Hallo jongens allereerst bedankt BMW lover voor de goede uitleg! Ik ben een heel eind gekomen.
Eerst die USB to serial converter aan de praat krijgen (blauwe connector + DVD's op ebay gekocht).
De installatie van Ediabas was wel een crime, uiteindelijk Win7 32 bit geinstalleerd om NCS aan de praat te krijgen. Maar toen helaas nog geen verbinding met de auto. Hierop de update Ediabas geinstalleerd onder XP compatible mode en toen wilde het wel! Daarna wat uitvogelen aan de hand van de uitleg van BMW lover en toen wat dingetjes kunnen coderen echt supervet!!
Waarvoor is alleen dat coapiReadSgGetFswPsw commando? Ik gebruik dit niet en dat levert ook geen problemen op.
Wat ik nu alleen nog niet snap is hoe FA waarden te coderen. Ik snap wel hoe je de string kan toevoegen in de optie lijst (FA eingeben) maar hoe codeer je dit vervolgens?
Tot nu toe gecodeerd
- buitenspiegels via afstandsbediening dicht/openklappen (vet!!)
- digitale snelheidsmeter
- US-DRL op 26%
- taal Idrive Spaans toegevoegd en geactiveerd (frans verwijderd er gaan max 3 talen in)
- oliepeil meter toegevoegd in Idrive
- toon bij ont+vergrendelen Idrive (is alleen erg zacht moet nog harder coderen)
- AC niet op actief bij klima op auto
- weergave ventilatorstand bij klima op auto
Wat nog moet / niet gelukt
- MP3 vrijschakelen
- AM band skippen
- lichtsensor gevoeligheid menupunt instellen
- geluid bij ont+vergrendelen harder maken + alarm op US zetten
- brake force display veranderen
Hans