe speakers in de achterpanelen een prima geluid weten te creëren. Dit is al bagger in een cabrio, welke ik dus heb..

Jammer dat klapscherm radio's enorm duur zijn, blijft een leuke feature in een oude auto.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Audio en navigatie”