Programming for dummies
Re: Programming for dummies
Ogerr, als ik in mijn optielijst kijk zie ik:
S644A Preparation f mobile phone w Bluetooth
Ik heb in de optielijst post geen optielijst van jou gezein dus kon niet checked, maar je kan eens je optielijst opvragen en kijken of de 644 er bij jou ook in zit of niet....
S644A Preparation f mobile phone w Bluetooth
Ik heb in de optielijst post geen optielijst van jou gezein dus kon niet checked, maar je kan eens je optielijst opvragen en kijken of de 644 er bij jou ook in zit of niet....
Even een kort vraagje: kan je met die software ook een reset uitvoeren na afloop van uitgevoerd onderhoud?
Of heb je daar een aparte 'reset-tool' voor nodig?
Of heb je daar een aparte 'reset-tool' voor nodig?
resetten kan je handmatig doen, genoeg tutorials te vinden via google. zelf nog gedaan, nadat remmen plus olie waren vervangen
Aha,oke, ik dacht dat je bij de E60/61 altijd met zo'n OBD apparaatje aan de slag moest, maar niet dus.Ogerr530 schreef:resetten kan je handmatig doen, genoeg tutorials te vinden via google. zelf nog gedaan, nadat remmen plus olie waren vervangen
Ik ga even googlen dan en bedankt voor de tip,
ik was gister te lui excuus, maar hiermee heb ik het toen mee gedaan
http://answers.yahoo.com/question/index ... 536AAwbcoy
contact aan, reset knopje vasthouden voor ong 10 sec totdat je een mooi icoon op je display krijgt en je kan aan de slag
http://answers.yahoo.com/question/index ... 536AAwbcoy
contact aan, reset knopje vasthouden voor ong 10 sec totdat je een mooi icoon op je display krijgt en je kan aan de slag
Thanks! Die link had ik inmiddels zelf ook al gevonden en zelfs nog een toelichtend youtube filmpje:
Simpel klusje, alleen je moet het net even weten.
Simpel klusje, alleen je moet het net even weten.
Hoi BMW-Lover,
Wellicht kan ik hiermee mijn probleem vwb de cabriokap oplossen.
Zie onderstaand bericht.
http://www.bimmerportal.nl/e81-e82-e87- ... 19784.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Denk je dat ik dit hiermee kan programmeren?
Gr,
TTMax
Wellicht kan ik hiermee mijn probleem vwb de cabriokap oplossen.
Zie onderstaand bericht.
http://www.bimmerportal.nl/e81-e82-e87- ... 19784.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Denk je dat ik dit hiermee kan programmeren?
Gr,
TTMax
Ja als die omlaag kan en je ramen ook dan moet dat ook andersom kunnen. Ik ga zoeken voor je.....
Wie weet hoe je evt. zelf de service intervallen kunt overschrijven met andere km.standen ?Ogerr530 schreef:ik was gister te lui excuus, maar hiermee heb ik het toen mee gedaan
http://answers.yahoo.com/question/index" onclick="window.open(this.href);return false; ... 536AAwbcoy
Mijn garage zou alleen de remvloeistof melding resetten, maar heeft gelijk alles gereset zodat alles nu op de maximale service periode staat, terwijl ik weet dat bijv. het roetfilter nog zo'n 30.000 km te gaan heeft (service menu toont nu 200.000 km).
Ik weet de originele intervallen nog wel uit mijn hoofd, maar de vraag is - hoe komen ze in de boordcomputer ?
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Super! Zou ik erg in mijn nopjes zijn!
Ik zag dat het mogelijk is om bij regen automatisch het elec schuifdak te laten sluiten. Zou ook super zijn indien dit ook met de cabriokap zou kunnen!
Alvast bedankt!
Ik zag dat het mogelijk is om bij regen automatisch het elec schuifdak te laten sluiten. Zou ook super zijn indien dit ook met de cabriokap zou kunnen!
Alvast bedankt!
Kan iemand mij helpen met onderstaande afbeelding.
Ik heb een BMW E60 waar de CCC module twee weken terug van is overleden, nu zit een andere in.
Alleen komt niet alles overeen met de oude, bv. geen motoroliepeil in nieuwe module.
Er is een software update nodig, alleen krijgen we steeds de volgende melding.
Alvast bedankt.
Ik heb een BMW E60 waar de CCC module twee weken terug van is overleden, nu zit een andere in.
Alleen komt niet alles overeen met de oude, bv. geen motoroliepeil in nieuwe module.
Er is een software update nodig, alleen krijgen we steeds de volgende melding.
Alvast bedankt.
TTmax, niet goed gekeken wat voor model je had en ik heb tot nu toe alleen met de E60/E61 (zonder Cabrio ) gewerkt. Maar ik zou bijna zeggen dat als de ramens het automatisch doen dit dan ook voor de Cabrio kap zou moeten werken. Aangezien die bij jou het wel doet als die open gaat heb je dit waarschijnlijk in ieder geval aan staan:
KOMFORTOEFFNUNG
aktiv
KOMFORTOEFFNUNG_FB
aktiv
Nu moet je dus nagaan of het sluiten ook aktiv is:
KOMFORTSCHLIESSUNG
aktiv
KOMFORTSCHLIESSUNG_FB
aktiv
Ik heb dan ook nog in mijn code's dit staan:
KOMFORTSCHLIESSUNG_PA
nicht_aktiv
dit zou betekeken dat mijn Panorama dak dus niet met de sleutel dicht zou kunnen, maar dat is wel zo. Beetje vreemd. Lees dus eerst eens je auto uit als je dat kan om te kijken hoe de bovenste 4 regels staan. Volgens mij moet dat genoeg zijn.
Wat betreft:
REGENSCHLIESSEN aktiv
REGENSCHLIESSENTILT aktiv
Volgens mij geld dit dan ook voor een Cabrio kap omdat mijn Panorama dak ook nergens appart vernoemd is en het toch werkt. (denk ik want heb dit eigenlijk nooit getest. Als ik zie dat het gaat regenen doe ik zelf alles dicht. Weet trouwens ook niet of met een Cabrio dak dat uberhaupt werkt als je rijd en het gaat regenen. Moet je niet eerst stil staan om het dak te bedienen?)
@Elvis: is die nieuw CCC wel opnieuw ingeleerd? Denk het gezien de melding niet. En wellicht moet je dan toch een software upgrade bij de BMW dealer kopen....
KOMFORTOEFFNUNG
aktiv
KOMFORTOEFFNUNG_FB
aktiv
Nu moet je dus nagaan of het sluiten ook aktiv is:
KOMFORTSCHLIESSUNG
aktiv
KOMFORTSCHLIESSUNG_FB
aktiv
Ik heb dan ook nog in mijn code's dit staan:
KOMFORTSCHLIESSUNG_PA
nicht_aktiv
dit zou betekeken dat mijn Panorama dak dus niet met de sleutel dicht zou kunnen, maar dat is wel zo. Beetje vreemd. Lees dus eerst eens je auto uit als je dat kan om te kijken hoe de bovenste 4 regels staan. Volgens mij moet dat genoeg zijn.
Wat betreft:
REGENSCHLIESSEN aktiv
REGENSCHLIESSENTILT aktiv
Volgens mij geld dit dan ook voor een Cabrio kap omdat mijn Panorama dak ook nergens appart vernoemd is en het toch werkt. (denk ik want heb dit eigenlijk nooit getest. Als ik zie dat het gaat regenen doe ik zelf alles dicht. Weet trouwens ook niet of met een Cabrio dak dat uberhaupt werkt als je rijd en het gaat regenen. Moet je niet eerst stil staan om het dak te bedienen?)
@Elvis: is die nieuw CCC wel opnieuw ingeleerd? Denk het gezien de melding niet. En wellicht moet je dan toch een software upgrade bij de BMW dealer kopen....
Laatst gewijzigd door BMW_Lover op 10 jun 2011, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, de ccc module komt uit een touring.
Daarom wilden wij de software update.
Bedankt voor de tip.
Daarom wilden wij de software update.
Bedankt voor de tip.
Hoi BMW_Lover,
Thanks dat je dit ff voor mij hebt willen uitzoeken. Ik heb (nog) geen kabel met software om de boel te programmeren.
Welke kabel zou ik nu het best kunnen aanschaffen? Heb je eventueel een linkje op ebay/internet?
Als ik zover ben, dan zal ik een update plaatsen.
Gr,
TTMax
Thanks dat je dit ff voor mij hebt willen uitzoeken. Ik heb (nog) geen kabel met software om de boel te programmeren.
Welke kabel zou ik nu het best kunnen aanschaffen? Heb je eventueel een linkje op ebay/internet?
Als ik zover ben, dan zal ik een update plaatsen.
Gr,
TTMax
Staat nu niets op ebay maar zoeken naar odb2. Kijk wel of je laptop een rs232 aansluiting heeft als je die koopt en anders moet je voor de usb versie zoeken.