Programming for dummies
Re: Programming for dummies
Hallo ik kreeg mij BMW 530D uit 2005 vandaag terug na een softwareupdate bij de dealer maar nu werkt mijn mp3 funktie en mijn cd wisselaar niet meer. Bmw zegt die niet te kunnen activeren omdat het niet op het chassienummer als optie staat. Dat is onzin het heeft 7 jaar lang goed gewerkt. Ik kan zelf programmeren uitlezen enz enz alleen is er iemand die mij de codes kan geven die ik aan de optie lijst moet toevoegen en hoe ik dat het beste kan doen. En misschien ook wat ik allemaal moet activeren? Ik werk gewoon met NCS expert.
Ook als wou ik graag mijn trekhaak weer geactiveerd hebben en de lampen die onder mijn buitenspiegels zitten.
Het gaat dus om:
MP3 functie
CD wisselaar
Trekhaak
Led lampjes in de buitenspiegels
Ik hoop dat iemand mij kort even zou willen uitleggen wat ik in welke module moet activeren om deze zaken weer werkend te krijgen. Hoe het programeren werkt is mij allemaal duidelijk ik wil alleen graag zeker weten dat ik de goede dingen activeer of toevoeg. Alvast bedankt
Ook als wou ik graag mijn trekhaak weer geactiveerd hebben en de lampen die onder mijn buitenspiegels zitten.
Het gaat dus om:
MP3 functie
CD wisselaar
Trekhaak
Led lampjes in de buitenspiegels
Ik hoop dat iemand mij kort even zou willen uitleggen wat ik in welke module moet activeren om deze zaken weer werkend te krijgen. Hoe het programeren werkt is mij allemaal duidelijk ik wil alleen graag zeker weten dat ik de goede dingen activeer of toevoeg. Alvast bedankt
Hoi
Voor cd wisselaar
In FA $672 en in CAPPL of MASK CDC aktiv
Voor mp3
In FA +KMP3 en in Cappl of MASK
MP3_CCC
full
Voor rest weet ik morgen of vrijdag.
Meer info via PM.
Voor cd wisselaar
In FA $672 en in CAPPL of MASK CDC aktiv
Voor mp3
In FA +KMP3 en in Cappl of MASK
MP3_CCC
full
Voor rest weet ik morgen of vrijdag.
Meer info via PM.
Laatst gewijzigd door Rene08 op 26 aug 2012, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Okee dankje hier heb ik in ieder geval al iets aan! Alleen nu heb ik mijn NCS expert geupdate naar de versie 3.1.0 want ik werkte nog met de oudere versie en kom niet in de CAPPL komen en nog wat andere stuurkastjes waar ik niet in kwam. Maar nu heb ik de volgende melding met de update versie....als ik baureihe e60 selecteer geeft hij aan: Fehler baureihe iemand enig idee hoe dit komt?? Ook als ik naar de work map ga en kijk in de FA zonder dat ik mijn auto aan de laptop heb staat er standaard al een FA van een E65 in met een voor mij onbekent chassie nummer dus ik denk dat de versie die ik heb gedownload van NCS niet helemaal juist is. Heeft iemand ook misschien enig idee waar ik de juiste en goede versie kan downloaden? Alvast bedankt!!
@Lucien530 check mijn postst een aantal terug
Bedankt voor het plaatsen van die links Mistafa...die had ik idd gedownload maar krijg nog steeds de melding baureihe fehler. Moet ik de e60 daten die ik gedwonload heb in de v45 daten ergens naar een map van ncs copieren misschien?
Van sp daten e60 gedownload.
In ncs DATEN moet niewe map maken en kopieren daar Sp daten van gedownload.
Van sg dat gedownload kopieren naar ncs sg dat
Van ECU gedownload naar EDIABAS/ECU.
Klaar.
In ncs DATEN moet niewe map maken en kopieren daar Sp daten van gedownload.
Van sg dat gedownload kopieren naar ncs sg dat
Van ECU gedownload naar EDIABAS/ECU.
Klaar.
Laatst gewijzigd door Rene08 op 26 aug 2012, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Thnx gk5 ik heb dit allemaal gedaan maar hij geeft nog steeds baureihe fehlerhaft aan. Het is net of hij niet ziet dat hij aan de auto zit. Als ik de laptop niet aansluit en ik open ncs en ga op F1 en dan F3 en dan e60 geeft hij ook baureihe fehlerhaft aan. Ik kan gewoon uitlezen dis en inpa werken gewoon en ik kon altijd programmeren met ncs tot ik er een nieuwe versie op heb gezet haha! Misschien nog andere dingen die ik zou kunnen controleren of iets wat ik misschien niet goed heb gedaan?
Het is allemaal al gelukt! Ik heb nu ook direct een mdrive menu aangezet en knipperlichten en navi over me head up laten lopen! Echt ideaal!! Ook doet me mp3 en cd wisselaar het weer!
Laatst gewijzigd door Rene08 op 26 aug 2012, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Goed werk! Heerlijke thread is dit toch
Lucien, nu vraag je op een gegeven moment of iemand een idee/oplossing heeft voor "jouw" probleem met NCS waarom vertel je er dan niet bij hoe jij dit opgelost hebt. Is misschien wel handig voor andere mensen met ditzelfde probleem. Komt zo namelijk een beetje egoïstisch over vind je niet?
Verder bedoel ik er niks mee, ik heb alleen een hekel aan incomplete informatie.
Verder bedoel ik er niks mee, ik heb alleen een hekel aan incomplete informatie.
After All It's Only A Weed That Turns To A Flower In Your Mind
Dess...ja misschien niet helemaal duidelijk van mij idd maar ik heb gewoon gedaan wat "gk5" me heeft uitgelegd alleen deed had ik zelf een foutje gemaakt met het toevoegen van de sp daten. Ik had geen map gemaakt voor e60. Ik heb ncs nog een keer opnieuw geinstalleerd en toen gedaan wat gk5 vertelde en nu werkt het en kan ik ook cappl en de rest van de stuurkasten uitlezen....wat met de oude versie niet kon
Ik probeer nu al drie dagen de stappen te volgen zodat ik de lijst aan kan passen met ncs. Helaas lukt het mij niet. Ik krijg elke keer als ncs de FA uit wil lezen een foutmelding. Namelijk:
Feature invalid 628. Nu komt het: deze optie komt niet eens voor in de een van de nieuwste daten file (E60 v46). Het zal iets van de telefoon zijn.
Inpa leest wel goed uit. Krijg trouwens via dis en sss ook geen goed resultaat (impaired nog wat).
Wat denken jullie naar de dealer voor een update en dan hopen dat deze foutmelding weggaat. De auto is van 2004, wil er trouwens sowieso nog heen om navigatie in nederlands om te laten zetten.
Feature invalid 628. Nu komt het: deze optie komt niet eens voor in de een van de nieuwste daten file (E60 v46). Het zal iets van de telefoon zijn.
Inpa leest wel goed uit. Krijg trouwens via dis en sss ook geen goed resultaat (impaired nog wat).
Wat denken jullie naar de dealer voor een update en dan hopen dat deze foutmelding weggaat. De auto is van 2004, wil er trouwens sowieso nog heen om navigatie in nederlands om te laten zetten.
Hallo jongens allereerst bedankt BMW lover voor de goede uitleg! Ik ben een heel eind gekomen.
Eerst die USB to serial converter aan de praat krijgen (blauwe connector + DVD's op ebay gekocht).
De installatie van Ediabas was wel een crime, uiteindelijk Win7 32 bit geinstalleerd om NCS aan de praat te krijgen. Maar toen helaas nog geen verbinding met de auto. Hierop de update Ediabas geinstalleerd onder XP compatible mode en toen wilde het wel! Daarna wat uitvogelen aan de hand van de uitleg van BMW lover en toen wat dingetjes kunnen coderen echt supervet!!
Waarvoor is alleen dat coapiReadSgGetFswPsw commando? Ik gebruik dit niet en dat levert ook geen problemen op.
Wat ik nu alleen nog niet snap is hoe FA waarden te coderen. Ik snap wel hoe je de string kan toevoegen in de optie lijst (FA eingeben) maar hoe codeer je dit vervolgens?
Tot nu toe gecodeerd
- buitenspiegels via afstandsbediening dicht/openklappen (vet!!)
- digitale snelheidsmeter
- US-DRL op 26%
- taal Idrive Spaans toegevoegd en geactiveerd (frans verwijderd er gaan max 3 talen in)
- oliepeil meter toegevoegd in Idrive
- toon bij ont+vergrendelen Idrive (is alleen erg zacht moet nog harder coderen)
- AC niet op actief bij klima op auto
- weergave ventilatorstand bij klima op auto
Wat nog moet / niet gelukt
- MP3 vrijschakelen
- AM band skippen
- lichtsensor gevoeligheid menupunt instellen
- geluid bij ont+vergrendelen harder maken + alarm op US zetten
- brake force display veranderen
Hans
Eerst die USB to serial converter aan de praat krijgen (blauwe connector + DVD's op ebay gekocht).
De installatie van Ediabas was wel een crime, uiteindelijk Win7 32 bit geinstalleerd om NCS aan de praat te krijgen. Maar toen helaas nog geen verbinding met de auto. Hierop de update Ediabas geinstalleerd onder XP compatible mode en toen wilde het wel! Daarna wat uitvogelen aan de hand van de uitleg van BMW lover en toen wat dingetjes kunnen coderen echt supervet!!
Waarvoor is alleen dat coapiReadSgGetFswPsw commando? Ik gebruik dit niet en dat levert ook geen problemen op.
Wat ik nu alleen nog niet snap is hoe FA waarden te coderen. Ik snap wel hoe je de string kan toevoegen in de optie lijst (FA eingeben) maar hoe codeer je dit vervolgens?
Tot nu toe gecodeerd
- buitenspiegels via afstandsbediening dicht/openklappen (vet!!)
- digitale snelheidsmeter
- US-DRL op 26%
- taal Idrive Spaans toegevoegd en geactiveerd (frans verwijderd er gaan max 3 talen in)
- oliepeil meter toegevoegd in Idrive
- toon bij ont+vergrendelen Idrive (is alleen erg zacht moet nog harder coderen)
- AC niet op actief bij klima op auto
- weergave ventilatorstand bij klima op auto
Wat nog moet / niet gelukt
- MP3 vrijschakelen
- AM band skippen
- lichtsensor gevoeligheid menupunt instellen
- geluid bij ont+vergrendelen harder maken + alarm op US zetten
- brake force display veranderen
Hans
F10 N57N
Sorry voor de late reactie maar hier is die dan:
Programmeer je dan wel echt iets? De functie coapiReadSgGetFswPsw gebruik je om de FSW_PSW.MAN file die je net hebt gewijzigd weer in te lezen voor het programmeren.Lowkey schreef:Waarvoor is alleen dat coapiReadSgGetFswPsw commando? Ik gebruik dit niet en dat levert ook geen problemen op.
Lees dit maar eens door.Lowkey schreef:Wat ik nu alleen nog niet snap is hoe FA waarden te coderen. Ik snap wel hoe je de string kan toevoegen in de optie lijst (FA eingeben) maar hoe codeer je dit vervolgens?