Richard, dan adviseer ik jou de turtle wax dat is een hele pak met inhoud om koplamp te herstellen.
We hebben het laats bij een kennis gedaan en resultaat was super.
Het is heel simpel gewoon koplamp unit verwijderen goed met waterproof schuren eerst op 1200 dan 1500, 2000 en na met 2500
Vervolgens goed ontvetten en met 2 componenten blankelak afblazen.
Wax is inderdaad een tijdelijke verbloeming en aangezien onze autotjes allemaal de lampjes sproeien met het zelfde spul waarmee we dooie vliegebrut willen verwijderen is die wax laag er zo af.
Ik heb een kit liggen om koplampen te herstellen maar durf er nog niet aan beginnen.
Gisteren een gesprek gehad met Bayer die de PolyCarbonaat leveren voor de koplampen.
Hij wist me te vertellen dat de coating die op de koplampen aangebracht word is voor 2 redenen, namelijk voor krassen (zonder dit worden de lampen sneller dof) en voor UV stralen welke de koplampen vergelen.
Zodra je gaat schuren verwijder je deze zeer dunne laag en zal je koplamp sneller dof worden en vergelen onder invloed van de zon.
Ik heb de Kit van Marly, die bestaat uit 2 delen Renovator en Finish&Protection . Maar twijfel of dit hetzelfde effect heeft als de laag die ze aanbrengen in het fabriek.
Maar het zal in elk geval beter zijn dan een gewone Wax aanbrengen.
Welke Monello heb jij gebruikt? De Inizio, Mezzo of finale en met welke pad?
En op welke stand heb je je DAP(900 volgens mij) gezet?
Ben in ieder geval zelf ook van plan om de koplampen te herstellen (zijn echt dof nu).
Iemand in de tussentijd trouwens al een oplossing gevonden voor het aanbrengen van de beschermlaag?