Programming for dummies
Re: Programming for dummies
De update naar 4.0 daten files heeft niets geholpen. Denk dat ik het zo maar laat. Heb alles kunnen doen wat ik wilde behalve de Angel Eyes as dagrij verlichting.
@EAZ. Lijkt er op dat je in je voertuiglijst +IPOD hebt staan of zo waar die over hikt. Kan je je optielijst (FA.TRC) naar mij PM'en? Niet posten want je voertuig nummer staat er ook in.
Spreadsheet update.
@EAZ. Lijkt er op dat je in je voertuiglijst +IPOD hebt staan of zo waar die over hikt. Kan je je optielijst (FA.TRC) naar mij PM'en? Niet posten want je voertuig nummer staat er ook in.
Spreadsheet update.
- Kingfisher
- Contacteer:
Tja, BMW_Lover maar tóch moet het mogelijk zijn. Het bedrijf waar Ogerr zijn navi heeft laten upgraden biedt ook de mogelijkheid tot een keuze voor je DRL:
Verder heb ik afgelopen weekend eens de hele .trc van mijn auto doorgenomen en ben op een aantal interessante dingen gestuit. Misschien dat iemand die een INPA kabel heeft en net zo nieuwsgierig is als ik hier nog verder onderzoek naar wil doen. Sommige hieronder genoemde puntjes vond ik gewoon interessant, andere zijn wellicht nog leuke opties om aan te zetten.bavaria-access.de schreef:Freischaltung von Tagfahrlicht (wahlweise über Xenon, gedimmtes Fernlicht, gedimmte Blinker oder AngelEyes)
- Spoiler: Laat zien
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Kijk, had ik ook al even vluchtig gedaan dit weekend. Heb nu alle modules los uitgelezen en per bestand opgeslagen zodat ik weet waar wat zit. Een paar die ik zeker ga proberen:
EQUALIZER
nicht_aktiv
*Ik heb de standaard Stereo en geen Top hifi. Staat bij mij dus ook uit. In de modellen vanaf TOP Hifi krijg je een equalizer in de iDrive waarbij je die dus kunt wijzigen. Ga ik niet testen bij mij.
REGENSCHLIESSEN
aktiv
*Staat bij mij al aan. Binnenkort even het dak open laten staan, auto op slot en dan een kan water over de sensor heen gooien en kijken of er wat gebeurt....
REGENSCHLIESSENTILT
aktiv
*zie hierboven
SPEECH_MF
weiblich
*Zou dat dan mannlich moeten zijn? Ga ik proberen?
GPS_UHR
aktiv
*Zeker handig, altijd de goede tijd. Ga ik testen.
GPS_ON/OFF
nicht_aktiv
*Handig voor als je een auto jat, kunnen ze hem niet traceren met GPS. Ga ik niet testen.
W_FERNSTART
nicht_aktiv
*Denk dat dit alleen zou werken als je een auto met start knop hebt. Ga ik niet testen.
ASP_BORDSTEIN
nicht_aktiv
*Zou ik ook graag willen hebben maar heb de code in geen van de modules die ik wel kan inlezen gevonden helaas....
RINGTONE
ringtone_1
*Ja 1 tot 3. Ga ik wel eens even mee spelen.
NAVI_FUELSTOP_PROPOSAL
aktiv
*Bij mij staat die aktiv en er gebeurt niets, vorige week nog bijna de tank leeg gereden. Denk dat je hiervoor BMW Online moet hebben (wat dus niet werkt in NL)
PICTURE_ALBUM_ARTS
nicht_aktiv
*Kijk, ik heb een USB HDD met hoezen per folder en had al eens online foto's gezien van mensen waar dit werkt. Ga ik zeker uitzoeken!
CDMM_USB_COVER_ART
nicht_aktiv
*zie hierboven
Vond deze ook nog:
NAVI_MECCA_INDICATOR
nicht_aktiv
*Denk dat je Navi dan een pijl naar Mecca toont. Handig voor de moslims onder ons.
ONLINE_BROWSER
nicht_aktiv
*internetten op je scherm???
EQUALIZER
nicht_aktiv
*Ik heb de standaard Stereo en geen Top hifi. Staat bij mij dus ook uit. In de modellen vanaf TOP Hifi krijg je een equalizer in de iDrive waarbij je die dus kunt wijzigen. Ga ik niet testen bij mij.
REGENSCHLIESSEN
aktiv
*Staat bij mij al aan. Binnenkort even het dak open laten staan, auto op slot en dan een kan water over de sensor heen gooien en kijken of er wat gebeurt....
REGENSCHLIESSENTILT
aktiv
*zie hierboven
SPEECH_MF
weiblich
*Zou dat dan mannlich moeten zijn? Ga ik proberen?
GPS_UHR
aktiv
*Zeker handig, altijd de goede tijd. Ga ik testen.
GPS_ON/OFF
nicht_aktiv
*Handig voor als je een auto jat, kunnen ze hem niet traceren met GPS. Ga ik niet testen.
W_FERNSTART
nicht_aktiv
*Denk dat dit alleen zou werken als je een auto met start knop hebt. Ga ik niet testen.
ASP_BORDSTEIN
nicht_aktiv
*Zou ik ook graag willen hebben maar heb de code in geen van de modules die ik wel kan inlezen gevonden helaas....
RINGTONE
ringtone_1
*Ja 1 tot 3. Ga ik wel eens even mee spelen.
NAVI_FUELSTOP_PROPOSAL
aktiv
*Bij mij staat die aktiv en er gebeurt niets, vorige week nog bijna de tank leeg gereden. Denk dat je hiervoor BMW Online moet hebben (wat dus niet werkt in NL)
PICTURE_ALBUM_ARTS
nicht_aktiv
*Kijk, ik heb een USB HDD met hoezen per folder en had al eens online foto's gezien van mensen waar dit werkt. Ga ik zeker uitzoeken!
CDMM_USB_COVER_ART
nicht_aktiv
*zie hierboven
Vond deze ook nog:
NAVI_MECCA_INDICATOR
nicht_aktiv
*Denk dat je Navi dan een pijl naar Mecca toont. Handig voor de moslims onder ons.
ONLINE_BROWSER
nicht_aktiv
*internetten op je scherm???
Haha geweldig, hoe komen ze erop Vast een wens vd arabieren die natuurlijk barsten vh geldNAVI_MECCA_INDICATOR
nicht_aktiv
Petje af trouwens voor de dummy handleiding!
BMW_Lover, kun je me vertellen waar ik het bestand kan vinden? Heb in de (sub)map(pen) NCSEXPER... gezocht en in EDIABAS zonder resultaat.BMW_Lover schreef:Kan je je optielijst (FA.TRC) naar mij PM'en?
Het FA (=VO vehicle orderbestand) staat in je work folder.
Hier staan overigens alle andere bestanden in die zou kunnen aanpassen.
Mischien ten overvloede, maar maak eerst een backup voordat je gaat edit' en.
Hier staan overigens alle andere bestanden in die zou kunnen aanpassen.
Mischien ten overvloede, maar maak eerst een backup voordat je gaat edit' en.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
EAZ,
Dit bestand staat in C:\NCSEXPER\WORK net zoals de FSW_PSW.MAN en FSW_PSW.TRC bestanden. En beide TRC files had je meteen de eerste keer even moeten backuppen. Geen nood, kan altijd nog. Het lijkt er op dat die iets mist of juist te veel heeft in je FA.TRC. Net zoals Ralph meldt, hierin staan alle optie's die in je auto zijn ingebouwd.
Dit bestand staat in C:\NCSEXPER\WORK net zoals de FSW_PSW.MAN en FSW_PSW.TRC bestanden. En beide TRC files had je meteen de eerste keer even moeten backuppen. Geen nood, kan altijd nog. Het lijkt er op dat die iets mist of juist te veel heeft in je FA.TRC. Net zoals Ralph meldt, hierin staan alle optie's die in je auto zijn ingebouwd.
Nee, in de work map staan die bestanden niet. Overigens doet dit zich voor meteen na de installatie dus zeg maar nadat ik op ok heb gedrukt nadat "CAS" is geselecteerd. Ben dus nog niet aan t programmeren toegekomen. Zal zeker backups maken als t moment daar is.
Heb de volgende onderdelen geinstalleerd:
Ediabas 6.4.7
Inpa 5.02
NCSEXPERT 3.0.8
Ik zie nu trouwens dat ik een oudere versie van NCS heb geinstalleerd. Zal eens kijken of ik een nieuwere kan installeren, misschien dat het daar aan ligt.
Heb de volgende onderdelen geinstalleerd:
Ediabas 6.4.7
Inpa 5.02
NCSEXPERT 3.0.8
Ik zie nu trouwens dat ik een oudere versie van NCS heb geinstalleerd. Zal eens kijken of ik een nieuwere kan installeren, misschien dat het daar aan ligt.
Is er iemand een FA (VO) lijst tegengekomen?
Ik wil weten wat de diverse opties betekenen bijv. SA606 is business navigatie.
Ik wil weten wat de diverse opties betekenen bijv. SA606 is business navigatie.
Je bedoelt een lijst als deze?
Die bedoel ik inderdaad
Wat gebeurt als je in VO lijst deze toevoegd:
S907A James Bond edition
Krijg ik extra knoppen om raketten te lanceren?
Wat gebeurt als je in VO lijst deze toevoegd:
S907A James Bond edition
Krijg ik extra knoppen om raketten te lanceren?
Dat of je favoriete Bond girl via de idrive?
Mannen,
Het is mij eindelijk ook gelukt om te programmeren. Viel me wel op dat de ECU's hier en daar verschillen. Zo komt bijvoorbeeldde module KGM bij mij niet voor. Maar goed, de te volgen procedure is duidelijk al ben ik hier en daar nog wel wat huiverig.
Nog bedankt voor de hulp! In de tussentijd maar eens flink zoeken wat er zoal gewijzigd en geactiveerd kan worden
Het is mij eindelijk ook gelukt om te programmeren. Viel me wel op dat de ECU's hier en daar verschillen. Zo komt bijvoorbeeldde module KGM bij mij niet voor. Maar goed, de te volgen procedure is duidelijk al ben ik hier en daar nog wel wat huiverig.
Nog bedankt voor de hulp! In de tussentijd maar eens flink zoeken wat er zoal gewijzigd en geactiveerd kan worden
Ik denk dat als je een CCC hebt van > 2004 je er naar hartelust mee kan programmeren.
Heb je er een van < 2004 dan zijn er problemen (Cabi.err etc) om de CAPLL uit te lezen.
Heb je er een van < 2004 dan zijn er problemen (Cabi.err etc) om de CAPLL uit te lezen.
Okay, die van mij is van juni 2005. Heb 2x een foutmelding gehad tijdens het daadwerkelijke schrijven, maar daarna dezelfde handelingen herhaalt en dan gaat t wel goed.