G31 BMW5 touring rollo/afdekscherm/afdekrolscherm reset

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 5 Serie zijn hier te vinden
PowderMike
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2020, 21:51

G31 BMW5 touring rollo/afdekscherm/afdekrolscherm reset

Bericht door PowderMike » 11 mei 2020, 22:54

Helemaal happy met mijn BMW5, behalve met de rollo welke mijn kofferbak afschermt.

Bij het openen van de achterklep of raampje wordt het scherm ook automatisch omhoog geplaatst, echt een mooi systeem.

Indien je iets te veel spullen in je achterbak vervoert, dan kan dit afdekrolscherm/rollo niet geheel naar beneden om alles keurig af te sluiten.

Het scherm komt dan in een "veiligheids" stand te staan.

Geen idee natuurlijk en ik ben al drie keer bij de BMW garage geweest, twee keer in Gouda, konden het de eerste keer niet oplossen. er moest een systeem reset uitgevoerd worden, of ik weer wilde terug komen. Tweede keer, beurt en auto een dag achter gelaten.
Na een paar weken weer hetzelfde euvel... heb het toen maar zo gelaten en heb gewacht tot de volgende beurt, deze maal in Amsterdam, vlak bij mijn werk. Gefixed, maar wel een rekening, deze heb ik niet betaald, auto valt onder garantie (probeerde ze in Gouda ook al).

Vorige week zaterdag wederom het euvel, het scherm blijft op 1/3 in de veiligheids stand hangen. Toch maar eens wat verder gegoogled... en ja hoor, het is heel eenvoudig te verhelpen...

Open je achterklep raampje en rol het scherm helemaal op, zodat er geen druk meer is op de twee pinnetjes welke het scherm op zijn positie houden. Druk dan een paar keer op de sleutel om je auto op slot te zetten, en de pennetjes komen in beweging en het systeem is gereset..... Geen garage welke me dit wist te vertellen..

Credits to the original post: mephistocles

https://g30.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1407200

Solution-

Very simple but took a while to work it out.

With the boot open, pull the boot cover towards you until the stansions slide out of the grooves so that there is no pressure on the moving parts.

Now, with the easy access window open but the rest of the boot closed, hit the remote key close button and the moving parts will retract allowing you to put the boot cover stansions in the grooves again and the system is reset.

If this doesn't work try starting and stopping the engine and opening and closing the boot before the above.

I discovered it on holiday after bringing too much booze back from France. It's actually a proper design feature that the cover will lock with too much pressure so that a) the moving parts don't break b) it's by product is useful in that the cover can hold your stuff in place (although probably not it's primary design)



Doe er je voordeel mee!

Terug naar “BMW 5 Serie (G30 / G31) DIY: Do It Yourself”