Diagnose systemen (nieuw forum)
Re: Diagnose systemen (nieuw forum)
Weet ook toevallig iemand waar zo'n kabel te krijgen is, waar je de auto mee aan je laptop kunt hangen bijvoorbeeld.
ebay dude, moet je zoeken naar obd kabel
Laatst gewijzigd door Gast op 24 mar 2012, 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Ik heb wel ervaring met NCS expert icm een E39 touring. Als je je goed verdiept in het programma kan je er leuke dingen mee doen. Ik heb zelf verschillende functies vrij gerpogrammeerd en nieuw ingesteld. Bijvoorbeeld, automatisch vergrendelen van de deuren bij wegrijden, knipperlichten aan bij ver -en ontgrendelen, km/l in bc ipv l/100km, piepen bij vergrendelen, panic mode alarm, etc etc.
Let er wel op dat je de handleiding van NCS expert goed doorleest, deze is op verschillende fora te vinden.
Let er wel op dat je de handleiding van NCS expert goed doorleest, deze is op verschillende fora te vinden.
Kun je via dit soort dingen je ramen automatisch laten sluiten bij vergrendelen?
Was op mijn E34 namelijk standaard het geval.
Was op mijn E34 namelijk standaard het geval.
Als het goed is kan dat nu al, als je ramen open staan en je drukt de vergrendel knop een paar seconden in, dan sluiten je ramen.
Dat bedoel ik, is dus niet automatisch.JJO schreef:Als het goed is kan dat nu al, als je ramen open staan en je drukt de vergrendel knop een paar seconden in, dan sluiten je ramen.
- Marcel RSD
Of je deuren weer automatisch laten vergrendelen als je de deur niet binnen 2 minuten opendoet na ontgrendelen. Deze vind ik nu handig.
Gisteren nog waarschuwing vergeten sleutel aangezet
en meteen weer afgezet.
Gong begon al als je de deur opendeed en de sleutel in stand 1 stond. Dus dat zou inhouden geen radio meer aan met de deur open bij bijvoorbeeld auto wassen.
Gisteren nog waarschuwing vergeten sleutel aangezet
en meteen weer afgezet.
Gong begon al als je de deur opendeed en de sleutel in stand 1 stond. Dus dat zou inhouden geen radio meer aan met de deur open bij bijvoorbeeld auto wassen.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Mods:
- Evolve IATS relocate
Dit topic loopt niet erg, maar ik zou die software en zo'n kabel wel willen. Is daar cheapo aan te komen?
Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt citeren
Bedoel je inpa? en de obd2 kabel?Moderatoropmerking Darudevampire
Er is een gast op mp, die het verkoopt voor 60 euro.
op ebay staan ze ook voor veel minder.
- Marcel RSD
Zorg wel dat je een kabel neemt die ook D-can aankan. Dan kun je auto's na 2004 ook nog uitlezen. Met INPA en DIS kan ik je wel helpen.
En hier het walhalla mbt diagnose systeemen, hier kun je je hart ophalen:
http://forums.bimmerforums.com/forum/fo ... .php?f=233" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb zelf deze kabel (de eerste die nu € 35 is), ik zou nu voor de derde gaan.
http://www.doitauto.de/de/BMW-Diagnose. ... 61ad1740ba" onclick="window.open(this.href);return false;
Of deze op eBay
http://www.ebay.de/itm/BMW-Ediabas-Inpa ... 4aab1f40ec" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr,
Marcel
En hier het walhalla mbt diagnose systeemen, hier kun je je hart ophalen:
http://forums.bimmerforums.com/forum/fo ... .php?f=233" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb zelf deze kabel (de eerste die nu € 35 is), ik zou nu voor de derde gaan.
http://www.doitauto.de/de/BMW-Diagnose. ... 61ad1740ba" onclick="window.open(this.href);return false;
Of deze op eBay
http://www.ebay.de/itm/BMW-Ediabas-Inpa ... 4aab1f40ec" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr,
Marcel
Showroom:
Mods:
- Evolve IATS relocate
Mods:
- Evolve IATS relocate
Ik zie daar rechthoekige stekers, maar bij mij moet 'ie in de ronde toch?
- Marcel RSD
Je hebt de 16 pins (OBDII) en de 20 pins (OBDI). Er is een verloopkabel die je erop kunt zetten om van 16 naar 20 pins te gaan. Ik heb er hier ook 1 liggen. Deze kun je er meestal bij meebestellen.
Tot 1998 was het OBDI, van 1998-2001 was het gecombineerd. DME via OBDII, de rest via OBDI. Daarna is het allemaal OBDII geworden. Tegenwoordig gaat het geloof ik via glasvezel ?
Tot 1998 was het OBDI, van 1998-2001 was het gecombineerd. DME via OBDII, de rest via OBDI. Daarna is het allemaal OBDII geworden. Tegenwoordig gaat het geloof ik via glasvezel ?
Showroom:
Mods:
- Evolve IATS relocate
Mods:
- Evolve IATS relocate
Ok, thanks.
Al met al blijft 't toch nog een kostbaar grapje voor die enkele maal uitlezen.
Al met al blijft 't toch nog een kostbaar grapje voor die enkele maal uitlezen.
- Marcel RSD
Ligt eraan. Als de dealer € 35 vraagt en alleen op afspraak, dan heb je hem er na 3 x al uit. Ook kun je zelf wat opties uitproberen, zonder dat je de dealer daarvoor nodig hebt.
En wat als je storingen hebt ? Je weet dan zelf wat het is en kun je wat info inwinnen mbt kosten en onderdelen.
Ik heb mijn kabel nu 4 jaar en gebruik hem 1 x per maand voor een algehele diagnose. Dus voor mij zeker geen overbodige luxe. Maar een ieder moet het voor zichzelf weten natuurlijk.
En wat als je storingen hebt ? Je weet dan zelf wat het is en kun je wat info inwinnen mbt kosten en onderdelen.
Ik heb mijn kabel nu 4 jaar en gebruik hem 1 x per maand voor een algehele diagnose. Dus voor mij zeker geen overbodige luxe. Maar een ieder moet het voor zichzelf weten natuurlijk.
Showroom:
Mods:
- Evolve IATS relocate
Mods:
- Evolve IATS relocate
@ Marcel RSD
Ik ben in het bezit van Carsoft diagnose software, maar wil wel eens wat anders proberen.
Heb jij een aanrader voor een goed uitlees programma?
Mvg
Marcel
Ik ben in het bezit van Carsoft diagnose software, maar wil wel eens wat anders proberen.
Heb jij een aanrader voor een goed uitlees programma?
Mvg
Marcel