Swirl Flaps vervangen

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 5 Serie zijn hier te vinden
Gebruikersavatar
lekkerwijf1
Berichten: 1217
Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
Locatie: Ommen

Re: vlinderkleppen diesel

Bericht door lekkerwijf1 » 29 mar 2012, 20:18

Halllo ron,
T´kan van alles zijn dat is lastig te bepalen.
Lijkt wel iets van een verkeerde montage van het spruitstuk of iets dergelijks, lijkt me iets van valse lucht.
De motor probeert dan steeds meer brandstof in te spuiten om de verbranding optimaal te krijgen.

Bmw 525 Berline
Berichten: 630
Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56

Re: vlinderkleppen diesel

Bericht door Bmw 525 Berline » 29 mar 2012, 20:21

Ai... het heeft toch risico's precies.. dacht het wel hoor!!!! Zou ik de mijne wel laten wegnemen??? *twijfel twijfel*

Gebruikersavatar
lekkerwijf1
Berichten: 1217
Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
Locatie: Ommen

Re: vlinderkleppen diesel

Bericht door lekkerwijf1 » 29 mar 2012, 20:48

Gewoon verwijderen berline.
Of je wil een risico gaan lopen dat je straks 3 roojen of meer kwijt bent.
Ik heb niks geen problemen met brandstofverbruik gehad toen ik mn swirls heb verwijderd en ook ging de motor niet anders lopen.

Bmw 525 Berline
Berichten: 630
Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56

Re: vlinderkleppen diesel

Bericht door Bmw 525 Berline » 29 mar 2012, 20:56

jurgen667 schreef:bij mij is er een afgebroken.......... :popcorn:

verwijderen die dingen :ja:
En? Hoe heb je daarna opgelost makker? :W
lekkerwijf1 schreef:Gewoon verwijderen berline.
Of je wil een risico gaan lopen dat je straks 3 roojen of meer kwijt bent.
Ik heb niks geen problemen met brandstofverbruik gehad toen ik mn swirls heb verwijderd en ook ging de motor niet anders lopen.
Kijk "lekkerwijf",snap eig niet waarom je die naam gepakt hebt want ga er toch vanuit dat je GEEN lekkerwijfke bent hé???,ma goed.. als het zover moet komen bij mij dat motor kapot is gooi ik de auto weg hoor... of denk je dat ik een nieuwe motor ga inzetten? dat zal ook wel paar duizend euro's kosten he?

Of kunnen ze dat maken zonder een nieuwe motor in moet?

Gebruikersavatar
lekkerwijf1
Berichten: 1217
Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
Locatie: Ommen

Re: vlinderkleppen diesel

Bericht door lekkerwijf1 » 29 mar 2012, 20:59

Ik ben geen lekkerwijf nee maar ik gebruik die naam wel op meerdere fora dusja als ik 20 verschillende namen overal heb is onthouden ook lastig.
Tjah auto weggooien kun je doen maar dat levert helemaal niks op
Voor dat geld heb je een revisie afhankelijke van de schade inwendig en nog geen ééns een nieuwe motor.
Ag je moet het ook zelf weten of je het gaat doen of niet, tis vaker gemeld dat ze eruit moeten.
Ik heb ze in ieder geval wel gezien bij de bmw specialist. waarvan de kleppen afgeknapt waren en dat zijn dure klusjes.
Laatst gewijzigd door lekkerwijf1 op 29 mar 2012, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Bmw 525 Berline
Berichten: 630
Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56

Re: vlinderkleppen diesel

Bericht door Bmw 525 Berline » 29 mar 2012, 21:13

lekkerwijf1 schreef:Ik ben geen lekkerwijf nee maar ik gebruik die naam wel op meerdere fora dusja als ik 20 verschillende namen overal heb is onthouden ook lastig.
Tjah auto weggooien kun je doen maar dat levert helemaal niks op
Voor dat geld heb je een revisie afhankelijke van de schade inwendig en nog geen ééns een nieuwe motor.
Ag je moet het ook zelf weten of je het gaat doen of niet, tis vaker gemeld dat ze eruit moeten.
Ik heb ze in ieder geval wel gezien bij de bmw specialist. waarvan de kleppen afgeknapt waren en dat zijn dure klusjes.
ok man dus het is beetje je "bijnaam" op meerdere fora? :) Ps:mss heb je wel een "lekkerwijf" als vriendin??? :tong: :rolf:
On topic: nee man ga het toch doen hoor.. maar eerlijk gezegd moet ik er(tegen mijn zin)toch nog even op wachten want heb al genoeg betaald deze tijd.. :whistle: Zodra het kan ga ik het laten doen hoor.. en ik ga ook eens de schakelbak laten controleren of die ergens wat olielekker vertoont.. als het zo is ga ik dan de olie laten wisselen met nieuwe carter enzo.. (yep yep.. de euro'tjes vliegen de deur uit als niks... :whistle: ).
jurgen667 schreef:Andere motor in, bij mij was het cyl 4. Piston stuk, 4 kleppen stuk, kras in de cylinderwand.......

daar wordt je niet vrolijk van -_-
Ai man.. krijg het al aan men hart!!!!! Zal het toch maar laten doen!

Maar heb jij een tweedehands motor kunnen vinden ofwa?

Bmw 525 Berline
Berichten: 630
Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56

Re: vlinderkleppen diesel

Bericht door Bmw 525 Berline » 29 mar 2012, 21:45

Man man man.. ocharme gij man!!!! Dat zijn toch geen goedkope grapjes he!!!!!???? Kom op zeg!!!!! Word echt s tijd dat bmw in duitsland gaat "slimmer" worden.......

Gebruikersavatar
fredjuhhh
Berichten: 89
Lid geworden op: 11 feb 2012, 23:17

Re: vlinderkleppen diesel

Bericht door fredjuhhh » 02 apr 2012, 20:59

ohhhhh jongens.... weer die fucking swirl flaps.
Haal die troep er nou gewoon uit. Mijn motor loopt nu weer als een nieuwe nadat er 1 afbrak en mijn compleet 6e cilinder opvrat. Maar blijven jullie maar lekker twijfelen en over een tijdje ben je vanzelf aan de beurt en dan heb je HEEEEEEEL VEEEEEEL spijt.... Ik :driving: weer heerlijk...ZONDER SWIRL FLAPS ;)

greetz Fred

Gebruikersavatar
MaasMaster
Berichten: 539
Lid geworden op: 16 nov 2011, 18:36
Locatie: Bree (België)
Contacteer:

Re: vlinderkleppen diesel

Bericht door MaasMaster » 03 apr 2012, 07:03

Zoals Fred zegt, heerlijk die gemoedsrust als je swirl-flaps-vrij rijdt... :shine:
- The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us.
- Gun control means: using BOTH hands!

E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"

COUPEDOC
Berichten: 138
Lid geworden op: 11 jan 2012, 23:19

Re: vlinderkleppen diesel

Bericht door COUPEDOC » 04 apr 2012, 21:29

+1.

Vlinderklepjes eruit geeft een gerust geweten.
En verandert niets aan verbruik of vermogen.

Als je motor nog maar weinig km heeft gelopen kan je ook de vacuumleiding onderbreken die de stang aanstuurt die de vlinderkleppen bedient.
Dan ligt het zaakje stil en is er ook geen gevaar meer dat ze afbreken.

A propos, wanneer je verbruik veel verandert na de modificatie, heb je ergens een foutje gemaakt. Valse lucht of zo.
Wel meten aan de pomp, en niet met je verbruiksmeter van de computer.

Als je zeker weet dat alles goed gemonteerd is, kan je eventueel je verbruiksmeter opnieuw ijken in je GEHEIMMENU.
Ook reprogram of tuning verstoort je verbruiksmeter ( ! ).

Bmw 525 Berline
Berichten: 630
Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56

Re: vlinderkleppen diesel

Bericht door Bmw 525 Berline » 05 apr 2012, 00:16

Kijk jongens.. volgende maand ga ik het toch laten doen hoor de swirlflaps laten wegnemen maar soms weet ik het ook niet meer omdat: ik heb met 2 personen gesproken die een 525 hebben met 200000km en ze hebben allebei GEEN problemen met de flaps gehad noch met de automaatbak en ze hebben de auto al van onder de 100000km's...... tja...

COUPEDOC
Berichten: 138
Lid geworden op: 11 jan 2012, 23:19

Re: vlinderkleppen diesel

Bericht door COUPEDOC » 05 apr 2012, 19:37

Dat is natuurlijk juist : de absoluut overgrote meerderheid van alle vlinderkleppen blijft perfect functioneren zonder af te breken.
Maar....niet allemaal.
En, wanneer het jouw beurt is om pech te hebben, zal je spijt hebben dat je het niet hebt gedaan of hebt laten doen.
Een soort Russische roulette eigenlijk.

Praktisch gesproken : weinig werk voor een gerust gemoed. Geen enkele negatieve bijwerking.
Dus, toch maar doen.
:hug:

bartus
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 okt 2011, 19:37

Re: vlinderkleppen diesel

Bericht door bartus » 15 apr 2012, 13:23

hoi
een vraagje ik heb een bmw 530d maar wat is nu een vlinderklep en waar zit die en wat doet die

Bmw 525 Berline
Berichten: 630
Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56

Re: vlinderkleppen diesel

Bericht door Bmw 525 Berline » 15 apr 2012, 19:09

COUPEDOC schreef:Dat is natuurlijk juist : de absoluut overgrote meerderheid van alle vlinderkleppen blijft perfect functioneren zonder af te breken.
Maar....niet allemaal.
En, wanneer het jouw beurt is om pech te hebben, zal je spijt hebben dat je het niet hebt gedaan of hebt laten doen.
Een soort Russische roulette eigenlijk.

Praktisch gesproken : weinig werk voor een gerust gemoed. Geen enkele negatieve bijwerking.
Dus, toch maar doen.
:hug:
Nee man.. volgende maand ga ik het laten doen hoor zeker.. en ik ga ook eens laten nakijken of men automatische schakelbak olie ofzo lekt.. als dat zo is dan ga ik het laten vervangen en andere carter op ook... want heb onlangs toen ik op achteruit heb gezet een rare geluid gehoord en begin wat bang te krijgen..

Abii
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 aug 2012, 09:05
Locatie: Lelystad

Re: Swirl Flaps vervangen

Bericht door Abii » 11 sep 2012, 10:05

hi

een beetje oude topic maar ik stel toch liever me vraag hier dan dat ik weer een nieuwe topic aanmaak.

ik weet dat ik me trouwens ook niet heb voorgesteld nog maar dat zal ik ook gelijk doen alleen bij een andere topic..

Mijn vraag is nu eigenlijk heel kort en simpel..

Waarom moet je de Swirl Flaps eigenlijk vervangen en waar dienen deze voor ? want kort geleden las ik ook ergens een reactie op iemand die zijn nieuwe auto ff showde op het forum en iemand zei daar tegen hem: nu zo snel mogelijk je swirl flaps er uit als je lang van je e60 wil genieten tenminste...

Het is een beetje een stomme vraag misschien maar ik ben nieuw met de e60 vandaar :$..


Groetjes Abii
Ooit een BMW gereden, nooit meer iets anders gewild

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) DIY: Do It Yourself”