MKIII navi update

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Gebruikersavatar
Dutchie
Berichten: 3481
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:05
Locatie: Helmond
Contacteer:

MKIII navi update

Bericht door Dutchie » 27 jul 2015, 18:06

Vraagje over de BMW navigaties

In de X5 zit een MKIII boordcomputer/navigatie systeem (met 4:3 scherm, geen 16:9). Nou is deze na een reset van de auto in een bepaalde modus gekomen, en staat er op het scherm iets met dat de software geladen moet worden (lijkt alsof de software compleet verdwenen is)

Na meerdere topics gelezen te hebben en filmpjes gekeken te hebben, ben ik bij een onofficiele update V32 (Night mode/MK3 only) uitgekomen.

Het updaten schijnt heel simpel te zijn. auto unlocken, bestuurders deur open (deze moet ook open blijven), kofferbak open, navi CD eruit, firmware CD erin, contact op stand 1 en dan zou de update moeten beginnen (zou ook een minuutje kunnen duren).

Mijn probleem is nu, zodra ik deze cd erin doe, en het contact op stand 1 zet hoor ik dat deze gelezen wordt, maar na 5 seconde poept ie de CD weer uit, keer op keer.

Ik heb een CD+R (die iedereen gebruikt), gebrandt op snelheid x1 (wat iedereen doet) met het programma IMGBURN (wat iedereen gebruikt)

HELP. is er een 'navi guru' die hier meer vanaf weet, mij op het juiste pad kan zetten of kan helpen?


(ben ook bij de BMW dealer geweest, die rekenen één uur (€120,-) voor een werk wat ze zelf zeggen dat een kwartiertje duurt, en kunnen NIET garanderen dat het ook werkt)
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Gebruikersavatar
Yusuf1
Berichten: 256
Lid geworden op: 07 aug 2012, 01:50

Re: MKIII navi update

Bericht door Yusuf1 » 29 jul 2015, 07:25

Ik heb bij mijn 330 ook een keer update gedaan zo idd.

Het is wel belangrijk dat je de juiste cd met programma hebt, dacht dat er ook een key cd oid was, die moest er dan eerst in. Ben alleen ff vergeten hoe het precies zat, was er toen echt een hele zondag +5 cds aan kwijt :emo:

Dus staar je niet blind op 1 type firmware, er staan en talloze online.

De 4:3 scherm kan je trouwens zo omswappen voor een 16:9 dit werkt ongeacht welke versie software je hebt draaien.

Plaats reactie

Terug naar “BMW X5 (E53) Audio en navigatie”