Hulp bij navi en audio
Hulp bij navi en audio
Beste E46 liefhebbers,
sinds September 2008 heb ik mijn 730D (2001) ingeruild voor een E46 330D Touring executive uit 2003.
Uiteraard ben ik bijzonder trots op mijn nieuwe auto.
Ik heb een uitvoering met 6-bak, volleder, 17 inch velgen, breedbeeld navi etc etc
Ik zit al een tijdje op dit forum maar plaats nu een eerste vraag........:
ik heb problemen met navi en audio en zoek hulp.
Het probleem is dat navi regelmatig "hangt". Ik heb (denk ik) een MK4 met breedbeeld.
De navi komt vaak niet tot leven en de hele boordcomputer reageert niet. Zelfs de klok blijft op de laatst genoteerde tijd staan. Ik heb de auto speciaal geselecteerd om dit "snelle" systeem.
Het tweede is dat mijn speakers achterin niet naar behoren functioneren. Één kant doet het niet, de andere kant matig.
Ik ben ook benieuwd naar de Harman Kardon set en ervaringen hiermee.
Mijn vraag is dus of er hier mensen zijn die dit soort dingen fixen of een bedrijf kennen die dit soort werk doet.
Ik ga er niet graag mee naar de dealer omdat ik dan waarschijnlijk 1500€ verder ben.
Ook moet ik eerlijk bekennen dat ik sleutelen haat. Ik zoek dus iemand die de klus kan uitvoeren of een bedrijf of persoon kent die dit vakkundig kan doen. (het hoeft niet voor niks!)
Iemand tips?
Bij voorbaat dank en met een vriendelijke groet,
Gijs.
sinds September 2008 heb ik mijn 730D (2001) ingeruild voor een E46 330D Touring executive uit 2003.
Uiteraard ben ik bijzonder trots op mijn nieuwe auto.
Ik heb een uitvoering met 6-bak, volleder, 17 inch velgen, breedbeeld navi etc etc
Ik zit al een tijdje op dit forum maar plaats nu een eerste vraag........:
ik heb problemen met navi en audio en zoek hulp.
Het probleem is dat navi regelmatig "hangt". Ik heb (denk ik) een MK4 met breedbeeld.
De navi komt vaak niet tot leven en de hele boordcomputer reageert niet. Zelfs de klok blijft op de laatst genoteerde tijd staan. Ik heb de auto speciaal geselecteerd om dit "snelle" systeem.
Het tweede is dat mijn speakers achterin niet naar behoren functioneren. Één kant doet het niet, de andere kant matig.
Ik ben ook benieuwd naar de Harman Kardon set en ervaringen hiermee.
Mijn vraag is dus of er hier mensen zijn die dit soort dingen fixen of een bedrijf kennen die dit soort werk doet.
Ik ga er niet graag mee naar de dealer omdat ik dan waarschijnlijk 1500€ verder ben.
Ook moet ik eerlijk bekennen dat ik sleutelen haat. Ik zoek dus iemand die de klus kan uitvoeren of een bedrijf of persoon kent die dit vakkundig kan doen. (het hoeft niet voor niks!)
Iemand tips?
Bij voorbaat dank en met een vriendelijke groet,
Gijs.
Re: Hulp bij navi en audio
Probeer allereerst de navi up te daten. Hier op het forum kan je ergens wel een link vinden naar de software die je moet hebben en die brand je dan op een dvd'tje.
Harman Kardon is zeer leuk maar duur en kan toch niet op tegen een goede aftermarket set. Ik zou zeggen neem eens contact op met http://www.rondevries.nl over je wensen en die zullen je zeker verder helpen.
Harman Kardon is zeer leuk maar duur en kan toch niet op tegen een goede aftermarket set. Ik zou zeggen neem eens contact op met http://www.rondevries.nl over je wensen en die zullen je zeker verder helpen.
Hoi Jussi,
dank voor je reactie.
De updates heeft mijn dealer geinstalleerd. Persoonlijk denk ik dat het daar niet aan ligt dus......
Ook heb ik originele dvd erbij.
De link die jij stuurt ziet er goed uit.
Ik heb alleen de tik dat ik altijd alles origineel moet hebben...
Ik zal eens goed het aanbod bekijken.
Thanks!
dank voor je reactie.
De updates heeft mijn dealer geinstalleerd. Persoonlijk denk ik dat het daar niet aan ligt dus......
Ook heb ik originele dvd erbij.
De link die jij stuurt ziet er goed uit.
Ik heb alleen de tik dat ik altijd alles origineel moet hebben...
Ik zal eens goed het aanbod bekijken.
Thanks!
@ 330dm,
DVD is origineel, door dealer geleverd, geen kopie dus (komt binnenkort hoop ik, eerst uitvogelen).
Wat mij echter opvalt is dat wanneer het systeem niet meer reageerd ook de klok stil blijft staan en mijn Bleutooth verbinding met Nokia set word verbroken. Dit wekt bij mij de indruk dat er ergens een storing in zit.... Vandaar.
Wanneer de Navi werkt dan werkt hij ook gewoon.
Ik zal binnenkort proberen wat foto's te uploaden.
Bedankt!
DVD is origineel, door dealer geleverd, geen kopie dus (komt binnenkort hoop ik, eerst uitvogelen).
Wat mij echter opvalt is dat wanneer het systeem niet meer reageerd ook de klok stil blijft staan en mijn Bleutooth verbinding met Nokia set word verbroken. Dit wekt bij mij de indruk dat er ergens een storing in zit.... Vandaar.
Wanneer de Navi werkt dan werkt hij ook gewoon.
Ik zal binnenkort proberen wat foto's te uploaden.
Bedankt!
PS, foto is inmiddels geupload..... (showroom)
Ik denk zelf dat de telefoon er niks mee te maken heeft.
OEM zegt mij niks eerlijk gezegd......
Ik heb zo'n docking ding voor een Nokia 6310i, een Nokia 6230i en kan draadloos met een Nokia E50 verbinden, werkt allemaal prima. Alleen zodra de boordcomputer hangt verbreekt hij verbinding met telefoon.
Kan ik van jou een afbeelding vinden trouwens (je auto dan hé)?
Deze wielen zaten er bij aanschaf onder. Ik heb M5 (V8 model) velgen overwogen maar geef eigenlijk te weinig om dat soort "cosmetische" zaken..... Deze vind ik dan wel netjes.
OEM zegt mij niks eerlijk gezegd......
Ik heb zo'n docking ding voor een Nokia 6310i, een Nokia 6230i en kan draadloos met een Nokia E50 verbinden, werkt allemaal prima. Alleen zodra de boordcomputer hangt verbreekt hij verbinding met telefoon.
Kan ik van jou een afbeelding vinden trouwens (je auto dan hé)?
Deze wielen zaten er bij aanschaf onder. Ik heb M5 (V8 model) velgen overwogen maar geef eigenlijk te weinig om dat soort "cosmetische" zaken..... Deze vind ik dan wel netjes.
Laatst gewijzigd door Gijs 330D op 15 mar 2009, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
2003 zou origineel idd een MK4 systeem moeten zijn. Voor de zekerheid kun je dit even controleren in het Instellingen (Set/Einstellungen) menu rechtsboven. Daar staat een code als 4-1/91 , 3-1/63 ofzo. Eerste cijfer staat dan voor MK3 of MK4
Problemen met lezen van CD/DVD komen vaker voor, als het niet aan de schijf ligt, dan ligt het aan een zwakke of kapotte lens. Heb ik al vaak genoeg meegemaakt en uiteindelijk weer perfect kunnen repareren met een nieuwe lens.
Problemen met lezen van CD/DVD komen vaker voor, als het niet aan de schijf ligt, dan ligt het aan een zwakke of kapotte lens. Heb ik al vaak genoeg meegemaakt en uiteindelijk weer perfect kunnen repareren met een nieuwe lens.
www. M3 register .nl
@ B46 (en alle andere behulpzame lezers),
de code is sw 4-1/00
Dus MK4.....?
Ik sluit niet uit dat het idd iets als een lens kan zijn.
Wat mij dan nog steeds bevreemd is dat het hele systeem gaat hangen.
Nogmaals, de tijd blijft dan ook stilstaan en regelmatig gaat (na een paar eerste kilometers) de hele computer opnieuw opstarten. Ook als ik op "menu" druk gaat hij niet terug naar zijn start scherm.
Zou een lens dit ook kunnen veroorzaken?
Zit de "computer" trouwens daadwerkelijk achter het scherm in het dashboard of achterin?
BVD
de code is sw 4-1/00
Dus MK4.....?
Nogmaals, de tijd blijft dan ook stilstaan en regelmatig gaat (na een paar eerste kilometers) de hele computer opnieuw opstarten. Ook als ik op "menu" druk gaat hij niet terug naar zijn start scherm.
Zit de "computer" trouwens daadwerkelijk achter het scherm in het dashboard of achterin?
BVD
Ohw ik lees net dat de "computer" links achterin zit.....
Die zal ik ook eens opzoeken.....
Die zal ik ook eens opzoeken.....
De computer zit achterin je kofferbak. Ik had paar weken geleden precies hetzelfde als jij, dat alles bleef hangen dus. Bij mij bleek het wel een kapotte lens te zijn. Dus het hangen ligt daar ook gewoon aan, nu nergens meer last van.Gijs 330D schreef:@ B46 (en alle andere behulpzame lezers),
de code is sw 4-1/00
Dus MK4.....?
BVD
Dan hebben we het over de dvd lezer? Dus waar de navi dvd in gaat?
Dat is ook voor een leek als ik te doen?
En dan natuurlijik: hoe kom ik aan een lens....?
Thanks voor de hulp
Dat is ook voor een leek als ik te doen?
En dan natuurlijik: hoe kom ik aan een lens....?
Thanks voor de hulp
Vastlopers van de MK4 navi komen mij bekend voor. Ik heb toen ik mijn auto net kreeg de software gelijk geupdate. Ik weet niet of het aan mijn updatebestand lag, maar in de week na de update heb ik een paar flinke vastlopers gehad. Een aantal dingen getest, uiteindelijk blijkt het op een of andere manier aan de TMC te hebben gelegen. Sinds ik TMC heb uitgezet is de navi niet meer gecrasht. Misschien voor jou ook nog een optie om eens te testen.
Is er trouwens nog iemand bekend met het probleem dat TMC de navi kan laten crashen? Op zich lijkt mij TMC wel handig namelijk.
Is er trouwens nog iemand bekend met het probleem dat TMC de navi kan laten crashen? Op zich lijkt mij TMC wel handig namelijk.
4-1/00 is inderdaad een MK4. Met de nieuwste software ook nog eens (V31/V32).
Enige wat je kan proberen is opnieuw software inladen (kan een foutieve geweest zijn), dus eerst terug naar bijvoorbeeld V29 en daarna terug naar V31/V32.
Mocht het dan nog niet goed werken moet je op zoek naar een andere MK4 computer, die inderdaad links achterin zit met het DVD logo'tje.
Enige wat je kan proberen is opnieuw software inladen (kan een foutieve geweest zijn), dus eerst terug naar bijvoorbeeld V29 en daarna terug naar V31/V32.
Mocht het dan nog niet goed werken moet je op zoek naar een andere MK4 computer, die inderdaad links achterin zit met het DVD logo'tje.
www. M3 register .nl
Ok, ik zal de tip van de TCM zeker proberen (is idd erg handig, gebruik hem vaak).
Verder hoop ik natuurlijk niet dat computer vervangen moet worden...
En voor Mephisto: ik zou zeker blij zijn met een tip omtrent hoe ik aan een lens kom....
Voor mijn overige "audio storingen" heb ik besloten om maar bij een audio boer de achter speakers te laten vervangen en misschien wel een actief sub woefertje onder de stoel te drukken... Iets om naar uit te kijken!
Wederom bedankt voor al het mee denken!
Ik houd jullie op de hoogte!
Verder hoop ik natuurlijk niet dat computer vervangen moet worden...
En voor Mephisto: ik zou zeker blij zijn met een tip omtrent hoe ik aan een lens kom....
Voor mijn overige "audio storingen" heb ik besloten om maar bij een audio boer de achter speakers te laten vervangen en misschien wel een actief sub woefertje onder de stoel te drukken... Iets om naar uit te kijken!
Wederom bedankt voor al het mee denken!
Ik houd jullie op de hoogte!
Goed nieuws,
via dit forum ben ik terrecht gekomen bij Bertus.
Afgelopen zondag langs geweest en uiteindelijk heb ik besloten de MK4 te vervangen.
Van de storing ben ik dus gelukkig af! En dat niet alleen. Ik heb nu ook dat prachtige 3D perspektief op de Navi.
Een andere prettige bijkomstigheid is het feit dat ik direct sportstoelen kon regelen.
Dit stond al heel lang op de wensenlijst namelijk. Montage ging vlot en vakkundig en jongens wat ben ik er blij mee!
Nu alleen nog wat audio aanpassingen en mijn Touring is helemaal af!
Nogmaals iedereen bedankt voor alle input!
via dit forum ben ik terrecht gekomen bij Bertus.
Afgelopen zondag langs geweest en uiteindelijk heb ik besloten de MK4 te vervangen.
Van de storing ben ik dus gelukkig af! En dat niet alleen. Ik heb nu ook dat prachtige 3D perspektief op de Navi.
Een andere prettige bijkomstigheid is het feit dat ik direct sportstoelen kon regelen.
Dit stond al heel lang op de wensenlijst namelijk. Montage ging vlot en vakkundig en jongens wat ben ik er blij mee!
Nu alleen nog wat audio aanpassingen en mijn Touring is helemaal af!
Nogmaals iedereen bedankt voor alle input!